Премини към съдържание

  • Статистика на сайта

    24,377
    Регистрирани
    1,241
    Най-много тук
    EmS
    Последно регистриран
    EmS
    Регистрация
  • На линия са   1 потребител, 0 Скрити, 145 госта (Виж списъка)

  • Мнения

    • Здравейте ! Предварително се извинявам ако темата не е в точния раздел! От няколко месеца съм собственик на Outlander II 2010г. с двигател 4B12 (няма газ) и CVT ск. кутия и съм много приятно изненадан от този автомобил, но ме мъчи един проблем - откакто съм го купил (4 месеца), имам дразнещ проблем с оборотите на празен ход на двигателя, който ще се опитам да обясня максимално подробно. Когато двигателят е напълно загрял и включа на D или R, оборотите падат до около 500 и след това до към 600, но не повече и тресе доста некомфортно. Същото се случва и ако си карам на D и спра до 0км/ч за престой. Превключа ли на N, си отиват на 650-660 и няма проблем, докато отново не превключа на D или R. След смяна на маслото на кутията преди около месец, стана малко по-зле, предполагам защото с хубавото масло (старото беше много зле) кутията го товари повече. Досега не му обръщах особено внимание, защото времето беше топло, компресора на климатика предимно работеше и това обикаляше проблема (тогава оборотите са по-високи, за да компенсират натоварването от компресора). Какво съм направил дотук по този въпрос, по хронологичен ред : 1. Почистих дросела (много мърляв) и му минах процедура по адаптация (според каквото намерих като инфо - загрявам двг до раб. температура, гася, паля го пак и оставям 10 мин на празен ход без никакви консуматори). Абсолютно никакъв ефект. 2. Четох, че дроселът има механичен реглаж на празния ход от една шпилчица с контра гайка и се пробвах оттам - вдигнах го до 720-750 оборота, когато е на N или P, което респективно го увеличи и когато е на D и реших проблемът, даже се държеше изключително приятно. Покарах така няколко дни, при което след по-дълъг престой на D или R на спирачка, започна да ми записва грешка P1241 -  Torque Monitoring и да влиза в авариен режим. Върнах си шпилката, както си беше, това реши проблема с грешките и респективно върна предишния проблем с ниските об. 3. Тъй като не бях убеден на 100% в старото положение на шпилката, както и до колко е изправен дроселът ми въобще (колата е на 186к км), купих друг дросел от чужбина, от автомобил на 80к км. със заводско положение на шпилката. Почистих го, монтирах го, адаптирах го и воала - абсолютно никаква разлика . 4. Започнах да го боря по-нАучно - гледах в живите данни на диагностиката ( разполагам с Launch X431 ) какво се случва и установих следното : - При N, компютърът иска 648 оборота, дроселът седи на 9.0 градуса и об. са в диапазона 640-660. - Включвам на D и държа спирачка, при което компютърът продължава да си иска 648 оборота, но те падат до около 500-550, а той абсолютно нищо не прави по въпроса - дроселът продължава да си седи на 9.0 градуса и об. си остават доста ниски. В този момент, ако пусна компресора на клим. , дроселът се отваря до 13.0 градуса, об. отиват до към 1000 и започва да сваля градусите на дросела и об. докато станат около 700 (това е около 10.5 градуса на дросела), където ги заковава. Спра ли компресора - старата песен - 9.0 градуса и почти 600 об. - Предвид липсата на действие от страна на моторния комп. в посока стабилизация на п.х., когато е на D, започнах да ровя за информация по този въпрос и общо взето по чуждите форуми се разисква, че такъв тип проблем, си било един вид недостатък на някои версии на софтуера на доста от японските автомобили, което обаче не е приемливо за мен, предвид че тресе неприятно и при 500об. двигателя едва ли има кой знае какво смазване и т.н. Та, намерих човек, който се занимава със софтуери (спирал ми е втората ламбда на сузукито преди време) и го помолих за съдействие. Свали файла от компютъра ми и греда - за този файл и този комп. не можа да намери данни и не знаеше как да ми реши проблема, тъй като не знае какво да пипне във файла, за да му зададе по-висок празен ход... Сагата ми засега е зациклила до тук и сега е ред на въпросите : 1. Оригиналната диагностика (MUT III ако правилно съм чел) поддържа ли опции за вдигане на празния ход до към 700-750об. ? Ако да, моля препоръчайте човек/сервиз, който има и би могъл да направи такова нещо? 2. Ако с MUT не става, моля препоръчайте ми човек, който се занимава със софтуерни ремонти на тези автомобили и би могъл да му нанесе корекция софтуерно. 3. Моля, споделете ми някакви други идеи/варианти, с които бих могъл да обиколя проблема. Няма как да използвам компресора, тъй като той под +3 градуса не тръгва, отделно той тръгва и спира циклично и не е решение. Не съм пробвал да го лъжа през датчика за налягането на хидр. течност, но предполагам, че и да го излъжа оттам, компът в даден момент ще запише грешка за датчика и ще отсвири показанието му, тъй като ще бъде винаги едно и също.  Не мога да го излъжа през темп. датчик за антифриза (ако мери по-ниска темп, ще държи об. по-високи), тъй като същия се използва и за управление на охл. перки и няма да тръгват на точната температура, а доста над нея. Обмислях да си върна моят дросел, да врътна шпилката до около 720-750об. и софтуерно да махнем тази грешка и аварийния режим от компютъра, но и това не става, тъй като няма данни за файла и компютъра и човекът не знае как да го направи. Извинявам се, че стана толкова дълго и предварително благодаря за всякаква помощ по въпроса !      
    • Километрите на таблото бяха 180 100 при покупката. Намерих някаква сервизна книжка с печати в жабката, която дали е истинска или не - не зная. Има данни за всяка смяна на масло през годините от 2007-ма година насам, като последно месец март 2024 г. на 177 000 км е сменено маслото. При натискане на крачната спирачка стоповете светеха когато си искаха и поръчах нова стоп-машинка, оригинална, за 30 лева. Днес ми я доставиха и я монтирах на колата. Все още не съм тествал 4х4 системата в реални условия. Купих си масло RAVENOL VMO 5L 5w40 - 105 лв. Запалителни свещи NGK IRIDIUM FR5EI (1313)  - 35,80  лв./бр * 4 = 143,20 лв. Маслен филтър MANN W610/3 - 15 лв. Въздушен филтър MANN C27 003/1 - 40 лв. Поленов филтър (филтър за купето) с активен въглен MANN FP 2141 антибактериален и антиалергичен - 46 лв.
    • От петата минута е задната седалка.   
    • Маслото по спецификация 0W20  API SN, ILSAC GF-5, освен оригиналното Мицубиши при търсене излизат и на Енеос, Мотул, Равенол, Кастрол, не е като да нямаш избор
    • Имам в предвид долната част на задната седалка.
  • Теми

×
×
  • Създаване...