Премини към съдържание

Съединител за Спейс стар 1,6V


lubotan

Препоръчано мнение

Здравейте, предстои ми смяна на съединителя. Автомобилът е Спейс Стар 1,6 16V 2003г. Доста се рових в нета, за избор на читав съединител, но тотално се обърках, какъв да взема. Valeo 826573, LUK 620 3105 00 (излиза, че феродовият и притискателя са Valeo), Aisin KM-081(на снимките подозрително прилича на Valeo). Има ли смисъл да купувам Valeo?, или да се ориентирам към Ashika 92-05-532(Japanparts KF-532), които поне на снимка изглеждат различно от Valeo, феродовият е с 4бр. пружини, на Valeo-то са 6бр. Някой може ли да да каже какъв е оригиналният съединител?

Редактирано от lubotan
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

След преглед на руския форум http://www.space-star-club.ru/index.php?showtopic=1408&hl=сцепление&st=0 и

става ясно, че може да се постави комплект съединител за Мицубиши Каризма 1,6л.(LUK 620 2215 00 и аналозите му, пасва 1 към 1) или за Рено 9,11,21 двигател 1,7л., Клио1 1,7л. и 1,8л.(LUK 620 0342 00 и аналозите му, закупува се отделно аксиален лагер за Спейс стар или Каризма). Първоначално се бях насочил към комплект EXEDY MBK2072, но след изказани доста негативни мнения в българския и руския форум на Каризма, се отказах и реших да заложа на LUK. Интересното е, че за Спейс стар 1,6л. излиза комплект LUK 620 3105 00, за който в сайта на производителя https://webcat.schaeffler.com/web/schaeffler/en_US/6/620%203105%2000_479/keywords.xhtml?result=1546677498944&showResult=1 няма информация за отделните части в комплекта (най вероятно не тяхно производство а препакетиран комплект на друг производител). Комплектите LUK 620 2215 00 (феродов диск 320 0178 10; притискателен диск 120 0155 10; аксиален лагер 500 0758 10) и LUK 620 0342 00 (феродов диск 320 0178 10; притискателен диск 120 0155 10; аксиален лагер 500 0254 10) се рзличават само по аксиалния лагер. След сравняване на оригиналните парт номера на компонентите на съединителя на Спейс стар 1,6л. с тези от LUK 620 2215 00, показват пълна съвместимост. Остава загатка защо в каталозите не излиза съвместимост между LUK 620 2215 00 - 160лв. и LUK 620 3105 00 - 260лв. В крайна сметка закупих комплект за Рено LUK 620 0342 00 - 133лв. плюс аксиален лагер LUK 500 0758 10 - 28лв., компонентите носят щампи на LUK и INA.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя е сменен. Причината за смяната е, че още откакто съм купил колата, превключването на предавките не ставаше плавно а с лек удар, при движение на задна скорост на полусъединител с повечко газ се усещаше тресене, а след около 20к км. при движение на високи обороти и рязко подаване на газ, двигателят се форсира, а колата не се ускорява (боксува съединителя). Новият съединител пасна идеално, поставих аксиалния лагер LUK 500 0758 10, разликата с лагера LUK 500 0254 10 за Рено от комплекта е, че този за Рено е малко по-висок и ушите за вилката са по-близо до центъра (явно вилката на Рено е по-тясна), но вилката на Мицубиши Спейс стар е доста широка и мисля че ще се захване, незнам височината на лагера дали ще е проблем, та накратко, може да става и лагера от комплекта за Рено, но не ми се правеха експерименти. Старият съединител всъщност не изглеждаше много зле, феродото до нитовете 1,5мм., при минимум 0,3мм., притискателя има следи от боксуването, на 2-3 места метала е като отнет с длето, но най-притеснителното е, че всичко беше мазно, като намазано с грес смесена с изтритото феродо, не се забелязват течове на масло от коляновия вал и скоростната кутия. Възможно ли е съединителя да е намазан фабрично с някаква фрикционна смазка? Съединителя мисля, че е оригиналният, щампи на Valeo и маркировка на Мицубиши, аксиалния лагер, също Valeo, беше със натрошен пластмасов сепаратор, но работещ, пружините на феродовия диск поизносени от ушите на леглата, не бяха омекнали съществено, при разклащане съвсем слабо притракват. Нормално ли е първичния вал на скоростната кутия да има лек радиален луфт? Засега новият съединител се държи добре, няма придърпване няма тресене, няма боксуване при високи обороти, единствено ме притеснява, че ако има някакъв теч на масло, и той ще почне да боксува, а работата по смяната на съединител наистина е много, на мен ми отне 2 дена (около 11 часа).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Почистих сваленият съединител за да открия надписите по частите. На феродовия диск има надиси: MR276659, 300702А2216 и 186009, лого Мицубиши и щампа Valeo. Притискателният диск с надписи: MR980190, 200 CPo 3700, 08/08/02 01:58, 193533, лого Мицубиши, щампа Valeo. Лагера с надписи: SNR BAC 340NY18, made in France 02138/01*. Явно това е оригиналният съединител, компонентите са производство 2001-2002г., автомобила е произведен 2002г. Разгледах по внимателно сваления лагер SNR и този от комплекта за Рено, освен че е по-висок, ушите са по-близо до центъра, но и са с много по-малък просвет (едва ли ще влезе вилката на Мицубиши). С две думи, явно не става за Мицубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...