mali Публикувано 3 Май 2006 Сподели Публикувано 3 Май 2006 Привет на всички. :help: От няколко дена ми се появи една лампичка на таблото по точно на оборотомера. Всъщност то и преди си я е имало но до сега не беше светвала поне. :icon_hmm: Значи светва след като двигателя е запален и след като е поработил малко/стрелката за температурата току що започва да отчита/. Намира се до лампичката за подгревните свещи, свети червено и символа е същия като този които е до стрелката за температура на охл. течност. Понякога след като си е загрял нормално двигателя се случва да примигва и изгасва. Когато е топъл мотора и като се даде на контакт ключа светва, а като е студен не. Чудя се каква ли е тази мизериика и какво точно индикира - ниво ли, температура ли и на какво по точно. Маслото на мотора го сменях преди 500 км. и е малко под максимума и лампичката за налягане на маслото си угасва нормално след като се запали двигателя.Скоро се обсъждаше, че маи Спеис ранър имат лампичка за ниво на масло в двигателя ама символа беше друг. Също скоро бях да ми измият мотора отгоре и отдолу и си мисля дали някои датчик не се е разбричкал и сработва когато си иска. Ще се радвам ако някои има представа и сподели какъв е проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 3 Май 2006 Admin Сподели Публикувано 3 Май 2006 Датчика на преминаване на работната темперетура на водата - Water Temperature Sensor (TWS) вероятно има конденз след миенето на двигателя, или е окончателно развален (по-малко вероятно). http://img271.imageshack.us/img271/9774/0703200ji.jpg Колата загрява ли, като следиш стрелката да е под средата на основния уред и как ти е нивото на антифриза? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 Май 2006 Автор Сподели Публикувано 4 Май 2006 Big Boss благодаря за отговора. Знаеш ли този датчик къде точно се намира за да видя дали нещо буксата му не е наред. Що се отнася за температурата- значи при загрял мотор стрелката никога не е подминавала от напълно изправено положение/че дори и по-малко/. Нивото на антифриза също си е добре. Тука обаче искам да кажа, че с тоя антифриз от известно време имам ядове - думата дума отваря. За какви други проблеми става дума - преди половин година сменях термостат /цялото тяло с корпуса/, а сега зимата ми текна радиатора и него смених с нов. От тогава с тая охл. система нещо не е наред. Постоянно надува с-мата и антифриза избива от капачката на разширителния съд. Симптомите са, че като ли не е обезвъздушена - да ама много пъти съм обезвъздушавал от един винт пластмасов на входа на маркуча за парното. От никъде не се вижда да тече а пък явно влиза някакъв въздух и надува и изхвърля/ за седмица съм доливал към 1 литър/. Смених дори капачката на разширителния съд, щото имаше съмнение че клапанчето и може да е умекнало и сдало багажа и да изпуска при по-малко налягане- чаках да ми доставят оригинално с надеждата, че галимациите ще спрат. Да ама не - нещата са на същото ниво и аз от време на време си гледам антифриза и като е намалял доливам и като си мисля доста литри съм купил от тая течност. Не знам съмненията за гарнитура на главата дали са основателни, но ако от това е проблема то би трябвало да е доста по-нетърпимо. А сега и тая лампичка, може да има някаква връзка с цялата ситуация но знае ли някой за какво е точно тя. А иначе колицата си е :plane: - :D да ги нямаше само тия неща.Сега си мисля за термостата - беше избило едно гумено оплътнение което уплътнява пластмасовия му корпус към блока и едно ръбче се беше отчупило от пластмасата и затова взех нов от Рено / предлагат се целия комплект/, новия обаче имаше малка разлика и тя е, че на него е предвидена от горе да се нанизва още някакъв друг маркуч и понеже на мен ми е излишно маистора го затапи с парче маркуче 7-8 см. и да не би от там да прави някаква въздушна възглавница и това да е причина за тези мизериики. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 Май 2006 Сподели Публикувано 4 Май 2006 Така както го описваш проблема, може би не е само един а по скоро два............или повече.......... :icon_blush: (необичайно за Мицу, но нещо естествено за Рено :icon_censored: )Първия ти проблем е може би че имаш въздух по охлад. система,ако си сменял термостат то възможно е да си го обърнал........на всеки термостат има технологичен отвор ( малка дупчица) който трябва да е на горе , ако си го сложил настрани или долу, колкото и да обезвъздушаваш , все тая, въздух ще има, а това значи че ще прави въждушна възглавница.........от тук и дадчика за температурата може да не отчита вярно и тъй като въздуха се загрява повече, дадчика ще отчита по висока темп. ,а това ще се отррази на отчитането ,както в ЕКУ-то, така и на таблото............съответно ще ти светне лампата и ще дава по високи показания стрелката на темп. :icon_blush: Въпросния дадчик се намира горе на главата, в единия й край, около термостата, там ще има и друг дадчик , подобен........но като видиш на снимката този дадчик който ти го е показал Биг Бош, ще се сетиш и лесно ще се ориентираш............ :D Втория проблем е нещо необичайно...............това , да ти губи вода...........тук може само да се гадае и без да се види колата на място ,нищо не може да се каже, но все пак ще дам няколко насоки..........1. Може да е водна помпа............самата помпа има два отвора, които са ражположени на корпуса на оста ,каде се върти, тези отвори са близо до семеринга, който седи да изолира водата и да не тече антифриз от нея.......може семеринга да е сдухан и да почне елко да сълзи от там , но все още да не тече така силно, за да почне да тече на земята, а ако ти е горещ мотора , то ще се изпарява........друго място може да е гарнитурата, но това ще го оставим като краен вариант..........2. Може да е от спукана магистрала на турбото..............твоето турбо има освен маслена , има и водна магистрала, която вода охлажда оста на турбото и като цяло турбото цялото........ :icon_blush: Това е кофти вариант, защото излиза скъп ремонта му............И накрая 3 вариант е от основната гарнитура ,водата да влиза в цилиндрите и да я изгаря, това е най скъпия вариант на повреда, но за да се установи със сигурност че е от това( издухана гарнитура) трябва най добре да се закара на газ анализатор , ако се установи че водните пари (кислорода ) е мн. повече от нормалното по каталог,или пък пушека е бял или на водни пари мязе, значи има теч вътре в мотора и трябва да се отваря мотора.............За това е най добре да се направи пълна диагностика и проверки от най малкото към най лошото ,за да се избегнат грешни пари , хвърлени на вятъра........... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 4 Май 2006 Автор Сподели Публикувано 4 Май 2006 DJ Tymbi благодаря за насоките и предположенията ти. То наистина което си е :mitsu-smiley: си е супер ама където е ренде- само ядове. Както и да е това е обсъждано доста и на мен ми е трудно да се примиря но за съжаление си е факт.Днес успях да разбера за тази лампичка от къде светва. Значи на тялото на термостата има два датчика, единия който е отзадна страна е вероятно този дето го е показал Big Boss и сигурно той изпраща сигнали към ЕКУ-то, другия датчик е по отдолна страна и по отпред и проблема е в него. Той е с три пина - единия е маса, другия е за сигнал към стрелката за температурата, а третия е за тази лампичка. Понеже не ме сдържаше и ходих на един сервиз, че там ми свалиха този датчик и го замериха. Излиза че конструктивния замисъл на това патронче е с едната верига да праща сигнал към стрелката за температурата, а ако евентуално мотора тръгне да дига температура над нормалната и стрелката си я показва ама няма кои да я види -то тогава сработва другата верига и святка лампичката да покаже че нещата намирисват на сериозен проблем. Явно при мен половината подробности в самия датчик не са вред вече щото температурата си я подържа нормално а пък крушката святка. Дори успях да го купя - 34лв. и се надявам да е същия утре ще стане ясно. Качвам го да се види. А пък другия проблем си остава- за ихвърлянето на антифриза. Това за насоката, че може да е за малки течове от разни места не ми се вярва щото много пъти съм гледал на загрял мотор от някъде нещо да се вижда или ако е нещо малко поне изпарения ще си личат. Чак срам от хората да ме гледат пред :mitsu-smiley: с вдигнат капак. Специално за турбото също съм питал за възможен проблем от там- отговора беше категорично не- явно ако има нещо там то ще се отрази по друг по сериозен начин.Като че ли това което казваш за вероятност да е обърнат термостата - маи ще го проверя да не е от него. Миналата година като ми го сменяха възможно е "кадърните" от един друг сервиз маистори да са си оставили ръцете. Не съм допускал, че може да бъде обърнат и пак да работи- щото си подържа нормална темп-ра като преди. И дано да не е нещо по сериозно. Май сам се успокоявам ама няма как.Утре ще кажа как са нещата с новия датчик. B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 4 Май 2006 Сподели Публикувано 4 Май 2006 Напълно възможно да е там проблема ти ,в дадчика ,а аз съм се объркал нещо,твоята е Каризма 1.9 ТДи с Ренде мотор...............защо все си мисля за Галант???? :icon_blush: :icon_hmm: Пусти му Галанти много заразяващи са ми............. :D :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 5 Май 2006 Автор Сподели Публикувано 5 Май 2006 Днес ходих за подмяна на проблемния датчик и се оказа, че този дето съм го показал горе на снимка пак не е наред. А го взех от маг. специализиран за "Рено" и за същия двигател и модификация, но маи в някои гараж е правен или в час по трудово обучение /силно казано е това но пак нещата опират до частите менте/ или освен за Рендетата да става а пък за Мицу с техния мотор да има разлика. В сервиза след като ми разкачиха доста маркучи за да има достъп до термостата смениха датчика и накрая като сипаха пак антифриза палнахме мотора да загрява и да се види какво е положението. Стрелката за температура си показваше нормално и изведнъж тръгна в краино на макс. положение и всичко това преди още да е включил вентилатора. Или не показва вярно или не е наред самия датчик. От сервиза поръчаха друг датчик по каталожния номер от стария и за 20 мин беше там и струва по-малко. На този вече наистина си беше отбелязано на опаковката че става и за Мицубиши ТД и вида на работната му част абсолютно съвпадаше със стария за разлика от първото менте. Пак наново цялата операциика и сега стрелката си стои както преди и лампичката не свети/червената/ и се надявам да е наред.DJ Tymbi а това за термостата накарах момчетата да го отворят да се види как е поставен самия клапан. То самия клапан се поставя отгоре не напълно вертикално, а под 45 градуса и си беше правилно уж с работната част надолу/тази част с пружината/, нямаше обаче никакъв малък отвор по него. Сега вече има щото му пробиха 2 мм. на самата ламаринена част. Евентуално ако е правило някаква въздушна възглавница там, за връзка между двата кръга. Сега системата е обезвъздушена и дано да спрат мизериите с надуване и изхвърляне на антифриза, ама до няколко дена надявам се ще си проличи. :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 5 Май 2006 Сподели Публикувано 5 Май 2006 Стана ми интересна темата. Mali, нали ще пишеш дали ти губи антифриз след няклолко дни каране! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 9 Май 2006 Автор Сподели Публикувано 9 Май 2006 След няколко дена каране и към 300км. пробег - резултата от пробития клапан на термостата е, че двигателя загрява по-бавно. Това го очаквах ама си мислех че ще е доста по незабележимо. Значи преди сутрин си паля и от дома до работата / разтоянието не е по вече от 4 км./ колата си беше почти загряла при градско каране. А сега след тая намеса стрелката за температурата е на половината, дори и това че времето е позатоплено а пък през зимата ще е още по-зле. За изхвърляне на антифриза още е рано да се каже, но големите маркучи към радиатора продължават да се надуват и маи са по твърди от колкото трябва /това е мое предположение и не знам до колко е нормално/. При положение, че колата си има мощност, двигателя си пали и работи добре, пушека от аспуха е нито бял, нито черен и точно за това си мислех че е абсурдно да е проблем от гарнитура на главата. Въпреки че където е най-малко вероятно може и от там да се окаже че е. А DJ Tymbi - това за газ-анализатора не съм ходил но дали е възможно там пак всичко да е наред и въпреки това мизерията да е от гарнитурата.От известно време разглеждам един по различен начин за отстраняване на такива неща- става дума за отстраняване на пукнатини с разни препарати и добавки. Ще копирам предписанията и материалчето някои ако има мнение и препоръки да пише. :icon_angel: Holts WONDARWELD – за запушване на пукнатини в блокаПроизводител Holt Lloyd Limited Англия. Вносител Си Ем Ай България ООД тел. 02 9581951. Срок на годност до Х месец 2007. Отровен продукт. =Какво трябва да знаем преди употребата на продуктаКонцентрацията на WW за опаковка е в следните параметри – 250ml третира двигатели с обем на охладителната с-ма до 8l. WW 500ml се отнася до 15l такива. Ако WW се разлее върху стъклени повърхности, дрехи или други може лесно да бъде премахнат само докато е в течно състояние. WW е несъвместим с антифриз и много други химични охладителни течности. При смесване с такива, продукта се активира не по предназначение и може да доведе до запушвания на охладителните магистрали в двигателя и водната помпа.Използвайте WW само с чиста вода.Попадането на WW в двигателното масло също може да предизвика много сериозни повреди, особено при повишена работна температура.При подобни инциденти бихте могли да предприемете следните мерки, но производителят не може да ви гарантира успешното решение на проблемите.-WW е разтворим само в гореща вода. Разглобете основните компоненти на двигателния блок и го измийте старателно със струя под налягане.WW не трябва да попада директно в цилиндрите на двигателя. В противен случай, това ще предизвика цялостна повреда веднага след неговото стартиране.Когато се обработват двигатели с електронно запалване и при демонтирани свещи, последните трябва да останат куплунговани към кабела и заземени.=Wondarweld - Начини на приложениеС WW можете да разрешите няколко типа повреди на двигателя;A] Външни пукнатини, които обикновено се причиняват от замръзване на охладителната течност в двигателя или повреда на гарнитурата на главата. Поправката им е лесна, особено с приложение и на пълнеж от смес между метални стружки и цимент.B]Течове в долната част на цилиндровата втулка също могат да се отстранят с WW, но трябва да внимавате продуктът да не се смеси с двигателно масло. Ако последното се оцвети в червено, това е признак за незабавната му подмяна.C]Вътрешни пукнатини, които най-често предизвикват образуването на въздушна възглавница в разширителната камера на охладителната система и оцветяване на изгорелите газове в бяло. “Газирането” на охладителната течност е резултат от преминаването на въздух под налягяне през пукнатините от цилиндрите/а в водно -охладителните магистрали на двигателя. За да поправите такъв проблем с WW не трябва да компресирате повредения цилиндър. Процедурата е следната;Бензинови двигатели – изключете запалителната свещ на повреденият цилиндър и запалете двигателя само с останалите, за да отведете намиращите се в охладителната течност газове под налягане до разширителния съд. ПАЗЕТЕ СЕ ОТ ИЗГАРЯНЕ. Ако автомобила е с катализатор трябва да елиминирате притока на гориво към повредения цилиндър. В противен случай рискувате горивната смес да избухне при контакта си с нагорещеният катализатор и да го разруши. Дизелови двигатели – Прекъснете горивният поток към повредения цилиндър и отстранете подгряващата свещ към него. Стартирайте двигателя с помоща на останалите цилиндри, както при бензиновите мотори.При положение, че не знаете кой е повреденият цилиндър, приложете процедурата за всеки един по отделно. Този от тях, който е извън строя ще предизвика намаляване на газовите мехури в разширителната камера на охладителната с - ма. Не се колебайте да стартирате двигателя на три цилиндъра, както и да го повторите при необходимост от допълнително декомпресиране на охладителната система. D) Вътрешни пукнатини ( масло във водата): Този проблем също е разрешим, но трябва предварително да обезмаслите засегнатия участък, защото остатъчното масло по ръбовете на пукнатината ще попречи на слепването на WW.Е) Вътрешни пукнатини (вода в маслото): поправим дефект , но не трябва да допускате смес от вода и Wondarweld да попада в мазителния кръг на двигателя. Ако отбележите промяна на цвета на маслото в червено-незабавно угасете двигателя и подменете маслото.=Wondarweld - Начини на употребаИзпразнете и промийте охладителната система в отворено състояние. Повторете, ако е необходимо.1 Разкачете термостата от двигателя2 Изсипете Wondarweld през отвора на термостата в цилиндровия блок3 Поставете термостата обратно4 Напълнете охладителната система само с водаПри ремонт на външна пукнатина почистете същата и при нужда предварително я попълнете с метални стружки. Стартирайте двигателя и го поддържайте в параметрите на работната му температура, докато видимо се преустанови теча. Можете да карате автомобила със средна скорост, но внимавайте да не прегрява.За поправка на вътрешни пукнатини (наличие на газ в охладителната течност) най-напред е необходимо да декомпресирате съответния цилиндър (виж подточка С). След това запалете двигателя за около 15 мин. или управлявайте автомобила, но не надвишавайте средните скорости. Ако първоначалният опит за корекция се окаже недостатъчен – повторете процедурата изцяло. Вътрешни пукнатини с наличие на масло в охладителната течност или обратно Действайте, като при външни пукнатини и декомпресирайте при нужда съответния цилиндър.Внимание. След като приключите работата си с WW обезателно промийте цялата охладителна и отоплителна система на автомобила с чиста вода, докато червеният цвят в последната изчезне и тогава заредете с антифриз. = Wondarweld – Допълнителна употребаПродуктът може да бъде използван за отстраняване на пукнатини и във външният кръг на охладителната система, но при следните условия;- да се смесва само с чиста вода без следи от химикали (антифриз, соли и други)- водата трябва да бъде с температура най-малко 50С - пукнатината трябва да има външен контакт с въздушна среда, а концентрацията на WW да представлява между 2 и 5% от общият обем на охладителната система = Wondarweld – Въпроси и отговориДопустимо ли е WW да бъде излят в радиатора на двигателя?Да, но двигателят трябва да е предварително загрят и термостата да е демонтиран. Колко дълго може да се остави WW в радиатора?От няколко седмици до няколко месеца. През това време можете да използвате автомобила си, но не превишавайте средните скорости. Защо е изписано на опаковката, че е препоръчително да се изчакат 2 – 3 дни, преди да се презареди охладителната система с антифриз?За да сте уверени, че същата е напълно промита от наличието на остатъчно количество WW след ремонта на двигателя. Мога ли да поправя с WW пропуски около гарнитурата на главата на цилиндровия блок?Да. Това е основната употреба на продукта сред потребителите. Когато отворих опаковката забелязах, че WW се е втвърдил. Означава ли, че е негоден?Не. Това се получава понякога само около отверстието на опаковката и след като го пробиете ще откриете, че под него WW е в течно и отлично състояние. Ако сметнете за необходимо, можете дори да изплакнете опаковката с топла вода накрая и да доизсипете остатъка в системата. = WW физични характеристикигравитационно тегло – 1.44g / ml pH – 11съдържание на твърди частици – 50%цвят - червен Приложим при детайли от омекотен или чист чугун, стомана и алуминий. Високо устойчив на налягане и температурни + вибрационни натоварвания. Този продукт е предназначен за употреба само от лица с опит в ремонтната дейност на автомобили. Производителят и разпространителите на WW не могат да носят отговорност за неправилната или погрешната му употреба. След употребата на продукта “Holts WONDARWELD” е много желателно да се почисти охладителната система с “Holts SPEEDFLUSH”за максимален ефект.Термостатът се демонтира задължително, в противен случай има опасност от повреда на водната помпа.Ефективността на продукта “Holts WONDARWELD” е гарантирана въпреки сложността му на експлоатация, поради тази причина препоръчваме манипулацията да се извършва в сервиз. Молим след извършване на процедурата да се свържете с нас за резултат. Успешна работа. Н.Митев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
piero Публикувано 9 април 2011 Сподели Публикувано 9 април 2011 (редакция) Здравейте, Наскоро имах проблем с прегряване на колата.Нищо не ми индикира за проблеми, като индикаторът за температурата беше под средата, а червената лампичка изобщо не светна. Единственото по-различно беше, че колата загряваше значително по-бавно. Сега съм тръгнал по майстори, като се надявам да не е станало много лошо, макар че в охладителната система имаше отлагане на черно-сивкава утайка, подобна на майонеза.За сега се борят с почистване на охлаждането, защото от "майонезата" е блокиралтермостата и не отваря. Майсторът казва, че отлаганията могат да бъдат от мърсотия вбългарския антифриз, който съм използвал.Ще бъда благодарен, ако някой сподели мнение по въпроса. Интересува ме също лампичката за прегряване трябва ли да светва при даване на контакт? И какъв може да е проблема за да не индикира прегряването?Лампичката я измерих и не е изгоряла. При даване на контакт напрежение няма. Редактирано 9 април 2011 от piero Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 29 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2011 Здравейте, Наскоро имах проблем с прегряване на колата.Нищо не ми индикира за проблеми, като индикаторът за температурата беше под средата, а червената лампичка изобщо не светна. Единственото по-различно беше, че колата загряваше значително по-бавно. Сега съм тръгнал по майстори, като се надявам да не е станало много лошо, макар че в охладителната система имаше отлагане на черно-сивкава утайка, подобна на майонеза.За сега се борят с почистване на охлаждането, защото от "майонезата" е блокиралтермостата и не отваря. Майсторът казва, че отлаганията могат да бъдат от мърсотия вбългарския антифриз, който съм използвал.Ще бъда благодарен, ако някой сподели мнение по въпроса. Интересува ме също лампичката за прегряване трябва ли да светва при даване на контакт? И какъв може да е проблема за да не индикира прегряването?Лампичката я измерих и не е изгоряла. При даване на контакт напрежение няма. При твоя случай мисля, че не е прегрят двигателя. Или поне ако има такова нещо и симптомите ще са ... По добре си направи промивка на охладителната система, като може да се използва препарат за почистване - продават ги по бензиностанциите. Също и термостата вижте и ако е необходимо да се подмени. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.