Admin Светльо Ангелов Публикувано 16 март 2005 Admin Сподели Публикувано 16 март 2005 Първооткривателите в Япония 1917-1939 В далечната 1870 година Япония излиза от периода на повече от 300-годишна феодална самоизолация. Младият предприемач Ятаро Ивасаки (Yataro Iwasaki) основава малката параходна компания "Tsukomo Shokai" (Тсукомо Шокай). В 1875 г. след няколко смени тя се назовава Mitsubishi Mail Steamship Company - така се появява прародителът на всички съвременни компании Мицубиши. Семейството на Ивасаки е владеела и управлявала компанията. Предавала от поколение на поколение традициите. Така постепенно Мицубиши бързо и успешно са разширявали своя бизнес за да станат най-мощната компания в Япония до началото на втората световна война. В края на 1945 г. Мицубиши е компания с различни влияния в японския бизнес-автомобилостроене, банкова дейност, транспортни услуги, добиване на полезни изкопаеми, недвижими имоти, химическо производство и много, много други дейности. Думата Мицубиши буквално означава трите диаманта. Името и се дава от Ятаро и произлиза от герба от трите ромба на фамилията съединен с герба на клана Тоса (дъбовите листа). http://www.mitsubishibg.com/bigboss/history.jpg Дух на предприемственост и голяма социална отговорност помага на семейство Ивасаки да утвърди компанията като една от водещите компании в Япония. Стремежът за внедряване на нови технологии започва с историческият Мodel-A (Модел-А), който се произвежда четири години и е първият масов автомобил в Япония. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/presidents.jpg Четирите президента Ивасаки: (от ляво на дясно) Ятаро (Yataro), Яносуке (Yanosuke), Хисая (Hisaya), Коята (Koyata) Стремежът за внедряване на нови технологии започва с историческият Мodel-A (Модел-А), който се произвежда четири години и е първият масов автомобил в Япония.В началото на 1918 г. вече е създаден и първият камион, екпериментален модел T1. Камионът Т1 успешно преминава 1000-километров тест, потвърждавайки надежността и дълговечността на своята конструкция. През 1931 г. Мицубиши създава първият дизел в Япония за нуждите на автомобилният транспорт (модела 450AD c непосредствено впръскване на горивото и мощност 70 к.с.). http://www.mitsubishibg.com/bigboss/int.jpg Година по-късно Мицубши пускат своя първи автобус (B46), най-големият и мощен автобус за своето време, който се явява родоначалник на световно известното подразделение Fuso. 1930 г. става златното десетилетие на компанията. Мицубиши внедрява много нови идеи и разработки.Те се явяват като първата компания новатор в Япония. Най- важните са: прототип на пътнически автомобил PX33 (1934 г.), дизелови автобуси BD46 и BD43 (1935 г.), дизел SHT6 и камион с дизелов двигател TD45. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 18 юни 2005 Автор Admin Сподели Публикувано 18 юни 2005 Възстановяване националнта икономика на Япония 1940-1959 В края на втората световна война Япония е лежала в руини, а нейната икономика е била напълно разрушена от бомбардировките. За да се възроди националнтата икономика е била необходима обширна програма за възраждането и развитието на инфраструктурата. По заповед на съюзното командване крупните промишлено-финансовои групировки (дзайбацу) са били разформировани. През 1950 г. Mitsubishi Heavy Industries е разделена на три регионални компании, всяка от които се е занимавала с автомобилния бизнес. През 1946 година се появява „Mizushima" – малък по габарити, но изключително надежден триколесен автомобил. Той се е използвал за превоз на товари и хора на малки разстояния. Година по-късно на него се монтира и закрита кабина за двама човека. Същата година се появява и моторолера Silver Pigeon, който се счита за началото на техническата автомобилна революция в следвоенна Япония. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/Mits-hist49.jpg Mitsubishi Mizushima В началото на 1946 година се появява и автобусът Mitsubishi B1, които е можело да работи както на бензин, така и на алтернативно гориво. Неговото шаси е било пригодено за пожарни машини и други автомобили със специално предназначение. През 1946 се появява и първият тролейбус MB46. Четири години по-късно се появява и първият в Япония автобус със задно монтирани двигатели Mitsubishi R1. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/hdmain.jpeg В областа на автомобилестроенето Мицубши продължават традицията на първооткриватели в Япония: през 1951 г. се появява камиона T31, снабден с оригинален тип шаси, а след това Mitsubishi T33 - първият в Япония автобус с пневматично окачване и Mitsubishi T380 - първият в Япония камион с отделна накланяща се кабина. Въпреки големите си проекти на тежки машини и камиони компанията се възражда именно от малкия моторолер Silver Pigeon. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/B21872.jpg Mitsubishi Silver Pigeon Тежките икономически времена в Япония и зараждащата се от войната икономика не предоставяло на компанията възможност за износ на каквито и да било модели. Въпреки това през 1957 г. Mицубиши осъществява и първата си експортна доставка извън страната - 600 автобуса R32 за Чили. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 16 февруари 2006 Автор Admin Сподели Публикувано 16 февруари 2006 Нова ера на автомобилостроенето в Япония 1960-1969 В началото на 60-те години в Япония започва истински икономическу бум. Това се отразява и прако на японското автомобилостроене. Идеята за създаване на лек автомобил, който да бъде надежден и лесен за обслужване завладява ума на трудолюбивите японци. Така се създава и един легендарен модел на Мицубиши, носещ съкращението 500.Той е бил технически съвършен за своето време. Хилядите часове безаварийна експлоатация са спечелили славата му на идеалната градска кола за цяло едно десетилетие. Mitsubishi 500 печели и голямата рали награда на Макао и така затвърждава високата си класа. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/macao5.jpg Mitsubishi 500 победител в Макао Oт компанията разработват и още един модел, който се произвежда във вариант кабриолет. В началото на 60-те години започва и разработката на Colt 600 и Cоlt 800. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/colt600.jpg Мitsubishi Colt 600 През 1962 година се появява и модела Мinica, който се произвежда и до ден днешен в различните му модификации. Първоначално този модел е бил създаден на базата на Mitsubishi 360, оборудван с двутактов двигател и 359 куб.см. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/mic1.jpg Mitsubishi Minica 1965 година поставя началото на присъствието на Mitsubishi в средния и големия клас. Така на бял свят се появява Colt Galant, който е родоначалника на една от най-високококачествени и престижни автомобили, произвеждани от компанията. Те печелят множество награди и многократно са удостоявани с приза за „Автомобил на годината". http://www.mitsubishibg.com/bigboss/06.jpg Mitsubishi Colt Galant Отличителната черта на Galant по това време е била новата, непозната за времето си клинообразна форма, донесла ново развитие в аеродинамиката при леките автомобили, която междувпрочем се използва и до ден днешен. Модела Galant се води и за първият семеен автомобил в своя клас произвеждан в Япония. В края на 60-те години и началото на 70-те се появява и модела Galant GTO, която се води технологичен връх, изпреварвайки с десетилетие другите автомобилни производители. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/07.jpg Mitsubishi Galant GTO Едновременно с това компанията развива и своите товарни машини и пътнически автобуси. През 1963 година се произвежда Mitsubishi Rosa и се полага началото на серията Canter. През тези години се провеждат редица съществени промени в компанията Мицубиши и се произвеждат голяма гама от модели и разновидности, спечелили не малко слава на автомобилните подиуми. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 22 юни 2006 Автор Admin Сподели Публикувано 22 юни 2006 Oсноваване на компанията Mitsubishi Motors Corporation 1970-1979 В края на 60-те години автомобилната индустрия в Япония бележи ново начало. Инжинерната мисъл се развива и Мицубиши бележи нов път на развитие. Така се създава и Mitsubishi Motors Corporation (MMC), като резултат от автомобилно отделение на Mitsubishi Heavy Industries Ltd.Новата компания разработва стратегия за реализирането на проекти, които след години ще изведат Мицубиши като водеща сила в автомобилостроенето не само в страната на изгряващото слънце, но и по целия свят.Резултатите не закъсняват и екип от млади и амбициозни специалисти получават възможността да реализират своя проект на автомобил, който ще участва в рали шампионатите. През 1972 г. Galant 16GLS побеждава в Австралийското рали Southern Cross ( Южен Кръст) - едно от най-големите и престижни надпревари по онова време. На следващата година успеха е дублиран, но с нов автомобил Lancer 1600GSR. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/southcr.jpg Galant 16GLS в рали Southern Cross През 1974г. Lancer повтаря успеха на своя предшевственик в рали Австралия, а също така печели и престижното East Africa Safari, което е най-тежкото съзтезание по това време и е предшественик на рали Париж-Дакар. В тежкото рали през 1976 година, модела спечелва още една титла. Така се ражда и най-успешния рали автомобил за всички времена, спечелвайки множество автомобилни награди. Едновременно с това започва и производството на Lancer като сериен автомобил. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/1600gsr.jpg Lancer 1600GSR Разразилата се през 1973г. нефетна криза се отразява неблагоприятно върху автомобилната индустрия. Икономията на гориво е основен фактор при продажбата на автомобили. Mitsubishi Motors разработва модела Mitsubishi Colt 1400 GLX, който е бил един от най-икономичните и безаварийни автомобили за времето си. Неговите показатели и до ден днешен се считат за образец и инжинерно съвършенство. Той е удостоен с наградата "Автомобил на годината" през 1979г. в Япония, а авторитетния журнал Pickup, Van & 4WD, присъжда на Mitsubhshi L200 званието "USA's Pickup of the Year". http://www.mitsubishibg.com/bigboss/coltr.jpg Mitsubishi Colt 1400 GLX В края на пероида Mitsubishi Motors разработва и реализира на пазара двигателя Silent Shaft ("Безшумен вал"), която представлява революционна технология на балансиращите валове в конструкцията на двигателя, осигиряваща равномерен ход и безшумност при четирицилиндровите агрегати. Този двигател, внедрен в Мitsubishi Astron 80, е удостоен с наградата "Приз за научни постижения" от Автомобилната Tехнологическа Aсоциация на Япония. Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 25 юни 2006 Автор Admin Сподели Публикувано 25 юни 2006 Мицубиши завоюва основно място в автомобилната индустрия 1980-1989 През тези години компанията завоюва основни позиции в световната автомобилна индустрия. На Олимпийските игри в Сараево през 1984г., и на Универсиадата в Загреб през 1987г., Мицубиши става официален автомобилен доставчик. Основният автомобил е Mitsubishi Pajero, който се явява и като емблематичен за марката. Производството на този модел започва през 1981г. , като никой не предполага, че той ще донесе един от най-големите успехи на MMC в цялата история на съществуването на компанията. При създаването на модела Pajero, изискванията са били лесен за обслужване и безавариен вседеход с малък разход. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/paj81.jpg Mitsubishi Pajero 1981 През 1983 година най-тежкото рали в света Париж - Дакар е спечелено от Mitsubishi Pajero, а екипажа получава наградата (Best Team Award). Цели 11 пъти тази титла ще бъде в рацете на екипажите управляващи този уникален модел, който надминава с цели десетилетия останалите конкуренти, като не им оставя никъкъв шанс в тежката надпревара.Наградите през тези 10 години за легендарния вседеход са толкова много, че едва ли има място да отбележим всичките подробно, но най-престижната за компанията е автомобил на годината във Великобритания за класа (UK's What Car) през 1986г. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/pajwin.jpg Три Pajero на финала в Дакар Един друг модел на компанията носи почти същата слава и признание - Mitsubishi Galant. Той завоюва приза на Германия през 1984 г. "Das Goldene Lenkrad" (Златното кормило). Три години по-късно1987-88г. той става и "Автомобил на годината в Япония", като следващото десетилетие ще дублира успеха. Mitsubishi Galant е един от най-успешните семейни седани в горния сигмент на средния клас, който е характерен с безупрчно качество още от началните си години на производство. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/vr41.jpg Mitsubishi Galant VR-4 В края на 80-те години компанията построява завод Diamond Star Motors Corporation в Блумингтън щата Илинойс, принадлежащо на Крайслер, като в последствие се сформира Mitsubishi Motors of America. Това са и първите години на ново технологочно производство извън страната на изгряващото слънце. http://www.mitsubishibg.com/bigboss/galantvr.jpg Mitsubishi Galant VR-4 Rally Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение