Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Доказан факт е, че сериозните почитатели на автомобилите много по-лесно се разделят със съпругите си, отколкото с любимото возило. Ако пък сте собственик на четириколесна ламя, носеща названието Mitsubishi Pajero, значи още при покупката сте се врекли в обещание да бъдете заедно “докато смъртта ви раздели”. Тази слава всъдеходите на японския концерн си завоюваха през годините, доказвайки непрестанно силните черти в своя характер. В началото на третото хилядолетие пък конструкторите на Mitsubishi решиха да дадат безграничен полет на фантазията си и да покажат на широката публика как би могла да изглежда една “джипка” в ерата на върховите технологии. Резултатът от усилената работа на самураите бе показан на почитателите на марката по време на автомобилното изложение в Ню Йорк в началото на тази година. Там посетителите имаха възможността да се “докоснат” отблизо до Mitsubishi Pajero Evolution. В интерес на истината само за няколко месеца от компанията решиха, че концепткарът ще оживее и по пътищата, като от средата на следващата година се очаква появата му на пазара. В испаноезичните страни и САЩ обаче звучното наименование Pajero ще бъде заменено с Montero, тъй като значението на първото предизвиква твърде неприятна асоциация в тази част от човечеството...

 

При Pajero Evolution японците залагат на “бруталните” форми и отличната проходимост

 

Погледнат отвън самураят предполага наличието на характер, близък до този на резачките от най-известните холивудски продукции, в които има яко въртене на гуми. По-простичкото обяснение всъщност е, че Pajero Evolution просто отразява най-добрите постижения на японците при ралитата в пустинята и съвместната им работа с италианското дизайнерско студио Modarte. В крайна сметка обаче на почитателите определено им допаднаха “озъбената” свирепа предница, масивните вежди над калниците и ръбатата задница. Разбира се, асоциацията с класически всъдеход, познат ви от края на миналия век, при Pajero Evolution е почти невъзможна. Параметрите на автомобила и излъчването му го отпращат в наложилия се напоследък клас SUV. На практика зад масивната външност на японеца се крият по-скоро “дребни мащаби”. Дължината на щурмовака е 4.42 метра, а междуосието му е 2.78 метра. Огромните джанти (двадесетцолови) обаче придават особено колоритен вид на азиатеца.

 

При Pajero Evolution се залага на разчупения дизайн

 

Във вътрешността (доста стилно изработена) дейталите, които могат да отклонят вниманието ви от чистото адреналиново удоволствие на пътя, са малко. Четири кръгли конзоли и цветният дисплей, разположен в средата на арматурното табло, са напълно достатъчни според японските конструктори, за да сте винаги достатъчно добре информиран за състоянието на наличните системи на автомобила. Азиатците обаче в никакъв случай не са се проявили като скъперници и здраво са заложили на кожата и алуминия при изработването на компонентите в интериора.

 

Стартирането на двигателя става посредством електронен чип

 

Със запалването пък започва истинското удоволствие. Под предния капак японците са набутали V-образен осмак с работен обем 4.7-литра и директно впръскване на горивото. Ударите ли яко камшика можете да изцедите от него 286 конски сили. За почитателите на по-скромните изпълнения се очаква скоро да влезе в експлоатация и V-образен двигател с обем 3.8-литра, който със сигурност ще е с по-малък апетит, когато го закарате до бензиностанцията... По желание агрегатът може да се комбинира с петстепенна автоматична или шестстепенна механична скоростна кутия. Разбира се, Pajero Evolution е “снабден” с перманентно задвижване на четирите колела. Други подробности в областта на технологиите обаче от компанията засега отказват да съобщят.

 

Станислав Гавазов

gavazov@avto.bg

 

Дано и ние да се уредим да си всемем по едно ЕВО!

Редактирано от thedivine
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...