s8_tdi Публикувано 31 март 2010 Сподели Публикувано 31 март 2010 Колеги, обръщам се към Вас, като към технически компетентни лица. По време на движение с въпросното мицубиши температурата на охладителната течност се вдига до максимума и после спада до нормалната. Всичко това се случва както по равно, така и по време на изкачване. Товара в автомобила е напълно в допустимите норми - 1 човек и личен багаж към автомобила. Времето за което се случва това е не повече от 5 минути. Какви са възможните причини? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 31 март 2010 Сподели Публикувано 31 март 2010 Колега, уточни какво значи "до максимума"? Ако стрелката отива до червения сектор, това не е на хубаво. За дизелов автомобил всяко вдигане на стрелката над нормалното положение е опасно, затова те съветвам веднага да вземеш мерки, преди да е станало късно. Вероятно термостата ти отваря много късно и е за смяна. Възможно е и да е заседнал в едно полуотворено положение и когато температурата на охлаждащата течност наближи червения сектор да се включват вентилаторите, които спасяват двигателя от прегряване. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TRO Публикувано 31 март 2010 Сподели Публикувано 31 март 2010 Можеш елементарно да направиш диагностика на термостата като погледнеш дали като от студена кола загрее до към средата - радиатора. Ако е студен то ясно къде ти е проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 31 март 2010 Сподели Публикувано 31 март 2010 Колеги, обръщам се към Вас, като към технически компетентни лица. По време на движение с въпросното мицубиши температурата на охладителната течност се вдига до максимума и после спада до нормалната. Всичко това се случва както по равно, така и по време на изкачване. Товара в автомобила е напълно в допустимите норми - 1 човек и личен багаж към автомобила. Времето за което се случва това е не повече от 5 минути. Какви са възможните причини?Това е доста често срещан проблем на 4М40 моторите и е електрически проблема, но го прави в рамките на 1-2 мин. не повече,ако примерно е загряла и стрелката тръгне прогресивно нагоре, после по някое време почва доста бързо да пада до нормалната темп. ...в рамките на 20-30 сек..........ако е така, то пролема е електрически................но ако не е така, тогава ще трябва да направите малко тестове за да установите дали мотора действително загрява или не.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s8_tdi Публикувано 1 април 2010 Автор Сподели Публикувано 1 април 2010 Възможните причини са доста, ако температурата ти подмине 2/3 от скалата наистина имаш проблем, освен това времето все още е студено. Нормалната температура при твоя автомобил е средата на скалата. Имаш ли парно? Охладителната течност достатъчно ли е? Нещо правено ли е скоро по автомобила?Парно си има, охладителна течност също. Последното което е правено по автомобила е смяна на двигателното масло. В момента е с 10W40 Castrol Magnatec Diesel. А преди това е сменено маслото на автоматичната скоростната кутия. Това е доста често срещан проблем на 4М40 моторите и е електрически проблема, но го прави в рамките на 1-2 мин. не повече,ако примерно е загряла и стрелката тръгне прогресивно нагоре, после по някое време почва доста бързо да пада до нормалната темп. ...в рамките на 20-30 сек..........ако е така, то пролема е електрически................но ако не е така, тогава ще трябва да направите малко тестове за да установите дали мотора действително загрява или не..............Понеже, не винаги го карам аз, не мога да кажа на 100% за колко време го прави, но наистина е от порядъка на 2 до макс.5 минути. А това дали наистина загрява мотора - едва ли, защото мистерията се случва и по време на спускане, та било то и без натисната газ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 април 2010 Сподели Публикувано 1 април 2010 Понеже, не винаги го карам аз, не мога да кажа на 100% за колко време го прави, но наистина е от порядъка на 2 до макс.5 минути. А това дали наистина загрява мотора - едва ли, защото мистерията се случва и по време на спускане, та било то и без натисната газ.Дали ще е с натисната газ или не ,няма значение.........все пак сменете термостата за всеки случай,но и такъв слуай съм имал, в който въпреки чисто новия термостат, то пак си вдига темп...........дори съм имал случай ,в който и без термостат - пак я вдига.............според мен не е в мотора проблема, нито в гарнитура...........а е електрически, факта че се вдига така бързо и после отново така бързо пада темп.,не е възможно водата толкова бързо да изтива и нагрява.............при последния случай уж щях да откривам мислтерията докрай , но клиента така и не дойде за това, при едно идване го питах дали го прави , той каза че много рядко, но го прави, но сега нямал време, не му се занимавал и т.н............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s8_tdi Публикувано 1 април 2010 Автор Сподели Публикувано 1 април 2010 Можеш ли, да ми препоръчаш марка на термостата? Мицубиши, с кои термостати работи най-добре, защото до този момент винаги сме карали и поддържали Ауди в семейството. От друга страна възможно ли е този проблем да е от студени спойки в таблото, защото това което смятам да направя след консултацията тук е да изведа отделен термометър, само временно, но да се наблюдава температурата на охл. течност. При което ако няма такива резки амплитуди, като тези, то тогава да се почне с температурен датчик, окабеляване и на последно място табло (студени спойки). Като има развитие по темата, отново ще пиша. Благодаря на отзовалите се. :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 1 април 2010 Сподели Публикувано 1 април 2010 Можеш ли, да ми препоръчаш марка на термостата? Мицубиши, с кои термостати работи най-добре, защото до този момент винаги сме карали и поддържали Ауди в семейството. От друга страна възможно ли е този проблем да е от студени спойки в таблото, защото това което смятам да направя след консултацията тук е да изведа отделен термометър, само временно, но да се наблюдава температурата на охл. течност. При което ако няма такива резки амплитуди, като тези, то тогава да се почне с температурен датчик, окабеляване и на последно място табло (студени спойки). Като има развитие по темата, отново ще пиша. Благодаря на отзовалите се. :drinks:Точно това е решението, вземи един мултицед ,който има към него термодвойка или друг датчик, монтирай го на главата или пък направо в маркуча ,който излиза от главата и влиза в радиатора ( с риск да протече вода или пък да прецакаш кабелчето,но то ще е малко ,тъй като ти пак ще го стагнеш със скобата) и го наблюдавай, когато тръгне на горе стрелката на таблото, гледай показанията на мултицета, нормалното положение на стрелката ти е около 88-90 градуса, като стрелката на таблото се задържа на едно и също ниво до към 96-98 градуса, след това стрелката тръгва нагоре и малко преди червения сектор е вече на 120 градуса............... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.