rosko Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Колеги, тъй като редовно забравям да си включа светлините, разсъждавайки философски днес над проблема и изтормозвайки половината форум с различни PDF казуси (благодаря, момчета), имам следният въпрос:Тъй като на моята кола фаровете се включват без да е даден контакт, директно, респективно - когато колата се изгаси, ключът - извади, фаровете си остават светнати. Въпросът е следният - дали ще може да се даде друго захранване на ключа за светлините, т.е. да се изведе от контактния ключ (положение "на контакт") и когато колата е "на контакт" да светят, а когато е в другите положения - да не светят. Дали това ще повлияе на работата на други системи, релета, компютри, или само на фаровете? Или да се вземе ток в по-ранен етап, положението преди да се даде на контакт? Очаквам вашите експертни мнения... Също така - ако бъркам - моля да ме поправите, че да не стане някоя беля.....Прикачам схемата за светлините (още веднъж, покорно благодаря на отзовалите се)rosko2.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 (редакция) ...да се изведе от контактния ключ (положение "на контакт") и когато колата е "на контакт" да светят, а когато е в другите положения - да не светят.Просто намери релетата А-02Х и А-01Х и захрани намотките им (пин 1, които са сега вързани директно към SUB FUSIBLE LINK) от друго място, където има 12В само когато е на контакт. Или още по-добре от ACC шината (второто положение на контактния ключ) така ще имаш възможност да оставяш на габарити, ако е нужно, без да работи двигателя.P.S. Друг вариант, при който се прекъсва само един кабел, но изисква добавяне на реле - прекъсваш масата на ключа LIGHTING SWITCH (краче 14 на конектора С-09) и я прекарваш през контакта на реле, което се управлява от контактния ключ, т.е. затворено е само като си на контакт или АСС. Редактирано 1 ноември 2010 от Къната Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 1 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Ако разбирам правилно (за вторият вариант говоря) - прекъсва се кабела и се слага реле. Което пък се управлява от контактния ключ. Ясно.... Другото ми се вижда по-трудно....Благодаря! А какво да бъде релето? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 ...А какво да бъде релето?Обикновено автомобилно реле, токът е не повече от 1А http://uk.farnell.com/productimages/nio/standard/4579537.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 1 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Няма ли по-прости, това къде ще го дявам с тез' крачета Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 1 ноември 2010 Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Няма ли по-прости, това къде ще го дявам с тез' крачетаЩе ги разкрачиш да не опират Каквото намериш, важното да има един нормално отворен контакт и да се управлява от 12В. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 1 ноември 2010 Автор Сподели Публикувано 1 ноември 2010 Да, ама като ги разкрача и после давам маса посредата, пък става късо Ясно, ще потърся по магазините нещо Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 6 ноември 2010 Сподели Публикувано 6 ноември 2010 Гледа ли как съм го направил в една от другите теми - с реленце включващо релетата за габарити и фарове. Струваше под 2лв. Захранва се от някоя клема на алтернатора на която има 12V, когато работи и фаровете ти светват само при работещ двигател. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.