bsks Публикувано 22 февруари 2023 Сподели Публикувано 22 февруари 2023 (редакция) Здравейте, Моля за съвет. Имам Outlander II 2.4 170 к.с. CVT 4B12 - при ниските обороти има силно тракане в мотора, над / около пистовия ремък. Тракането е постоянно - при студена и загряла кола, наподобява стар дизелов мотор. Мотора е на 200 000 км, другата седмица е планирана смяна на ангренажна верига ( комплект ) и водна помпа. Дали това тракане се дължи на дефазатор / вариатор или може да е от хлабава верига, повдигачи на клапани, или друго? Кара се на газ, с реглаж на клапани на всеки 40к км, оборотите в момента са стабилни и не играят. Благодаря за отделеното време. Редактирано 22 февруари 2023 от bsks Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 февруари 2023 Сподели Публикувано 22 февруари 2023 Може да трака верига, просто е разтегната повече, и обтегача й е излезнал до края и не може повече да обере луфта...не я карайте така....Как регулирате клапани на "всеки" 40к км при положение че този мотор е с пулове? Сваляте на всеки 40к км. ангр. верига и валове ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsks Публикувано 22 февруари 2023 Автор Сподели Публикувано 22 февруари 2023 (редакция) Благодаря, дано се окаже че е от веригата. Относно регулирането на клапаните - казаха че ги шлайфали. При подаване на леко газ в движение се чува метален звук, на дрънчене, като от хлабава верига... Относно загряването - не се случва всеки път, дали ще покаже на диагностика коя е причината? Ако загрява маслото в скоростната кутия - ще се отчете ли при диагностика? Не е карана много на бензин - има ли смисъл от почистване / смяна на инжекторите ? Редактирано 22 февруари 2023 от bsks Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 22 февруари 2023 Сподели Публикувано 22 февруари 2023 35 minutes ago, bsks said: Благодаря, дано се окаже че е от веригата. Относно регулирането на клапаните - казаха че ги шлайфали. При подаване на леко газ в движение се чува метален звук, на дрънчене, като от хлабава верига... Относно загряването - не се случва всеки път, дали ще покаже на диагностика коя е причината? Ако загрява маслото в скоростната кутия - ще се отчете ли при диагностика? Не е карана много на бензин - има ли смисъл от почистване / смяна на инжекторите ? ....и да ги шлайфат ,пак трябва да се свалят....т.е. хамалогията включва сваляне на верига и валове....предимството на шлайфането ако може така да се нарече е, че ще излезе по евтино...с около 300 лв. и това се прави в случай ако ще продаваш колата,защото проблема не е в пуловете, а в леглата на клапаните и в самите клапани....защото клапаните потъват защото леглата им се износват и се вкопават в тях.....за да се реши проблема, трябва да се сменят леглата или да се напаснат клапаните, но тъй като този мотор е "кашкавален" последното е спорно.....а за да се стигне до пуловете за швайфане, ще ви останат още 10 болта за да свалите главата и да я дадете да се направи както трябва .....често след това леглата оригиналните се заменят с металокерамични такива и после клапните носят много повече пробег от оригиналните на газ..... Маслото във вариатора при нормално каране загрява около 100-110 градуса....мине ли тази температура, значи загрява и трябва да се открие защо.....има много причини ,но основните са : замърсено маслено охладително радиаторче на ск. кутия,то се намира под или зад преден ляв халоген,лошо мръсно масло, неправилно масло или малко масло......всичко е свързано с натиска на вариаторните колела в/у вариаторния ремък и той буксува, ако това стане ,първо ще загрее и след това ще се разпадне,като първо едно по едно ще изпадат къишовете и след това ще се разпаднат и прешлените....в този случай темп. на ск. кутия ще се вдига около 150 -160 и повече градуса....прес това време ще има и хидравлично свирене и свистене.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsks Публикувано 6 март 2023 Автор Сподели Публикувано 6 март 2023 След обслужването - и двете вериги са били разтегнати. Тракането изчезна. При потегляне понякога се чува шум като стържене в метал. Сложиха комплекти ангренажна и балансираща вериги, но в тях липсваше успокоителя на веригата. Никъде не го открих наличен, в Балкан Стар дори казаха че е спрян от производство. Проблем ли е това леко метално стържене / тракане? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.