Премини към съдържание

проблем с преден мост на Пинин - Super Select


Препоръчано мнение

Колеги, имам проблем с предния мост на Пинин 1.8GDI 2000г., скоростите са Super Select. Въпроса ми е дали някой знае на какъв принцип се включва предния мост, защото при мен работи само когато е зацепен междинния диференциал. За да съм по-изчерпателен:

1. Когато е включен само задния мост, работи само задния мост /логично/, а на таблото свети лампичката за задния мост и мига лампичката на предния.

2. Когато е включен и предния мост, работи само задния мост /нелогично/, а на таблото светят лампичките за преден и заден мост.

3. Когато е зацепена раздатката /50% на 50% преден - заден мост/, работят и двата моста, светят лампичките за предния и задния мост и мига лампичката на раздатката.

Преди време когато карах на заден мост не ми мигаше лампичката за предния, но после започна да мига. Връщах на заден ход, сменявах преден, заден и т.н мига и мига, само, че тогава като му включех предния мост той си работеше /искам да кажа, че може би не му е това проблема/.

Правех опит когато четирите гуми са във въздуха и включвам предния мост. За мое учудване тогава предния мост започва да върти, но при най-малкото съпротивление /спирам гумата с ръка/ отказва и повече колкото и да превключвам преден-заден не иска да върти, след което изгасвам колата, запалвам я отново и отново включвам предния мост, колата отново започва да върти, при най-малкото съпротивление спира и т.н до безкрай. В същото време със зацепена раздатка няма проблем.

Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има някаква идея какво би могло да му е, моля нека сподели, ще съм безкрайно благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега .

 

Предният мост се вкл./искл. посредством вакум . Вакума се взема от колекторите и се нагнетява в резервуар .

Най - добре вдигни колата на подемни и проследи маркучетата които излизат от разделителната муфа на предният мост . Търси нещо откачено или спукано . Ако всичко е наред с маркучетата по системата трябва да има и два клапана . Свали ги и ги почисти , провери дали работят .

Пиши с резултати от горе посочените деиствия .

Поздрави .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега .

 

Предният мост се вкл./искл. посредством вакум . Вакума се взема от колекторите и се нагнетява в резервуар .

Най - добре вдигни колата на подемни и проследи маркучетата които излизат от разделителната муфа на предният мост . Търси нещо откачено или спукано . Ако всичко е наред с маркучетата по системата трябва да има и два клапана . Свали ги и ги почисти , провери дали работят .

Пиши с резултати от горе посочените деиствия .

Поздрави .

 

Безкрайно ти благодаря приятелю, още утре ще го кача и ще огледам, като задължително след това ще пиша за резултатите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как включваш предния мост без да си включил раздатката (т.2 от твоя пост)? Това е невъзможно технически и на практика, поне при твоя автомобил.

Струва ми се че нещо не си обяснил както трябва или просто не си прочел как се ползват и превключват различните режими на твоя автомобил.

 

Повярвай ми приятелю много добре знам как се ползват /разбирай кога и как се включват/, но за да ти доставя удоволствие ще го напиша пак:

1. В режим на работа 2Н задвижването се предава само на задния мост и на таблото би трябвало да светят само лампичките на задния мост, а при мен светят лампите за задния мост и мигат тези на предния, което само по себе си показва, че има нещо което не е съвсем наред. За да можеш да спиш спокойно ще те уведомя, че съм връщал многократно назад и това не помага.

2. В режим на работа 4Н задвижването се предава на предния и на задния мост /мисля, че 33%-66%/ би трябвало да светят лампичките на предния и на задния мост /за непросветените светят зелено/, както междувпрочем светят и при мен, само, че задвижването продължава да е 2Н /тоест на таблото показва 4Н, а реално задвижването е 2Н/.

3. В режим на работа 4HLc зядвижването е на предния и задния мост /тук вече се предава 50%-50%/, трябва да светят зелените лампички за предния и задния мост и лампичката на раздатката /сиреч жълтата изобразена в средата между зелените за предния и задния/, а при мен зелените светят, а жълтата мига. Не мога да съм сигурен в случая как се предава движението при мен /дали е 50%-50% или 33%-66%/ но е факт, че се задвижват и двата моста.

Сега вече разбра ли ме или трябва да обяснявам още по-подробно за проблемната т.2. Ако беше прочел и осмислил написаното по горе може би нямаше да се излагаш с "компетентното" си мнение и може би щеше да разбереш, че проблема не е във включването на лостчето, а най-вече в странното поведение на предния мост при включването му. За което съм описал след т.1, т.2 и т.3. и мисля, че е достатъчно показателен примера със спиране въртенето на предния мост /може би трябва да кажа гумите, поставени на джантите, закрепени на главините продължаващи ... един бог знае къде/ с ръка.

 

П.П. Ако може само да ме светнеш "технически и на практика" за кои автомобили е възможно да включиш предния мост без да си включил раздатката. Може и на лично.

Благодаря за вниманието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, имам проблем с предния мост на Пинин 1.8GDI 2000г., скоростите са Super Select. Въпроса ми е дали някой знае на какъв принцип се включва предния мост, защото при мен работи само когато е зацепен междинния диференциал. За да съм по-изчерпателен:

1. Когато е включен само задния мост, работи само задния мост /логично/, а на таблото свети лампичката за задния мост и мига лампичката на предния.

2. Когато е включен и предния мост, работи само задния мост /нелогично/, а на таблото светят лампичките за преден и заден мост.

3. Когато е зацепена раздатката /50% на 50% преден - заден мост/, работят и двата моста, светят лампичките за предния и задния мост и мига лампичката на раздатката.

Преди време когато карах на заден мост не ми мигаше лампичката за предния, но после започна да мига. Връщах на заден ход, сменявах преден, заден и т.н мига и мига, само, че тогава като му включех предния мост той си работеше /искам да кажа, че може би не му е това проблема/.

Правех опит когато четирите гуми са във въздуха и включвам предния мост. За мое учудване тогава предния мост започва да върти, но при най-малкото съпротивление /спирам гумата с ръка/ отказва и повече колкото и да превключвам преден-заден не иска да върти, след което изгасвам колата, запалвам я отново и отново включвам предния мост, колата отново започва да върти, при най-малкото съпротивление спира и т.н до безкрай. В същото време със зацепена раздатка няма проблем.

Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има някаква идея какво би могло да му е, моля нека сподели, ще съм безкрайно благодарен.

1. Разгледай маркучите на вакуума дали не са пробити, извадили или скъсани...........може да има и проблем в клапанчетата ,които управл. вакуума.........

2. ако това е направено ,то накарай някой да ти превкл. отвътре различните позиции на предаването , а ти гледай отдолу какво става........в близост до дифовете има мамбрана със шпиндел или лостче, което е вътре в маншонче - прахоуловител , за да се предпазва от кал, вода и .т.н.Като колегата превкл. отгоре позициите, то трябва да се движи всеки шпиндел( ос) по 1-2 см. назад- напред................вижда се с просто око това ....

3. Ако това става ( движението на шпиндела ) на всеки мост ,то трябва да установиш дали вътре в дифа се движат муфите за зацепване на дифа ........ако пак не става, то хвани през маншона шпиндела и с ръка го движи , ако прешракне вътре в дифа, то това значи че най вероятно е зацепен и ще почне да придава върт. момент в текущия диф ...........

Ако всичко е наред и пак лампоите мигат и има нещо нередно , то тогава значи че все пак е от превключвача на лоста ,който управлява тези режими и ще трябва да се отвори барчето и да се види какво не е наред ..........по принцип на мен ми се е случвало такива проблеми и се е оказвало от там , я залети от кафе и кола, я механично увредени частично и т.н............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, опитах макар и малко по-късно от очакваното /просто имах и други задачки/ да открия вероятния проблем с вакумите, но не намерих скъсан или повреден по някакъв начин маркуч. Просто всичките вакуми ми изглеждат като нови /впрочем открих четири броя излизащи от предния мост, които по трасето се съединяват, разединяват и т.н посредством трипътници/. По пътя на вакумчетата достигнах и до въпросните клапанчета за които пише колегата iansto, но след като ги свалих не успях да открия някакъв видим дефект. В общи линии клапанчетата са маркирани с различен цвят /синьо и жълто/, като имат по три вход/изхода от тях. Не съм сигурен на какъв принцип работят, но едното /в случая синьото/ пропускаше въздух на всякъде, а другото /жълтото/ на никъде, но това предполагам, че е нормално /имам предвид, че може би в даден момент си разменят ролите, а в случая съм спрял колата в някакво положение на клапанчетата и те така са останали/. Горното са мои "съчинения-разсъждения", но пък ми изглеждат логични, както и да е, клапанчетата определено не видях как да разглобя без да ги счупя и реших да сглобя автомобила, след като почистих клемите на клапанчетата /изкрено се надявах, че може пък и електрически да е проблема, ако не контактува добре .../. Както и можеше да се очаква разлика няма никаква.

Явно няма да ми се размине ходенето в сервиз, така, че предполагам може да се закрие темата, а аз обещавам като си оправя "жипа" и разбера какъв е проблема да пусна нова тема с решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Явно няма да ми се размине ходенето в сервиз, така, че предполагам може да се закрие темата, а аз обещавам като си оправя "жипа" и разбера какъв е проблема да пусна нова тема с решение.

 

 

Колега в кой точно сервиз ще я закараш ? Да не мислиш , че те разбират повече от теб ? Най - много да направят това което и ти си направил .

 

Съжалявам , че съм се изразил неясно в предишният ми пост . За това ще апочна от начало :

1 . Вдигаш колата (или поне предният мост) . След което го завърташ и гледаш дали кардана се върти . Ако не се върти кардана то проблемът е в датчиците . Но ако се върти то проблемът ти е в тази система за която говорим и прочети следващете точки .

2 . Подаи въздух от компресор (внимаваи с атмосферите) посредством пистолет на маркучето което би трябвало да исключва предния мост . При мен са 2 за това ако не си сигурен кое е ми прати снимка на твоите . Ако го откриеш вариантите са 2 :

а) - най - добрият - след подаване на въздух моста да се отключи и при последващо завъртане да се върти без кардана . Проблемът следва да е в системата .

б) да не се отключи ! причини - скъсан мембрана на дисконектора или блокирал прът ( ако маншона е скъсан и е влизала вода и т.н.

3 . Продухване на всяко едно от маркучетата с въздух .

4 . Проверка на клапанчетата .

а) Проверка с ом метър дане би да са изготяли

б) Връзване към акумулатора и проверка с пистолета при отворено и затворено положение как пропускат . Може да се ползва и за проверка вместо под точка "а"

 

п.п. Не разбрах дали си открил резервуара за въздух , има ли връзка с колекторите ?

 

Поздрави и успех

Редактирано от iansto
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...