boiski Публикувано 28 юни Сподели Публикувано 28 юни Здравейте, карам колата от 30к предимно на газ. На газ и бензин работи еднакво добре. Газовата е монтирана преди 40к с редовно обслужване. Клапаните са отхлабени преди 30к с по 0.05мм по препоръка на Пламен от JAuto, за да се облекчи работата им на газ. Всичко точно, никакви ядове на газ. Преди седмица както я загасих загряла на един паркинг и след час я запалих на P и все че изгасна. Бях пуснал и климата при самото палене, макар че едва ли има връзка. Предния ден по подобен начин при палене на загрял мотор с пусната клима се замисли и опита да изгасне, но тогава включих от R на N и се стабилизира. След последното изгасване запали, но вече чека мигаше и беше в нещо като авариен режим (1500-1700об. на ПХ и форсиране до към 2500об. макс). Мотора работи грубовато и претриса. Като се изгаси последните обороти генерират разтрисане на купето. Грешката, която изчетох със скенер е P2102: Throttle Valve Control Servo Circuit (Shorted Low). Направих проверките от тази инструкция, както е в сервизното: http://mmc-manuals.ru/manuals/grandis/online/Service_Manual_2008/2008/13/html/M113176170009100ENG.HTM Съпротивление на мотора на дросела замерен на разглобен дросел: 2 Ома Съпротивление замерено на терминалите на дросела: 4 Ома Съпротивление замерено от буксата на екуто: 4 Ома Норма: 0.3-100 Ома До тук изглежда, че мотора на дросела е в норма, както и кабелите до ЕКУ-то. После проверих предпазителите във веригата на ЕКУ-то, който захранват релето за дросела: здрави Сложих друго реле на мястото на релето за мотора дросела (взех релето за климата): няма промяна Дросела изглежда като нов отвърде, сложих нова грес, почистих добре клапата и монтирах обратно: без промяна, чека мига и грешката е перманентна. Не ми позволява да я изтрия с диагностиката. Акумулатора бе разкачан няколко пъти, дори свалян, по време на манипулациите...грешката си остава. Захраних мотора на дросела с външно захранване: клапата се отваря Направих актуатор тест от диагностика за задействане на мотора на дросела: клапата не мърда Прочетох живи данни: стойностите на датчика на педала на газта се менят, но не и тези за позиция на дроселовата клапа (TPS) Идеите и проверките ми се изчерпаха... Последната хипотеза от сервизното е, че ЕКУ-то е повредено и трябва да се подмени. Днес взех друг дросел за проба, но честно казано не мисля, че проблема е в дросела... Намерил съм и ЕКУ, обаче не съм напълно наясно какъв ще е филма със смяната му + вкарване на ключове, ресетване на имибилайзер и т.н. Някой ако го е правил нека сподели отправните точки? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boiski Публикувано 2 юли Автор Сподели Публикувано 2 юли Последните проверки водят към повреда в ECU-то. На терминал 15 от букса С-110 не идва маса към бобината на релето за дросела. Пробвах и с друг дросел. Дадох компютъра на фирма, която се занимава с диагностика и ремонт, да видим дали ще открият нещо... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boiski Публикувано 11 юли Автор Сподели Публикувано 11 юли Нещата се закучиха. От фирмата не успяха да открият проблем с компютъра. Закачих втори компютър и на контакт отчита същата грешка (+Р0513 понеже е от друга кола). Продължавам да ровя по инсталацията и ще монтирам втория дросел + нови кабели между дросела и компютъра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 12 юли Admin Сподели Публикувано 12 юли В коя фирма правят тези проби? Трябват ви майстори, които действително да открият проблема. Ходили ли сте в Ратола София? Там биха ви помогнали. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
boiski Публикувано 16 юли Автор Сподели Публикувано 16 юли Открих повредата. Не знаех, че под shorted low се има предвид окъсяване към маса. Единия кабел на дросела е залепнал за масата на бобините. Самия кабел маса е видял зор и е стопил изолацията. Допускам че може да е понеже кабела маса от мотора до купето беше разкачен откакто съм взел колата и разнородни вериги са опитвали да замасяват през тънката жичка на бобините (алтернатор, стартер и др.). Нямам друго обяснение да се стопи. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.