Премини към съдържание

Тест-драйв на новия Mitsubishi Outlander


Препоръчано мнение

  • Admin

http://i.drom.ru/pubs/4483/14413/189467.jpg

 

Не можем да не признаем, че фейслифтът на Mitsubishi Outlander XL е създал „лицето” на този кросовер разпознаваемо, сега всяка баба-пешеходка може да размаха юмрук след него и да промърмори: „Разкарват се тук на Лансерите си”.

Е, добре, затова пък сега Outlander XL изглежда на порядък по-готин от предишния, а в сравнение с френските клоуни... ох, простете, исках да кажа- клонингите на Peugeot и Citroen, това е самото съвършенство. Наистина има и друга страна на медала: масовото тиражиране на удачната находка, каквато без съмнение стана дизайнът на предната част на последния Mitsubishi Lancer, може да превърне в баналност даже тази забележителна идея. Дори сега голяма част от моделния ред на Mitsubishi е различим само отзад, предниците на Colt, Lancer, Outlander XL и свежарския ASX си приличат като еднояйчни близнаци.

Но стига за „дрешките”, още повече, че освен „муцуната”, тя при новия Outlander XL остава старата- няма изменения в задната част, може би вътре има повече промени? Правилно! Производителите на „Газелата” са взели от японците лиценза за поличката за дреболии, която така удобно беше разположена в горната част на торпедото и в новата версия XL се налага да мине без нея. Така че тук по неволя се налага да се измъкват, за да компенсират липсата и ето списъка на иновациите: цветен дисплей на таблото и входове за USB и AUX в подлакътника. Какво пък, не е лошо, да четеш съветите на маршрутния компютър е станало по-удобно, а функцията „интуитивна подсветка” помага да се привлече вниманието на водача: когато нещо не е наред, скалите променят спокойния цвят в трвожно червен. Всичко останало си е по местата: трите кръгли копчета на климатика, простичък CD ченджър с едноредов дисплей и голяма двусекционна жабка с охлаждане. А, да, паметта вече може да се препрограмира така, че радиото да не се включва заедно със старта на двигателя, или например всички стъкла да се затварят автоматично при включване на алармата, но за да направите това е необходимо да посетите сервиз- собственикът не може да влезе в системата с администраторски права. Какво още? Кожени седалки и вложките във вратите със същия десен- добре, но към това можеше да се добави регулиране на волана по хоризонталa(на издърпване), но за съжаление, това така и не се появи. Въпреки, че тази привързаност към традициите даже радва: удобна двусекционна врата на багажника, разделени и регулируеми по хоризонталата и като наклон задни седалки. В Outlander XL все така е удобно да се превозват извън габаритни товари и да се возиш отзад, кросовърът на Mitsubishi най-жестоката баничарка- 540 l багажник със всички пътници, или 1690 l в двуместен вариант.

„Скъпи, не карай бързо, ще потрошиш яйцата”,- мърмореше жената, когато се връщахме заедно от неделния шопинг. Страшно вбесява, нали? Сега можете да бъдете спокойни, дори да отстъпите на съвместния натиск на съпругата, тъщата и любимата баба, няма да ви се иска да бързате много, тъй като под суровата външност с стил «Jet Fighter» ще видите поредното нововъведение- двулитров 4-цилиндров мотор с мощност 147 к.с.. По-рано Outlander XL се задоволяваше с по-голяма кубатура, а този двулитров бензинов двигател не може да се нарече по друг начин, освен като реверанс към слабия пол- на лудите глави няма да им хареса- нито по-големите странични огледала, нито парктроника ще донесат успокоение на неспокойните души.

По прицип кончетата са достатъчни за града, да се включиш в потока и да маневрираш са достатъчни, но за светофарните гонки ще трябва да забравиш. Лявата лента също ще ви се стори неподходяща- за изпреварване силите стигат, може даже и леко да пришпориш кросовъра, минавайки в режим на фиксирано положение на вариатора, той ще поддържа избраната предавка, но да се слуша дълго извиването на измъчения до краен предел двигател, е удоволствие за мазохисти. Дори и подобрената звукоизолация не помага особено при скорости над 120-130 км/ч: звукът на вятъра, свиренето на гумите, звукът на двигателя- всичко това се чува доста дебре в салона, което налага разговорите да се водят с силен „команден” глас. След 140 км/ч оптимизмът ще ви напусне окончателно, но ще почуствате отговорността на това, че сте глава на семейство, а да не съблюдаваш скоростните ограничения освен, че е несериозно, а и друса. Окачването на Outlander XL е останала без изменения, добра управляемост и усещане на волана, предаващите в салона цялата информация за пътното платно настройки са на старото място, както и почти незабележимите кренове и твърде нервната реакция на асфалтовия коловоз. Общо взето драйверския дух ма Mitsubishi е съхранен, особено добре това се чувства на макадам, където можеш да отцепиш и с 80 км/ч- така влизаш и в завоите с чувство, и гръбнакът ти няма да изтръпне от друсането, а и няма защо да се страхуваш от ямите, освен от най- дълбоките, независимо от късия ход, окачването има завидно енергопоглъщане.

Ако има от какво да се боите, това са лепкавите почви. Към проблемите с проходимостта в пресечена местност, характерни за всички кросовери с дълго торпедо и дълга база (при Outlander XL при това има кардан, който се върти под пода толкова ниско, че през цялото време опираш земата), но с появата на новия двулитров двигател, се добавя и катастрофичен недостиг на мощност при ниски обороти. Нито изключването на системата за стабилизация, нито завъртането на превключватенля на централния панел в режим на на имитация на блокировка на междуосевия диференциал, когато въртящият момент се предава в отношение 50/50 не помагат. Във влажен пясък мощността не достига дори и при боксуване - той просто издъхва като пробит балон: край, дотук сме, къде е най-близкия трактор? За да не се окажете в положението на хипопотам в блато, трябва да преминавате с добра скорост пясъчните дюни на плажа, бреговете на любимата рекичка и черните вилни пътища, където автомобили в единично предаване засядат. Не се страхувайте, че ще одерете праговете, при Outlander XL те са от небоядисана пластмаса. Аз традиционно не обръщам внимание на недовършените версии на обновения Outlander XL- странните хора, купуващи си кросовер с колесна формула 4х2 винаги ще си останат загадка за мен. Въпреки, че в Mitsu изглежда смятат, че че те не са толкова малко: едва ли не половината от компилациите са „недоприводни”, а малко, или повече правилните автомобили струват от 1 189000 рубли- такъв е Outlander XL в комплектация Instyle 4WD с новия двулитров мотор, който попадна при нас за изпитания. Честно казано, не бих го препоръчал на никой, освен на закостенелите граждани, които никога не са виждали живота зад околовръстното шосе. Да паркираш зимата в преспа е значително по- приятно с пълноприводен автомобил, а и обикновените пътувания дом-работа, работа- супермаркет два литра са си два литра, само не трябва да не натискате газта; разходът на гориво в накъсан и интензивен ритъм е не по-малко от 17-17 литра. За всички останали по-подходящи да 2.4 литровите версии. Между другото, най-простия Intense 4WD2.4 струва по-евтино- само 1 155 000 рубли. Пожертвайте хрома, ксенона, кожата и прочие дреболии , които не влияят на скоростта и ще се изкефите.После идва Intense 4WD2.4 за 1 219 000 рубли, разликата с 2 литровия мотор е само 30 000 рубли, а „най-вкусното” струва със сто хиляди по-скъпо: Ultimate 4WD 2.4 се продава за 1 319 000 рубли, но там дори и старта на двигателя е без ключ (Keyless Operation System) и вградена навигационна система с функции CD, MP3, DVD, HDD и камерa за задно виждане.

 

Превод от руски Тихомир Минтов :icon_thumbup:

 

 

http://www.drom.ru/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...