Премини към съдържание

Най-активни потребители

Популярно съдържание

Показване на съдържание с най-висока репутация на 08/27/2013 във всички области

  1. Здравей колега, мога да споделя и аз моя опит от 1.3 бензин (без газ). Аз съм 95 кила и карам предимно градско с поне едно извънградско на месец. На отиване към работа карам сам, на връщане - с двама колеги (мои габарити). Разлика в мощността и спирането се усеща, но не е чак толкова съществена. Лесно се свиква да караш и по двата начина. Разходът ми е около 7.5-8 през лятото на климатик и 8.5-9.5 зимата. Бих казал, че за градска кола е удобна - компактна е отвън и просторна отвътре. Сравнително малко слепи точки (особено за ванче). В града никога не съм имал проблеми с мощността или динамиката. На извънградско 1.3 има два режима на работа - 90-110 и 120+. Има рязка разлика в разхода. На първокласен път карам с 90-100 и съм постигал разход от 5.5 (почти 1000 километра с един резервоар) натоварена с 4 човека (другите освен мен по-слабички) и багаж. Карам често по планински пътища и никога не съм имал проблеми с мощността по наклоните. Качвал съм я в Пирин (х. Вихрен), Рила (х. Пионерска), Стара планина (петрохан, ВЕЦа на Априлци), Витоша (Копитото, Златните и Кумата). По планините винаги сме минимум 3ма човека с багаж (качвал съм и 5ма). По завоите така или иначе може да се движиш с максимум 50-60 км/ч и на тази скорост нямаш драми с мощността. При 120+ (магистрали и дълги прави участъци на хубав път) колата хаби като на градско - м/у 7 - 7.5. Проблеми с мощността има действително при изпреварване - като изключиш климатика се изпреварва с една идея по-лесно. Аз лично предпочитам да изпреварвам на наклони - колата е тежка и добре набира надолу Другия проблем с мощността е да поддържаш висока скорост на наклон (да кажем магистрала Хемус при Витиня или гръцката магистрала към Игуменица) - 110-120 се поддържат лесно, но повече - не. Данъкът в София ми излзиа под 30лв. Предполагам че 1.6 ще е по-добро решение, особено ако планираш да я караш повече на извънградско. За 1.9 - по-специален двигател и минаваш 100те конски сили и отиваш на друг данък. Дизел - трябва да я заведеш на майстор да я прегледа по-прилежно - имам познат, който си взе дизеларка и имаше проблеми с турбото. Както каза Светльо - приготви се да смениш ремък, накладки и (при мен края на първата година) съединител.
    1 точка
×
×
  • Създаване...