Първо да отговоря на въпроса от горния пост: Колата е с газов инжекцион STAG.
Сега update: Намерих разбиращ човек, на който му се занимава и се хванахме да разглобяваме.
1. Свалихме дросела и го почистихме: Усеща се значимо подобрение в реакцията при рязко подаване на газ на място, както и колата ускорява по-добре. От сега казвам, че прекъсването си остана и отново изчезва рязко след 4000 оборота.
2. Почистихме ЕГР и потвърди, че работи както трябва, мембраната държи.
3. Въпросният човек констатира, че газовата е монтирана скандално, вадени са маркучи, които явно са преценили, че няма да им трябват, като например този за картерни газове, който вкарва допълнително въздух в колектора беше срязан и затапен, така че в колектора да не влиза въздух. Оправихме връзката и колата вдигна обороти, явно като диша повече и е по-добре.
4. Споменах му, че газаджията е пипал дросела с цел да регулира оборотите, от което той остана доста скептичен и ми обясни, че при тези коли не трябва да се пипат винтчета по дросел, тъй като колата сама си задава празния ход и един път се пипне вече не е ок. Взехме дросел втора употреба, който предстои да почистим и монтираме. Ще проверим и свещите.
Завършвам с въпрос: Какво би означавало ако се усеща придърпване и лашкане дори и когато съм на скорост, но без да подавам газ (при плавно намаляване на скорост с моторна спирачка)???
Поздрави!