Здравейте и от мен и ЧНГ 2010 с най- добри пожелания на всички! Отдавна се регистрирах във форума, защото имаше вариант по- миналата/2008/ година да скоча в новия Лансер с дизеловия мотор. Да, ама се спрях на друга марка и модел/ Октавия / и не съжалявам ни най- малко затова. Единствено бих избрал тогава варианта и rs пак 2.0tdi но 170к.с. но идваше към 10к лева отгоре, а тази която карам е ниво елеганс и идва малко по- тънко от Лансера. Двигателя 2.0 TDI, който коментирате има немалко разновидности и това се вижда от различните кодове на мотора. При Лансера незнам и несъм се интересувал кой е, а при мен е BKD, DOHC 16V 103kw. без DPF филтър. Има го и SOHC 8V и DPF филтър, а вече и CR 110,140 и 170кс., но мотора си е пак 1968см3. При първата ми смяна на масло бях само на 10к. км. и то 60-70% от тях градско и на къси разстояния. По груби сметки между 1л. и 1,5л изхарчени за тези 10хил./2 доливания по0,5л. и смятам и разликата на щеката между началото когато взех колата и при оставянето за първата смяна. Мотора побира 3,8л с филтъра и + 1л доливане това прави до 5л масло. Нека господата с бензинови мотори 1.5, 1.8 и 2,0 да кажат колко масло събират двигателите им, просто информативно. Относно това, че мотора понагорява масло, вярно е поне засега при мен, на много зависи и от марката и модела масло и вида му5w30 и 5w40 и стила на каране. За мен това не е проблем и по- важното е, че колата върви много, икономична е и материалите използвани за направата на интериора са на ниво.