Здравейте! Моля за малко помощ! Колата е Carisma 1.6 , 103 hp, 2003 година. За начало ще кажа, че съм изчел всичко, където съм намерил във форума и в другите форуми,за този проблем. Малко предистория. Всичко започна зимата. Колата се давеше сутрин и ако не запали на 5 - 6 път след прекюхкване, пали само на дърпане. След като запали, веднъж и след това пали веднага все едно всичко е ок. От там на сетне по колата са сменени бобини, свещи, 3 бензинови помпи за проба, бензинова рейка с регулатора и дюзите, рециклиран стартер. Газовия инжекцион е изолиран напълно! След това проблема още го има. От там насетне започнах с ревизия на дросела, стъпковия мотор и температурен датчик. Почистен дросел, стъпков мотор, нов температурен датчик. И тук вече стана интересно! Закачвам на живи данни и показанията на температурния датчик при не пален мотор (студен) -45 градуса със стария датчик, - 40 с новия, външна температура около 25 градуса. Тока към компютъра съответно 2.3 волта, съпротивлението на датчика 2.8 кОм. Съпротивленията на стъпковия мотор между намотките 30 Ом, което си е в нормите, ако откача температурния датчик позициите на мотора са различни , а показанията на VAF са в норма температура на помещението +- 2-3 градуса и около 40херца на празен ход! Показанията на дросела са си нормални, няма забиване или нещо нередно при натискане на педала на газта! Когато колата запали след 5 - 6 път с прекювкане,(давене, замирисва на бензин в колектора(ако задържам стартера да върти повече от 3-4 секунди, няма палене!)) в началото за около 10 секунди ако се подава газ , колата не реагира адекватно, забива , прекъсва , но ако не се пипа газта, оборотире са бетон около 1800, след тези 10тина 15 секунди всичко се успива и колата заработва като хората, а показанията на температурния датчик влизат в нормите,а след това пали без проблем. Изчаквайки мотора да истине, показанията на живите данни за температурния датчик по някое време започват да падат под, нулата и тогава колата, пак започва да пали трудно! Жицата за температурния датчик е проверена от пин 83 на Еку-то до самия датчик. При опит за запалване (студен мотор) с откачен температурен датчик, съответно набива грешка, според мануала, компютъра дава 80 градуса на двигателя (-259 на живи данни) бензиновите времена отварят на около 8мс, и стартера си върти без никакви признаци за запалване, а с закачен датчик(-40 градуса) са около 13мс. и започва да кюхка като връщам ключа за запалването и тъка по някое време пали! Та молбата ми, ако може някой да ме насочи дали това е проблем в Еку-то,ако да може ли да се поправи компютъра, или да сменям 3 датчик за температурата или да си играя да лъжа компютъра със съпротивления. Имам донор Carisma 90hp, 98 година, по стария модел, дали би могло да се ползва нейното Еку, Всмукателя е по различен,стъпковия мотор е различен, но и него го мерих, съпротивленията са същите като на моя, само че не ми върши работа.