Премини към съдържание

Техническа консултация


Препоръчано мнение

Колеги, обръщам се към Вас, като към технически компетентни лица. По време на движение с въпросното мицубиши температурата на охладителната течност се вдига до максимума и после спада до нормалната. Всичко това се случва както по равно, така и по време на изкачване. Товара в автомобила е напълно в допустимите норми - 1 човек и личен багаж към автомобила. Времето за което се случва това е не повече от 5 минути. Какви са възможните причини?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, уточни какво значи "до максимума"? Ако стрелката отива до червения сектор, това не е на хубаво. За дизелов автомобил всяко вдигане на стрелката над нормалното положение е опасно, затова те съветвам веднага да вземеш мерки, преди да е станало късно. Вероятно термостата ти отваря много късно и е за смяна. Възможно е и да е заседнал в едно полуотворено положение и когато температурата на охлаждащата течност наближи червения сектор да се включват вентилаторите, които спасяват двигателя от прегряване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш елементарно да направиш диагностика на термостата като погледнеш дали като от студена кола загрее до към средата - радиатора. Ако е студен то ясно къде ти е проблема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, обръщам се към Вас, като към технически компетентни лица. По време на движение с въпросното мицубиши температурата на охладителната течност се вдига до максимума и после спада до нормалната. Всичко това се случва както по равно, така и по време на изкачване. Товара в автомобила е напълно в допустимите норми - 1 човек и личен багаж към автомобила. Времето за което се случва това е не повече от 5 минути. Какви са възможните причини?

Това е доста често срещан проблем на 4М40 моторите и е електрически проблема, но го прави в рамките на 1-2 мин. не повече,ако примерно е загряла и стрелката тръгне прогресивно нагоре, после по някое време почва доста бързо да пада до нормалната темп. ...в рамките на 20-30 сек..........ако е така, то пролема е електрически................но ако не е така, тогава ще трябва да направите малко тестове за да установите дали мотора действително загрява или не..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможните причини са доста, ако температурата ти подмине 2/3 от скалата наистина имаш проблем, освен това времето все още е студено. Нормалната температура при твоя автомобил е средата на скалата. Имаш ли парно? Охладителната течност достатъчно ли е? Нещо правено ли е скоро по автомобила?

Парно си има, охладителна течност също. Последното което е правено по автомобила е смяна на двигателното масло. В момента е с 10W40 Castrol Magnatec Diesel. А преди това е сменено маслото на автоматичната скоростната кутия.

 

Това е доста често срещан проблем на 4М40 моторите и е електрически проблема, но го прави в рамките на 1-2 мин. не повече,ако примерно е загряла и стрелката тръгне прогресивно нагоре, после по някое време почва доста бързо да пада до нормалната темп. ...в рамките на 20-30 сек..........ако е така, то пролема е електрически................но ако не е така, тогава ще трябва да направите малко тестове за да установите дали мотора действително загрява или не..............

Понеже, не винаги го карам аз, не мога да кажа на 100% за колко време го прави, но наистина е от порядъка на 2 до макс.5 минути. А това дали наистина загрява мотора - едва ли, защото мистерията се случва и по време на спускане, та било то и без натисната газ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже, не винаги го карам аз, не мога да кажа на 100% за колко време го прави, но наистина е от порядъка на 2 до макс.5 минути. А това дали наистина загрява мотора - едва ли, защото мистерията се случва и по време на спускане, та било то и без натисната газ.

Дали ще е с натисната газ или не ,няма значение.........все пак сменете термостата за всеки случай,но и такъв слуай съм имал, в който въпреки чисто новия термостат, то пак си вдига темп...........дори съм имал случай ,в който и без термостат - пак я вдига.............според мен не е в мотора проблема, нито в гарнитура...........а е електрически, факта че се вдига така бързо и после отново така бързо пада темп.,не е възможно водата толкова бързо да изтива и нагрява.............при последния случай уж щях да откривам мислтерията докрай , но клиента така и не дойде за това, при едно идване го питах дали го прави , той каза че много рядко, но го прави, но сега нямал време, не му се занимавал и т.н.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли, да ми препоръчаш марка на термостата? Мицубиши, с кои термостати работи най-добре, защото до този момент винаги сме карали и поддържали Ауди в семейството. От друга страна възможно ли е този проблем да е от студени спойки в таблото, защото това което смятам да направя след консултацията тук е да изведа отделен термометър, само временно, но да се наблюдава температурата на охл. течност. При което ако няма такива резки амплитуди, като тези, то тогава да се почне с температурен датчик, окабеляване и на последно място табло (студени спойки). Като има развитие по темата, отново ще пиша. Благодаря на отзовалите се. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли, да ми препоръчаш марка на термостата? Мицубиши, с кои термостати работи най-добре, защото до този момент винаги сме карали и поддържали Ауди в семейството. От друга страна възможно ли е този проблем да е от студени спойки в таблото, защото това което смятам да направя след консултацията тук е да изведа отделен термометър, само временно, но да се наблюдава температурата на охл. течност. При което ако няма такива резки амплитуди, като тези, то тогава да се почне с температурен датчик, окабеляване и на последно място табло (студени спойки). Като има развитие по темата, отново ще пиша. Благодаря на отзовалите се. :drinks:

Точно това е решението, вземи един мултицед ,който има към него термодвойка или друг датчик, монтирай го на главата или пък направо в маркуча ,който излиза от главата и влиза в радиатора ( с риск да протече вода или пък да прецакаш кабелчето,но то ще е малко ,тъй като ти пак ще го стагнеш със скобата) и го наблюдавай, когато тръгне на горе стрелката на таблото, гледай показанията на мултицета, нормалното положение на стрелката ти е около 88-90 градуса, като стрелката на таблото се задържа на едно и също ниво до към 96-98 градуса, след това стрелката тръгва нагоре и малко преди червения сектор е вече на 120 градуса...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...