Премини към съдържание

Това пише в мобилето за Галанта...


Janissary

Препоръчано мнение

В продължение на дълги години една от най-упоритите критики към японските автомобили беше посредственият дизайн. Цялата продукция от Страната на изгряващото слънце се сливаше в еднообразна сива маса, в която различните марки можеше да различи едва ли не единствено експерт. Японските конструктори така и не разбираха какво още му е нужно на претенциозния европеец, след като автомобилите им са здрави, със съвременна конструкция и изглеждат съвсем прилично. Трябваше да мине доста време, за да осъзнаят, че за средностатистичестия жител на Стария континент съществува още една черта, която го кара да предпочете определен модел пред друг - външно обаяние. Mitsubishi Motors бе една от първите японски компании, които се заеха да приведат дизайна на автомобилите си в съответствие с европейските разбирания за естетика. За целта откриха изследователски центрове на местна почва, които зададоха нов тон във външността на моделната гама на "Трите диаманта". Първите резултати от работата на стилистите проличаха през 1993 г., когато дебютира поредното поколение Galant (Е50). За изненада на всички, то се задържа на поточните линии едва три години, след което Mitsubishi внезапно показа наследника му ЕА0 и... затвори завинаги устите дори на най-върлите критикари на японския дизайн. Новият Galant безспорно е един от най-красивите автомобили в компактния сегмент на средния клас, а в съчетание с доказалата се механика това изглеждаше напълно достатъчно условие за абсолютен пазарен триумф. Такъв обаче не последва. Европейците се оказаха недоверчиви, изборът от двигатели - ограничен, а и цените не баха така привлекателни, както в миналото. Това доведе до парадоксална ситуация, в която употребяваните Galant-и се срещат изключително рядко по автокъщи и обяви, но не се търсят, от което цените им падат главоломно. Изглежда купувачите така и не са оценили достойнствата на японския седан.

Изключително привлекателната и отлично балансирана външност на Galant ЕА0, в проектирането на която мнозина виждат явен опит на Mitsubishi да се окичи с прозвището "Японското BMW", съвсем не изчерпва качествата на модела. Типично "по самурайски" изработката на

каросерията

не търпи никакви компромиси. Материалите и сглобката са много качествени, което дава на компанията смелостта да стане един от първите производители, които предлагат тригодишна гаранция. Именно тя може да се смята за един от най-сериозните плюсове на японеца.

 

За да не я изгубят, собствениците са задължени да обслужват колата си само и единствено във фирмени сервизи и при спазване на всички технологични изисквания и срокове. Това гарантира на кандидат-купувачите на Galant-и на подобна възраст практически лишен от дефекти и имунизиран към потенциални повреди автомобил. Разбира се, съвършената машина още не е измислена и седанът на Mitsubishi не прави изключение. Колкото и странно да звучи за кола от втората половина на 90-те години, купето на Galant може да създаде грижи с антикорозионната си защита. В повечето случаи се касае за козметични проблеми, като възникване на малки гнезда ръжда по местата, където се закрепят различните носещи "щипки" на декоративните елементи по каросерията. Корозия обаче мъчи и окачването, където отстраняването є е доста сложно начинание заради разнообразието от сплави, от които е изработено, и различните слоеве метал.

Galant предлага богато оборудван и стилно оформен

салон

в който могат да пътуват комфортно петима възрастни. Неудобство няма да изпитат дори едри мъже - просторът е в изобилие, а качеството на изработката е първокласно. Комбито, което между другото се радва на доста силен интерес от страна на купувачите в Западна Европа и не отстъпва по естетически достойнства на седана, разполага с доста обемен багажник, чийто единствен недостатък са ботушите на задното окачване.

Една от причините за слабата популярност на Galant се дължи на странното решение на Mitsibishi да продава флагмана си в Европа само с бензинови

двигатели

Гамата се състои от три бензинови мотора с обем 1 997 см3 (136 к.с., от 2000 г. 133 к.с.), 2.4 литра (директно впръскване на горивото, 144 или 150 к.с.) и V-образен шестак (161 или 163 к.с.) - очевидно недостатъчен набор от възможности за модел, чиито претенции са да отнеме от пазарния дял на отличници като BMW 3 и Audi A4.

Течове на масло мъчат Galant повече, отколкото останалите японски производители. Особено четирицилиндровите модификации

За сметка на това и трите двигателя са конструирани и изработени изключително грамотно, предлагат отлична динамика и изненадват с дефекти в крайно редки случаи. За амбициозни водачи с динамичен стил на каране, каквито се предполага, че са потинциалните собственици на Galant, най подхожда шестцилиднровият мотор. Неговото обслужване и поддръжка обаче са доста по-сложни и скъпи. Агрегатът с директно впръскване на горивото (GDi) пък може да покаже характер заради ниското качество на българския бензин, при все че се отличава с икономичност и прекрасни параметри. Най-подходящ за тукашните си остава базовият мотор със съвсем достатъчните 136 или 133 к.с.

Основен недостатък на цялата гама са течовете на масло, които са по-често явление, отколкото при останалите японски производители но все пак остават относително изолирани случаи. Четирицилиндровите двигатели са чувствителни към нивото на охладителната течност, което трябва да се следи, за да се избегнат сериозни проблеми с главата заради прегряване. При тях са много по-тежки също последствията от скъсване или прескачане на зъб на ангренажния ремък. Ето защо замяната му преди указаните 100 000 км би била далновидна постъпка.

Статистиките сочат течовете на масло за основен проблем и при

трансмисиите

особено автоматичните. Понякога се срещат при съвсем нови Galant-и, а отстраняването им може да струва доста. При експлоатация в предимно градски условия съединителят рядко издържа повече от 90-100 хил. км и при покупка е добре да се провери дали не се налага смяна.

 

В редки случаи динамото сдава багажа доста по-рано от очакваното

Подобно на останалите японци, Galant може да се похвали с издръжлива

ходова част

а заради задължителното обслужване в рамките на гаранционния период в квалифицирани сервизи, окачването рядко изненадва с неприятности. Повече внимание заслужават по-скоро

спирачките

на най-мощните шестцилиндрови модификации, които обикновено са износени вследствие агресивно шофиране.

Що се отнася до

електрическите възли

при отделни екземпляри дефекти показват динамото и най-вече стартерът, чието разположение го подлага на постоянни "водни атаки". Освен корозия, те са причина за скъсяването на живота му.

Багажното пространство на комбито е съвсем прилично, но ботушите на задните амортисьори пречат

Оригиналният акумулатор рядко издържа повече от три години и при покупка не е зле да се калкулират средства за нов. В останалата си част инсталацията представлява образец за надеждност, както впрочем и цялата механика на Galant. Високата степен на обезценяване само добавя още едно предимство в актива на елегантния японец.

 

Справка за модела

Mitsubishi Galant

История

Март 1993 Mitsubishi представя новото поколение Galant E50

Март 1997 Изненадващо дебютира нова генерация на Galant с фабричен индекс EA0. Моделът оглавява гамата на марката и за разлика от предшественика си не се предлага с каросерия хечбек, а само като седан и комби. За задвижване са предвидени два бензинови двигателя с обем 2.0 и 2.5 литра и мощност 136 и 163 к.с. съответно. Дизелът отпада

Февруари 1999 Започва монтирането на нов 2.4-литров бензинов агрегат с директно впръскване на горивото GDi с мощност 150 к.с. Каросерията е подложена на лек рестайлинг

 

Цени на резервни части

Двигател (без оборудване) 3 063 EUR

Скоростна кутия (механична 2 987 EUR

Динамо 435 EUR

Стартер 397 EUR

Водна помпа 114 EUR

Ауспух (без катализатор) 807 EUR

Спирачни дискове (2 бр. предни) 179 EUR

Накладки (предни дискови) 72 EUR

Фар (комплект) 300 EUR

Калник 163 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mitsubishi Galant /75 к. с./, произведен 1995 г.

 

Модел Вр. кВ/к.с. Нов 2 001 2 000 1 999 1 998 1 997

Mitsubishi Galant 2.0 Comfort 4 98/133 22 350 13 100 12 050 - - -

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance 4 98/133 23 680 13 950 12 800 - - -

Mitsubishi Galant 2000 GLS 4 100/136 20 882 - - 9 250 8 400 7 500

Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima 4 100/136 21 776 - 11 700 10 200 9 150 8 100

Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance 4 106/144 25 640 15 100 13 750 - - -

Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS 4 110/150 23 003 - 12 350 10 400 - -

Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance 4 118/161 26 300 15 500 14 100 - - -

Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance 4 118/161 25 580 15 100 13 750 - - -

Mitsubishi Galant 2500 V6-24 4 120/163 24 435 - 12 400 10 600 9 100 8 050

Mitsubishi Galant 2.0 Comfort 5 98/133 23 180 13 950 12 700 - - -

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance 5 98/133 24 510 14 700 13 450 - - -

Mitsubishi Galant 2000 GLS 5 100/136 21 913 - - 9 800 8 850 7 900

Mitsubishi Galant 2000 GLS Klima 5 100/136 22 850 - 12 400 10 550 9 450 8 350

Mitsubishi Galant 2.4 GDi Avance 5 106/144 26 470 15 850 14 500 - - -

Mitsubishi Galant GDi 2400 GLS 5 110/150 24 077 - 13 000 11 000 - -

Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance 5 118/161 27 130 16 050 14 650 - - -

Mitsubishi Galant 2.5 V6 Elegance 5 118/161 26 410 15 850 14 500 - - -

Mitsubishi Galant 2500 V6-24 5 120/163 25 508 - 13 250 11 350 9 800 8 550

Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke

 

Димитър Димитров

avtomitak@avto.bg

 

 

Темите в брой 37(318)

от 13.09.2003-12.19.2003

 

 

Пожарникарите – спасители в сянка

(АКТУАЛНА ДИАГНОСТИКА)

 

 

Mitsubishi Galant

(АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: ПЛЮСОВЕ И МИНУСИ)

 

 

Новите технологии властват във Франкфурт

(ШЕВ И КРОЙКА)

 

 

Автоизложение Франкфурт`03

(АВТОСАЛОН)

 

 

Кристална мода

(ПАЗАРЪТ В БЪЛГАРИЯ)

 

 

Bulgarrenault 8

(РЕТРОПАРАДЪ)

 

 

Най-добре да дойдат самолетите

(МАНИЯ)

 

 

Солберг спечели рали „Австралия“

(СПОРТ НА КОЛЕЛА)

 

 

Нова победа за Роси

(СПОРТ НА КОЛЕЛА)

 

 

Renault Scenic получава оценка „шест“

(ФАКС-НОВИНИ)

 

 

Ford ще произвежда спортно купе

(ФАКС-НОВИНИ)

 

 

Из Московския автосалон

(ФАКС-НОВИНИ)

 

 

Хибрид на General Motors с електродвигатели на колелата

(ФАКС-НОВИНИ)

 

 

Renault Megane Sport 225

(ФАКС-НОВИНИ)

 

 

 

 

Резултати от търсенето Корекция на търсенето Ново търсене

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ето още една от сайта ни

 

 

:link:

 

 

P.S. Не е необходимо да пускаш няколко теми за един въпрос :bigwink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой я е писал тази статия и от къде е черпил

сведения, може би не е виждал Галант отблизо, а са

мо на снимка. Заслужава :icon_n_giljotiini:

Допускам малка вероятност това да се отнася за по-но

вите модели които не познавам отблизо, но не ми се вярва.

Единадесет години карам Галант, последния ми е трети

подред и е 15 !!! годишен, Е33А.

1. Течове на масло - абсурд!!!

2. Корозия - не повече от другите съпоставими коли.

3. Акумулатора издържа 3 год. Глупости - карам го шеста

година 90 % градско и "не е мръднал".

4. При скъсване на ангренажния ремък - катастрофа.

Поне за двигател 4G63 не е вярно.

5. Четирицилиндровите двигатели били чувствителни към

нивото на охлаждащата течност. Има ли двигател който

ДА НЕ Е ЧУВСТВИТЕЛЕН. Карал ли е немска "тояга" която

няма и разширителен съд.

6. Стартера наистина е най-слабото звено /поради липса на

друго/ но не по тези причини. Конструктивно минусовата

четка е една и се износва по-бързо от плюсовите. Сменява се

за един час в домашни условия.

Заподноевропейците си карат техните коли защото са шовинисти,

а не затова, че Галантите са лоши. Преди много години имаше един

"национален спорт" в Щатите при който даваха на снимки как аме

риканци с големи чукове трошат японски автомобил защото прави

ли инвазия и "подяждали" тяхната икономика. Преди по-малко годи

ни при една високопоставена американска визита в Япония, япон

ския премиер в знак на добра воля призова японците да купуват и

американски стоки за подобряване на взаимния стокообмен.

Доколкото аз знам прозвището е японския Мерцедес, а не япон

ското БМВ.

За мен статията е слаба, преписане е от някой европейски източ

ник и не отговаря на истината :(

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел Mitsubishi Galant /75 к. с./, произведен 1995 г.....
:mitsu-smiley: Аз не съм чувал за такъв Галант - 75 коня. Вярно, че не съм най-запознат, но чак пък....75 кончета само??? :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Статията е слабо казано неграмотна. Разбира се не я свързвам с това, че сме фенове на Мицубиши и само си хвалиме марката. Не сме застраховани от проблеми и ние. Но статята е преписана от някоя медия. Заменете думичката Мицубиши с друга и ще разберете какво имам предвид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Статията е слабо казано неграмотна. Разбира се не я свързвам с това, че сме фенове на Мицубиши и само си хвалиме марката. Не сме застраховани от проблеми и ние. Но статята е преписана от някоя медия. Заменете думичката Мицубиши с друга и ще разберете какво имам предвид.

 

 

Big Boss

 

mitsubishi продължава ли да произвежда Галант през 2005, 2006г.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Аз не съм чувал за такъв Галант - 75 коня. Вярно, че не съм най-запознат, но чак пък....75 кончета само??? :mitsu-smiley:

 

Това бяха купета Е15 с двигател 1600 кубика - 75 коня,

но според мен произведени 1985, а не 1995 г. Сега като

се замислих май това беше първия ми Галант изобщо кой

то виждах в началото на 90 - те години. Едно момче от ма

халата го беше внесло "на сметка". Даже ми го даде да го

пробвам. Нищо особено, даже по-лошо. Все едно Мерцедес

с Ладов двигател. Комфортно купе с "пенсионерска" дина

мика. "Било икономично".

Докато една петилетка по-късно не се запознах с двулит

ровия звяр.....с всички екстри :D

От там се тръгна :first:

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това бяха купета Е15 с двигател 1600 кубика - 75 коня,

но според мен произведени 1985, а не 1995 г. ...

ами аз имах такъв Галант от същата генерация модели /1987г./, само че с двулитров мотор и мощността му беше - 105 к.с., а и возеше като лодка - само Кадилак можеше да му се опре по возия - не веднъж съм го казвал в други теми от форума, а дали е имало с по-малък мотор не знам :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Така е, обаче статията е за модела Galant ЕА0, който дебютира в Европа в началото на 1997 година :wacko2:

 

Big Boss

 

mitsubishi продължава ли да произвежда Галант през 2005, 2006г.?

 

Продължава, обаче предимно за американските вкусове, които на мен лично не ми се нравят :no2:

 

http://www.carbuyersnotebook.com/archives/Mitsubishi_Galant_2006.jpg

 

Този модел преди няколко месеца започнаха да го продават в Русия и там братята също не го харесват.

Развалиха хубавата кола :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Тези дни четох някъде, че от Мицубиши са проявили интерес за производство в Русия, но днес не мога да намеря статията. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ами аз имах такъв Галант от същата генерация модели /1987г./, само че с двулитров мотор и мощността му беше - 105 к.с., а и возеше като лодка

 

За това става въпрос.

Аз започнах от същия - изпълнение "Роял"

Беше и си остава в спомените ми :first:

Поздрави!1 :D

Краско

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...