Премини към съдържание

Grandis 2.4 A/T --> чека мига с грешка P2102


Препоръчано мнение

Здравейте, карам колата от 30к предимно на газ. На газ и бензин работи еднакво добре. Газовата е монтирана преди 40к с редовно обслужване. Клапаните са отхлабени преди 30к с по 0.05мм по препоръка на Пламен от JAuto, за да се облекчи работата им на газ. Всичко точно, никакви ядове на газ.

Преди седмица както я загасих загряла на един паркинг и след час я запалих на P и все че изгасна. Бях пуснал и климата при самото палене, макар че едва ли има връзка. Предния ден по подобен начин при палене на загрял мотор с пусната клима се замисли и опита да изгасне, но тогава включих от R на N и се стабилизира. След последното изгасване запали, но вече чека мигаше и беше в нещо като авариен режим (1500-1700об. на ПХ и форсиране до към 2500об. макс). Мотора работи грубовато и претриса. Като се изгаси последните обороти генерират разтрисане на купето. Грешката, която изчетох със скенер е P2102: Throttle Valve Control Servo Circuit (Shorted Low). Направих проверките от тази инструкция, както е в сервизното: http://mmc-manuals.ru/manuals/grandis/online/Service_Manual_2008/2008/13/html/M113176170009100ENG.HTM

  • Съпротивление на мотора на дросела замерен на разглобен дросел: 2 Ома
  • Съпротивление замерено на терминалите на дросела: 4 Ома
  • Съпротивление замерено от буксата на екуто: 4 Ома
  • Норма: 0.3-100 Ома
  • До тук изглежда, че мотора на дросела е в норма, както и кабелите до ЕКУ-то. 
  • После проверих предпазителите във веригата на ЕКУ-то, който захранват релето за дросела: здрави
  • Сложих друго реле на мястото на релето за мотора дросела (взех релето за климата): няма промяна
  • Дросела изглежда като нов отвърде, сложих нова грес, почистих добре клапата и монтирах обратно: без промяна, чека мига и грешката е перманентна. Не ми позволява да я изтрия с диагностиката. Акумулатора бе разкачан няколко пъти, дори свалян, по време на манипулациите...грешката си остава
  • Захраних мотора на дросела с външно захранване: клапата се отваря
  • Направих актуатор тест от диагностика за задействане на мотора на дросела: клапата не мърда
  • Прочетох живи данни: стойностите на датчика на педала на газта се менят, но не и тези за позиция на дроселовата клапа (TPS)

Идеите и проверките ми се изчерпаха... Последната хипотеза от сервизното е, че ЕКУ-то е повредено и трябва да се подмени. 

Днес взех друг дросел за проба, но честно казано не мисля, че проблема е в дросела...

Намерил съм и ЕКУ, обаче не съм напълно наясно какъв ще е филма със смяната му + вкарване на ключове, ресетване на имибилайзер и т.н. Някой ако го е правил нека сподели отправните точки?

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последните проверки водят към повреда в ECU-то. 

image.png

На терминал 15 от букса С-110 не идва маса към бобината на релето за дросела. Пробвах и с друг дросел. Дадох компютъра на фирма, която се занимава с диагностика и ремонт, да видим дали ще открият нещо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Нещата се закучиха. От фирмата не успяха да открият проблем с компютъра. Закачих втори компютър и на контакт отчита същата грешка (+Р0513 понеже е от друга кола). Продължавам да ровя по инсталацията и ще монтирам втория дросел + нови кабели между дросела и компютъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

В коя фирма правят тези проби? Трябват ви майстори, които действително да открият проблема.

Ходили ли сте в Ратола София? Там биха ви помогнали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Открих повредата. Не знаех, че под shorted low се има предвид окъсяване към маса. Единия кабел на дросела е залепнал за масата на бобините. Самия кабел маса е видял зор и е стопил изолацията. Допускам че може да е понеже кабела маса от мотора до купето беше разкачен откакто съм взел колата и разнородни вериги са опитвали да замасяват през тънката жичка на бобините (алтернатор, стартер и др.). Нямам друго обяснение да се стопи. 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...