Може да се окаже подходяща, ако има къде свободно и спокойно да си я зареждаш с ток.
Няма как да се осъществи това в голям жилищен блок. Трябва си собствен гараж, къща и т.н.
Този модел с технологията PHEV е особено удачен за градски цикъл със заредена батерия и преминавания на къси и среди разстояния.
Като цяло дори и в смесен режим пак е по икономична.
При покупката трябва да се направи тест на колко процента е състоянието на батерията, като цяло.
Не искам да те отказвам от колата. Предпочитам да давам обективни мнения, което е и философията на клуба и форума.
Успех!
Батерията почти не се рекуперира от двигателя, когато тя се изразходи или в много малки количества.
Например ако тя е изхабена на 20 процента. Тогава колата влиза в режим предимно на бензин в града.
Изгодно е ако се зарежда всеки ден (или в зависимост от заряда и) и се използва в градския трафик предимно на ток.
В извънградски цикъл колата при изхабена батерия работи предимно на бензин.
Ако тръгна от София за Пловдив с изхабена (не заредена) батерия ще карам предимно на бензин до Пловдив.
PHEV е рентабилен, когато колата е заредена с ток в градски цикъл или се зарежда с бързи заряди на извънградски зарядни станции.
Заряда издържа в зависимост от консумацията и климатичните условия около 50-70 км. Бързите заряди не зареждат до край батерията.
В последните модели този заряд е увеличен с около 20 процента.
Наясно съм, че за да се използва пълноценно плъг ин хибридната система е необходимо зареждане в ел. мрежата.
Въпроса ми е дали е проблем за батериата и автомобила като цяло ако се зарежда основно от работата на двигателя.
И дали е икономически изодно да се кара плъг ин хибрид ако няма да го зареждам в ел. меражата.