Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Историята на Мицубиши


Препоръчано мнение

  • Admin

Първооткривателите в Япония 1917-1939

 

В далечната 1870 година Япония излиза от периода на повече от 300-годишна феодална самоизолация. Младият предприемач Ятаро Ивасаки (Yataro Iwasaki) основава малката параходна компания "Tsukomo Shokai" (Тсукомо Шокай). В 1875 г. след няколко смени тя се назовава Mitsubishi Mail Steamship Company - така се появява прародителът на всички съвременни компании Мицубиши. Семейството на Ивасаки е владеела и управлявала компанията. Предавала от поколение на поколение традициите. Така постепенно Мицубиши бързо и успешно са разширявали своя бизнес за да станат най-мощната компания в Япония до началото на втората световна война. В края на 1945 г. Мицубиши е компания с различни влияния в японския бизнес-автомобилостроене, банкова дейност, транспортни услуги, добиване на полезни изкопаеми, недвижими имоти, химическо производство и много, много други дейности. Думата Мицубиши буквално означава трите диаманта. Името и се дава от Ятаро и произлиза от герба от трите ромба на фамилията съединен с герба на клана Тоса (дъбовите листа).

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/history.jpg

 

Дух на предприемственост и голяма социална отговорност помага на семейство Ивасаки да утвърди компанията като една от водещите компании в Япония.

Стремежът за внедряване на нови технологии започва с историческият Мodel-A (Модел-А), който се произвежда четири години и е първият масов автомобил в Япония.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/presidents.jpg

 

Четирите президента Ивасаки: (от ляво на дясно) Ятаро (Yataro), Яносуке (Yanosuke), Хисая (Hisaya), Коята (Koyata)

 

Стремежът за внедряване на нови технологии започва с историческият Мodel-A (Модел-А), който се произвежда четири години и е първият масов автомобил в Япония.

В началото на 1918 г. вече е създаден и първият камион, екпериментален модел T1. Камионът Т1 успешно преминава 1000-километров тест, потвърждавайки надежността и дълговечността на своята конструкция.

През 1931 г. Мицубиши създава първият дизел в Япония за нуждите на автомобилният транспорт (модела 450AD c непосредствено впръскване на горивото и мощност 70 к.с.).

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/int.jpg

 

Година по-късно Мицубши пускат своя първи автобус (B46), най-големият и мощен автобус за своето време, който се явява родоначалник на световно известното подразделение Fuso.

 

1930 г. става златното десетилетие на компанията. Мицубиши внедрява много нови идеи и разработки.Те се явяват като първата компания новатор в Япония. Най- важните са: прототип на пътнически автомобил PX33 (1934 г.), дизелови автобуси BD46 и BD43 (1935 г.), дизел SHT6 и камион с дизелов двигател TD45.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...
  • Admin

Възстановяване националнта икономика на Япония 1940-1959

 

В края на втората световна война Япония е лежала в руини, а нейната икономика е била напълно разрушена от бомбардировките. За да се възроди националнтата икономика е била необходима обширна програма за възраждането и развитието на инфраструктурата. По заповед на съюзното командване крупните промишлено-финансовои групировки (дзайбацу) са били разформировани.

През 1950 г. Mitsubishi Heavy Industries е разделена на три регионални компании, всяка от които се е занимавала с автомобилния бизнес. През 1946 година се появява „Mizushima" – малък по габарити, но изключително надежден триколесен автомобил. Той се е използвал за превоз на товари и хора на малки разстояния. Година по-късно на него се монтира и закрита кабина за двама човека. Същата година се появява и моторолера Silver Pigeon, който се счита за началото на техническата автомобилна революция в следвоенна Япония.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Mits-hist49.jpg Mitsubishi Mizushima

 

В началото на 1946 година се появява и автобусът Mitsubishi B1, които е можело да работи както на бензин, така и на алтернативно гориво. Неговото шаси е било пригодено за пожарни машини и други автомобили със специално предназначение. През 1946 се появява и първият тролейбус MB46. Четири години по-късно се появява и първият в Япония автобус със задно монтирани двигатели Mitsubishi R1.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/hdmain.jpeg

 

В областа на автомобилестроенето Мицубши продължават традицията на първооткриватели в Япония: през 1951 г. се появява камиона T31, снабден с оригинален тип шаси, а след това Mitsubishi T33 - първият в Япония автобус с пневматично окачване и Mitsubishi T380 - първият в Япония камион с отделна накланяща се кабина. Въпреки големите си проекти на тежки машини и камиони компанията се възражда именно от малкия моторолер Silver Pigeon.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/B21872.jpg Mitsubishi Silver Pigeon

 

Тежките икономически времена в Япония и зараждащата се от войната икономика не предоставяло на компанията възможност за износ на каквито и да било модели. Въпреки това през 1957 г. Mицубиши осъществява и първата си експортна доставка извън страната - 600 автобуса R32 за Чили.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 7 месеца ...
  • Admin

Нова ера на автомобилостроенето в Япония 1960-1969

 

В началото на 60-те години в Япония започва истински икономическу бум. Това се отразява и прако на японското автомобилостроене. Идеята за създаване на лек автомобил, който да бъде надежден и лесен за обслужване завладява ума на трудолюбивите японци. Така се създава и един легендарен модел на Мицубиши, носещ съкращението 500.

Той е бил технически съвършен за своето време. Хилядите часове безаварийна експлоатация са спечелили славата му на идеалната градска кола за цяло едно десетилетие. Mitsubishi 500 печели и голямата рали награда на Макао и така затвърждава високата си класа.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/macao5.jpg Mitsubishi 500 победител в Макао

 

Oт компанията разработват и още един модел, който се произвежда във вариант кабриолет. В началото на 60-те години започва и разработката на Colt 600 и Cоlt 800.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/colt600.jpg Мitsubishi Colt 600

 

През 1962 година се появява и модела Мinica, който се произвежда и до ден днешен в различните му модификации. Първоначално този модел е бил създаден на базата на Mitsubishi 360, оборудван с двутактов двигател и 359 куб.см.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mic1.jpg Mitsubishi Minica

 

1965 година поставя началото на присъствието на Mitsubishi в средния и големия клас. Така на бял свят се появява Colt Galant, който е родоначалника на една от най-високококачествени и престижни автомобили, произвеждани от компанията. Те печелят множество награди и многократно са удостоявани с приза за „Автомобил на годината".

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/06.jpg Mitsubishi Colt Galant

 

Отличителната черта на Galant по това време е била новата, непозната за времето си клинообразна форма, донесла ново развитие в аеродинамиката при леките автомобили, която междувпрочем се използва и до ден днешен. Модела Galant се води и за първият семеен автомобил в своя клас произвеждан в Япония. В края на 60-те години и началото на 70-те се появява и модела Galant GTO, която се води технологичен връх, изпреварвайки с десетилетие другите автомобилни производители.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/07.jpg Mitsubishi Galant GTO

 

Едновременно с това компанията развива и своите товарни машини и пътнически автобуси. През 1963 година се произвежда Mitsubishi Rosa и се полага началото на серията Canter.

През тези години се провеждат редица съществени промени в компанията Мицубиши и се произвеждат голяма гама от модели и разновидности, спечелили не малко слава на автомобилните подиуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...
  • Admin

Oсноваване на компанията Mitsubishi Motors Corporation 1970-1979

 

В края на 60-те години автомобилната индустрия в Япония бележи ново начало. Инжинерната мисъл се развива и Мицубиши бележи нов път на развитие. Така се създава и Mitsubishi Motors Corporation (MMC), като резултат от автомобилно отделение на Mitsubishi Heavy Industries Ltd.

Новата компания разработва стратегия за реализирането на проекти, които след години ще изведат Мицубиши като водеща сила в автомобилостроенето не само в страната на изгряващото слънце, но и по целия свят.

Резултатите не закъсняват и екип от млади и амбициозни специалисти получават възможността да реализират своя проект на автомобил, който ще участва в рали шампионатите. През 1972 г. Galant 16GLS побеждава в Австралийското рали Southern Cross ( Южен Кръст) - едно от най-големите и престижни надпревари по онова време. На следващата година успеха е дублиран, но с нов автомобил Lancer 1600GSR.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/southcr.jpg Galant 16GLS в рали Southern Cross

 

През 1974г. Lancer повтаря успеха на своя предшевственик в рали Австралия, а също така печели и престижното East Africa Safari, което е най-тежкото съзтезание по това време и е предшественик на рали Париж-Дакар. В тежкото рали през 1976 година, модела спечелва още една титла. Така се ражда и най-успешния рали автомобил за всички времена, спечелвайки множество автомобилни награди. Едновременно с това започва и производството на Lancer като сериен автомобил.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/1600gsr.jpg Lancer 1600GSR

 

Разразилата се през 1973г. нефетна криза се отразява неблагоприятно върху автомобилната индустрия.

Икономията на гориво е основен фактор при продажбата на автомобили. Mitsubishi Motors разработва модела Mitsubishi Colt 1400 GLX, който е бил един от най-икономичните и безаварийни автомобили за времето си. Неговите показатели и до ден днешен се считат за образец и инжинерно съвършенство. Той е удостоен с наградата "Автомобил на годината" през 1979г. в Япония, а авторитетния журнал Pickup, Van & 4WD, присъжда на Mitsubhshi L200 званието "USA's Pickup of the Year".

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/coltr.jpg Mitsubishi Colt 1400 GLX

 

В края на пероида Mitsubishi Motors разработва и реализира на пазара двигателя Silent Shaft ("Безшумен вал"), която представлява революционна технология на балансиращите валове в конструкцията на двигателя, осигиряваща равномерен ход и безшумност при четирицилиндровите агрегати. Този двигател, внедрен в Мitsubishi Astron 80, е удостоен с наградата "Приз за научни постижения" от Автомобилната Tехнологическа Aсоциация на Япония.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Мицубиши завоюва основно място в автомобилната индустрия 1980-1989

 

През тези години компанията завоюва основни позиции в световната автомобилна индустрия. На Олимпийските игри в Сараево през 1984г., и на Универсиадата в Загреб през 1987г., Мицубиши става официален автомобилен доставчик. Основният автомобил е Mitsubishi Pajero, който се явява и като емблематичен за марката. Производството на този модел започва през 1981г. , като никой не предполага, че той ще донесе един от най-големите успехи на MMC в цялата история на съществуването на компанията. При създаването на модела Pajero, изискванията са били лесен за обслужване и безавариен вседеход с малък разход.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/paj81.jpg Mitsubishi Pajero 1981

 

През 1983 година най-тежкото рали в света Париж - Дакар е спечелено от Mitsubishi Pajero, а екипажа получава наградата (Best Team Award). Цели 11 пъти тази титла ще бъде в рацете на екипажите управляващи този уникален модел, който надминава с цели десетилетия останалите конкуренти, като не им оставя никъкъв шанс в тежката надпревара.

Наградите през тези 10 години за легендарния вседеход са толкова много, че едва ли има място да отбележим всичките подробно, но най-престижната за компанията е автомобил на годината във Великобритания за класа (UK's What Car) през 1986г.

 

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/pajwin.jpg Три Pajero на финала в Дакар

 

 

Един друг модел на компанията носи почти същата слава и признание - Mitsubishi Galant. Той завоюва приза на Германия през 1984 г. "Das Goldene Lenkrad" (Златното кормило). Три години по-късно1987-88г. той става и "Автомобил на годината в Япония", като следващото десетилетие ще дублира успеха. Mitsubishi Galant е един от най-успешните семейни седани в горния сигмент на средния клас, който е характерен с безупрчно качество още от началните си години на производство.

 

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/vr41.jpg Mitsubishi Galant VR-4

 

В края на 80-те години компанията построява завод Diamond Star Motors Corporation в Блумингтън щата Илинойс, принадлежащо на Крайслер, като в последствие се сформира Mitsubishi Motors of America. Това са и първите години на ново технологочно производство извън страната на изгряващото слънце.

 

http://www.mitsubishibg.com/bigboss/galantvr.jpg Mitsubishi Galant VR-4 Rally

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гост
Тази тема е затворена за допълнителни отговори.
×
×
  • Създаване...