Alloris Публикувано 16 ноември 2016 Сподели Публикувано 16 ноември 2016 (редакция) Здравейте колеги, наскоро си купих кабел и програма за газовия ми инжекцион (вега), понеже в сервиза където ми го настройваха последните 3-4 пъти не успяха да го направят като хората- нито оптимален разход нито вървеж. От тогава се опитвам сам да го настроя, но се оказва че не е толкова просто колкото изглеждаше.. успях да сваля разхода до 9/100, но исках повече и пак го разбутах. На последната настройка го направих извънградско да гори под 9.. но след като засякох- разхода в градски условия е 16+.Та въпроса ми е някой разбира ли от фината настройка и има ли желание да обясни малко по подробно от ръководството към програмата (bardolini 4).Mitsubishi galant 136 2.0Евентуално ще съм доволен и ако някой ми покаже снимка на неговите настройки на неговия галант.И един допълнителен въпрос... в програмата има OBD грешки, които при мен не излизат (бели полета), защо така?П.с. извинявам се ако има такава информация тук, но единственото което намерих е коментари за майсторите и сервизите. Редактирано 16 ноември 2016 от Alloris Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 22 ноември 2016 Сподели Публикувано 22 ноември 2016 С какви дюзи си - марка, модел?- нови ли са, стари ли са? (в смисъл дали може да се очаква да правят някакви проблеми)- евтини и бавни (тип клапанче като Рейл, Валтек), или скъпи и бързи? /много важни са дюзите/ Какъв диаметър са дюзите, какво е налягането на изпарителя?- може да се наложи да си поиграеш с тези неща - диаметър на дюзи/налягане на газта. Изпарител? - повечето биха покрили 136 коня, ама пиши все пак какъв е.Един газаджия ме съветваше като си избирам изпарител да е с едно 15-20% отгоре - а не точно на тези коне да му е макс. На Бардолини не съм бърникал софтуера, но четох някакви инструкции и май добре си бяха написани. Общо взето първо пускай автоматични калибрации и гледай при настройките така да нагласиш нещата, че при най-ниската консумация на гориво - на празен ход без товар (без запалени фарове и т.н.) минималното време на газовите дюзи да е малко над колкото минимално поддържат все пак (ако е по-малко, няма да работят стабилно). И второто, като минаваш от газ на бензин и обратно, да не се променя времето на бензиновите дюзи. С качествени и бързи дюзи е доста по-лесно да нагласиш добри настройки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alloris Публикувано 29 ноември 2016 Автор Сподели Публикувано 29 ноември 2016 С какви дюзи си - марка, модел?- нови ли са, стари ли са? (в смисъл дали може да се очаква да правят някакви проблеми)- евтини и бавни (тип клапанче като Рейл, Валтек), или скъпи и бързи? /много важни са дюзите/ Какъв диаметър са дюзите, какво е налягането на изпарителя?- може да се наложи да си поиграеш с тези неща - диаметър на дюзи/налягане на газта. Изпарител? - повечето биха покрили 136 коня, ама пиши все пак какъв е.Един газаджия ме съветваше като си избирам изпарител да е с едно 15-20% отгоре - а не точно на тези коне да му е макс. На Бардолини не съм бърникал софтуера, но четох някакви инструкции и май добре си бяха написани. Общо взето първо пускай автоматични калибрации и гледай при настройките така да нагласиш нещата, че при най-ниската консумация на гориво - на празен ход без товар (без запалени фарове и т.н.) минималното време на газовите дюзи да е малко над колкото минимално поддържат все пак (ако е по-малко, няма да работят стабилно). И второто, като минаваш от газ на бензин и обратно, да не се променя времето на бензиновите дюзи. С качествени и бързи дюзи е доста по-лесно да нагласиш добри настройки. Системата е изцяло нова, колата я купих наскоро и нямаше газова. Дюзите са рейл, изпарителя е R-UNO. Опътването за програмата не е сложно, както и тя, но има много неща по нея които не са ми ясни просто защото не са написани в самата нея(например стойностите във фината настройка на графиката какво значат и др.) Наскоро разбрах че сигнала от ламбдата трябва да е синусоидален, но понеже още от началото моя си е права линия не обърнах внимание на това (също и че трябва да е до 1 волт горе долу, а моя е 4-5 волта). Може ли това да е главна причина за проблема? Ламбда сондите са 2 отдолу на генерацията и кабелите влизат в купето, не мога да ги проверя без да я разглобя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 30 ноември 2016 Сподели Публикувано 30 ноември 2016 За OBD-то не знам - тя колата с ОБД ли е, с какво е? Също дали е съвместимо с това OBD, което ГИ-то поддържа. Сигналът от ламбда-сондата е синусоида, понеже обикновените сонди не показват реалното състояние на сместа, ами само наличието на кислород --> дали сместа е под или над тази стойност, в която изгаря всичкият кислород. Съответно ЕКУ-то обогатява малко сместа, гледа какво става - ако му покаже богата смес, намалява малко сместа -- и постоянно цикли около тези стойности. Оттам идва и синусоидата.Ако пък сондата не показва нищо, ЕКУ-то ще се опитва още да обогатява сместа, докато стигне до някакви зададени граници и ще светне грешка. Щом не ти свети грешка, значи сондата работи, а просто не е свързана към ГИ-то. Дори и така пак ще работи, въпреки че е добре да я свържеш, за да си правиш по-лесно настройките. Иначе виж там и диаметри на дюзите + налягането на газта -> може да се наложи да ги коригираш. Гледай газовите дюзи на празен ход да са ти около 3-4 мс. и да работи стабилно, без да преобогаява сместа. Според това настройвай и налягането (добре е да е около 1.2 бар). Ако налягането дойде прекалено високо, над 1.5 бар, може да се наложи да увеличиш размера на дюзите. Гледай бензиновите дюзи - ако превключиш на газ и времената на бензиновите намалеят, значи газовите пускат прекалено много газ. /също и обратното ако бензиновите времена на газ се увеличат, значи газ не достига./ По това можеш да се ръководиш за настройката, дори без ламбда сонда, но по-добре я свържи, ако не е свързана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alloris Публикувано 3 декември 2016 Автор Сподели Публикувано 3 декември 2016 (редакция) Може ли някой да каже мнение за БГ диагностика в София в кв.Илиянци, бул. Рожен70. Дали могат да направят пълна диагностика на колата и настройка на ГИ ? Редактирано 4 декември 2016 от nikovas Главни букви Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 5 декември 2016 Сподели Публикувано 5 декември 2016 Останал съм с впечатление, че са кадърни - това от изказвания на техен специалист по форумите, не съм чел впечатления от техни клиенти.И май много не обичат ГИ-тата на BSM, ама сигурно ще успеят да ти свършат работа - питай ги. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.