Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Отскоро съм с дизел и продължавам да откривам Америка или по-точно да я търся. Та на щеката на маслото има минимум и максимум, но и някакво "нормално" ниво което е с около два сантиметра над максимума. Та нивото било нормално да се покачва защото при почистване на ДПФ-а попадало гориво в маслото. Това доста ме озадачи и затова питам така ли е или нещо не съм разбрал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А това не е ли вредно за смазването на двигателя. Да не говорим, че фабрично е заложена дистанция от над 30 000км. след смяната. Маслото което използвам е Eneos Premium Hyper 5x30W.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мирослав, благодаря ти за отговора. Така обяснено вече ми става ясно и защо си променя компютъра препоръките за смяна на маслото. Аз съм сменял веднъж на 10 000км и веднъж на 15 000км. Карам изключително извънградско, но въпреки всичко отсега ще го сменям на 10 000км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......отсега ще го сменям на 10 000км.

.....задължително.....

Да не говорим, че след принудителна ДПФ регенерация, сменяме и маслото ,независимо че е само на 2000 км. пробег примерно....

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво означава принудителна ДПФ регенерация, компютъра ли я стартира или е сервизна дейност?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какво означава принудителна ДПФ регенерация, компютъра ли я стартира или е сервизна дейност?

......в сервиза като сервизна дейност с тестера.....по принцип ЕКУ-то също прави регенерация, но при определени условия и когато той реши.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно регенерацията, вече ми е ясно, а какво е мнението ви относно добавки Bardal за почистване на DPF. При последната смяна на маслото в сервиза, собственика горещо ми ги препоръча. Едната добавка 187лв. за почистване и другата за поддържане на филтъра чист около 30лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно регенерацията, вече ми е ясно, а какво е мнението ви относно добавки Bardal за почистване на DPF. При последната смяна на маслото в сервиза, собственика горещо ми ги препоръча. Едната добавка 187лв. за почистване и другата за поддържане на филтъра чист около 30лв.

...сигурно помага, но със сигурност няма да е достатъчно....имали сме случаи, в които ДПФ-а толкова е затлачен,че не може да се самопочисти с регенерацията, и се налага сваляне от изпусктелната система и ръчно почистване с специални разтвори,като се кисне 24 часа и после се отмива.....на един не му стигнаха и 72 часа киснене, т.е. 3 пъти киснене и чак след това се оправи, разбира се ,след монтирането му отново на колата се пуска регенеративния цикъл за да може ЕКУ-то да отчете този факт.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притеснява толкова дали ще окаже положителен ефект(за всяка кола е различно , според състоянието на ДПФ-а), а се страхувам повече от това да не е много агресивна добавката и да си създам допълнителни проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притеснява толкова дали ще окаже положителен ефект(за всяка кола е различно , според състоянието на ДПФ-а), а се страхувам повече от това да не е много агресивна добавката и да си създам допълнителни проблеми.

 

Основният въпрос при коли с ДПФ е количеството извънградско каране. Ако колата се кара често извън града, няма драма. Проблемите идват, ако среднодневно се изминават по 3,4 до 10 км. и колата не може да приключи регенерацията нормално. Карането с добра нафта също е желателно. Добавките, особено тези за периодична употреба, уж за профилатика, са основно маркетинг.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притеснява толкова дали ще окаже положителен ефект(за всяка кола е различно , според състоянието на ДПФ-а), а се страхувам повече от това да не е много агресивна добавката и да си създам допълнителни проблеми.

.....ако ползваш реномирани марки добавки като СТП,Бардал,Лики моли и Протек,няма проблемми, но ми дадоха преди време една ,на Ийгъл или нещо подобно на клиент и си стъжних живота ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

......в сервиза като сервизна дейност с тестера.....по принцип ЕКУ-то също прави регенерация, но при определени условия и когато той реши.....

 

Това, което правят по сервизите е смяна на маслото и извънградско при определени обороти и скорост за да се включи процеса на изгаряне на частиците, около 40 км карат така средно. След което ти връчват колата срещу 300-350 лв , а ако сам си занесеш маслото 250 лв :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика между принудителна регенерация стартирана през тестера и тази, която автомобила прави автоматизирано при нормална експлоатация. Това, което си описал, предполагам имаш в предвид стандартната регенерация - тя не е толкова ефективна и интензивна колкото стартираната в сервизен режим през тестер. Друг е въпроса дали във всички сервизи имат възможност да стартират принудително сервизна регенерация на DPF филтъра. Не всички тестери имат тази функция (по-точно масово универсалните тестери не подържат тази функция).

Както написах при определени параметри се задейства принудителната регенерация, според сервиза на Балкан стар е по-добре да се направи принудителна регенерация на извънградско, отколкото в сервиза :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обаче, когато филтъра е "задръстен" и/или по някаква друга причина системата отказва да задейства регенерация е необходимо да се стартира с тестер - както писах и преди, тя е по-интензивна и по-продължителна. Просто са две различни неща, иначе идеалното е да не се стига до сервиз, но няма как, новите автомобили са напавени с мисъл да се развалят често.

 

Принудителна регенерация не винаги се стартира като се кара извънградско с около 3000об/мин, просто този вариант понякога съвпада с регенерацията стартирана от ЕКУ-то и някои хора се заблуждават, че така ние предизвикваме стартиране режим на регенерация.

 

Досега не съм имал случай да не я вкарам в регенерация, в компютъра е заложено при колко км/ч и при какви обороти да се стартира процеса. Важното е да се следят оборотите на колата и когато започне сама цикъл на изгаряне на частиците, този цикъл да не се прекъсва. Най-лошото е , когато си градско и тръгнеш, спреш, тръгнеш, спреш и изключиш.Цикълът се стратира няколко пъти и накрая се задръства и изскача Check DPF system на дисплея. Тогава просто се качваш на околовръстното или някъде, където можеш да минеш повече км и стартираш принудително регенерацията. Последното решение е премахване на ДПФ филтъра и смяна на софтуеъра и прощай Григорий, освобождаваш се завинаги от проблема ДПФ и смесване на масло с гориво.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В компютъра не е заложено при каква скорост и обороти да се стартира регенерация.

В зависимост от производителя на автомобила са заложени няколко изисквания, обикновенно при Мицубиши (за различните модели има разлики) са заложени следните ограничения:

- регенерацията се спира принудително от компютъра, ако диференциалното налягане е прекалено високо, температурата на изходящите газове превиши 1000 градуса или автомобила продължително се движи със скорост под 50км/ч (последното условие не винаги е заложено, има автомобили, които правят регенерация дори и да не се движат - работи на празен ход).

 

За да се стартира регенерацията трябва да са изпълнени някои от следващите условия:

-диференциалното налягане е по-високо от зададеното.

-изминато е определено разстояние след последната регенерация (без да е повишено над нормалното диференциалното налягане) - по-точно компютъра пресмята количеството консумирано гориво от последната регенерация.

 

Та за това бях писал, че просто излизайки извънградско и форсирайки автомобила ако е необходимо ще се стартира регенерация (по-високи обороти - по-високи стойности на диференциалното налягане), обаче е възможно и да не се стартира регенерация, може да си караш с над 3000об и нищо освен допълнителен разход на гориво и допълнително по-бързо запушване на филтъра няма да постигнеш. Лошото е че производителите премахнаха индикацията, че автомобила е в регенерация, някои хора просто не разбират кога автомобила прави регенерация и това допълнително спомага за съкращаване на живота на филтъра. Най-често проблемите с филтрите за твърди частици са следствие на друг проблем - лоши горива, проблем в работата на двигателя (дюзи, клапан ЕГР, турбо), та преди да се реши че е необходимо да се премахне филтъра (на което въобще не съм привърженик, защото освен екология обикновенно се случват и проблеми в работата на двигателя) трябва да се прецени и евентуално премахне причината за честото запушване. Въобще крайно време е техническите прегледи в БГ да станат реални прегледи, а не просто плащане на такса, защото по-голямата част от автомобилите по улиците ни са с премахнати катализатори, филтри за твърди частици, изолирани ЕГР клапани и какви ли още не доработки, спомагащи за замърсяване на въздуха, който дишаме (за съжаление ние нямаме филтри за въздуха, който дишаме).

 

Не съм съгласен с теб,

1. Разглеждал ли си внимателно софтуеъра на ASX ? Причините за честото запушване са пределно ясни-некачествено гориво. В БГ с едно зареждане изминавам около 500-550 км, в Германия 700 км-750 км. Премахвайки филтътра , просто си спестяваш едни пари и едно постоянно наливане на масло в двигателя. Мой познат има Субару, премахна филтъра и " приключенията" му приключиха, вече е около 4 години така, колата му е в отлично състояние. Важното е да се смени софтуеъра на колата с такъв, който байпасва филтъра, образно казано.

2. Нато пръска с микро или може ни нано частици, които променят днк, съкращават живота на хората, вие сте се загрижили за дпф филтъра. Освен това мога да изброя още поне десет сериозни замърсителя, които никой не взема предвид, а от тях нивото на замърсеност в София е 8 пъти над нормите. Освен това България престана да бъде държава преди около 28 години, сега е само мафиотска територия и до пълният и разпад нищо няма да стане както е необходимо. Когато тук се настанят по-умни хора, евентуално те за себе си биха създали правила, които да спазват. Засега мафията просто прибира пари и не защото нямат пари, а защото хората не трябва да имат. Надявам се да ме разберете, ако не сега , след време ще се сетите за това, което съм написал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...