Премини към съдържание

Технически въпрос за Паджеро 3,2Д


Препоръчано мнение

Първо,привет драги съфорумци...Както забелязвате,нов съм във форума,макар че го следя от известно време.Реших,че тук е подходящо място да се запозная с особеностите на устройството на някои агрегати,свързани с японската марка.

По същество.

Баща ми кара Паджеро,2002 година, 3.2 дизеловия мотор.Вече чукна 180 000 километра,и някои консумативи започнаха да се обаждат.Каза,че имало някакво чукане от съединителя,та след като се посъветвал със "специалистите" от Митсубиши,се установило,че МАХОВИКА е за смяна.

Въпроса ми е следния,защо маховика ще е за смяна,при положение,че проблема може да идва от притискателния (огледалния) или феродовия диск?!?

Значи,горе-долу съм в час с устройството на съединителя и просто не ми звучи логично точно маховика да е за смяна.При по-масовите автомобили (опел,фолксваген,пежо,фиат) принципа си е един.Гол маховик,в които зацепва феродовия диск,след натиск от пружините на притискателя.Знам,че Фиат Мареа 2.4ТД (и от там Ланча съответно) и едно пежо имаха обратен съединител,т.е. вилката дърпа съединителя,вместо да натиска пружините на притискателя.

Та,какво е по-различното при Паджерото?Да не би между феродовия и маховика да има някакъв друг диск...

Въпросния специалист каза,че е по-различен,щото бил като на бегачките.Е аз доста бегачки съм виждал,еми при тях просто феродовия (в повечето случай плочките са керамични а не азбестови) е разделен на 3 части,с цел по-свободно термична деформация,в следствие на резките промени в температурата (фрикция,изстиване и т.н.)

Та,с 2 думи,с какво е по-различно устройството на сцепление при въпросното Паджеро.

Просто на мен 3000 лева ми са виждат малко скъпичко за един такъв консуматив,да не говорим,че като цяло,маховика по принцип не е консуматив.Защото маховика е балансиран заедно с коляновия вал.Просто не виждам какъв проблем може да има в маховика,защото на бегачките маховиците от 7-8 килограма сме ги смъквали до 2,6-3 кг (е само стоманените де,чугунените са късат и при надлъжните двигатели имат навика да режат кормилния прът и педалите :)) и не се кривят.Не знам на паджерото маховика дали е стоманен и чугунен,но чак пък такава рязка температурна промяна,ч да се изметне това чудо (което сигурно надхвърля 10тина кила,все пак тоя голям мотор иска баланс,пък само балансиращия вал,зацепен за коляновия ме съмнява да може сам да я върши тази работа).

Благодаря ви предварително,и се извинявам за дългия пост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Основния проблем е че маховика на 3.2DiD е двумасов хидравличен и с времето се разбива, 180 000км са направо постижение (всичко си зависи от начина на експлоатация), това че вилката или лагера дърпат или бутат пртитескателя нямат отношение към износването и дълготрайността на съединителя и в частност маховика. Маховика и коляновия вал не са балансирани заедно, маховика си е отделен елемент, отделно балансиран, при коляновия вал е същото. Този проблем, с маховиците между другото съществува масово при всички автомобили където се ползват двумасови маховици (аз не се сещам за бегачка с двумасов маховик защото двете понятия в известен смисъл се изключват).

А можеш ли по-конкретно да обясниш понятието двумасов хидравличен?Единствената асоциация,която мога да направя е виско-перката на мерцедеса...А двумасов?Обяснявам си го,че се състои от 2 части,като едната (тази,в която се зацепва фрикционния диск)е сменяема.То може би и маховика е с други пропорций,защото тук имаме и балансиращ вал (забелязвам,че такъв има предимно при тежките дизели,фиат/ланча 2.4,големия Пежо дизелов мотор,то звучи и логично де).Мисълта ми беше,можеш ли да обясниш принципа на зацепване?

А иначе за балансировката,на всички бегачки с олекотявани колянови валове и маховици,всичко се балансира заедно-буталата с биелите,коляновия вал ПЛЮС маховика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Незнам на Паджерото как е, но при други по-тежко натоварени (предимно дизели) съм виждал такива изпълнения. Маховика е двоен и демпферното устроиство е между двете части, е не както при другите на феродовия диск. А феродовия диск си е най-обикновен цял (без пружините на него). И на повечето такива за който знам цената на комплект съединител е доста солена.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай...има и "Google".

Благодаря много за изчерпателните отговори,за линка и най-вече за търпението да обясняваш всичко ;)

Попитах тук,защото в Google нищо не намерих преди това.Прочетох всичко от линка и вече съм горе-долу наясно с нещата.Отново,благодаря за отзивчивостта.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От същият... забутал.

 

Това,че е на английски не е проблем.Благодаря много за линковете.Наистина полезна информация,за сега само първия съм прочел почти до край,втория само бегло съм го разгледал...И като се замисля,че една от главните цели на тази технология е комфорт... :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...