Премини към съдържание

Проблем с паленето при студен мотор!


Препоръчано мнение

Здравейте! Моля за малко помощ! Колата е Carisma 1.6 , 103 hp, 2003 година. За начало ще кажа, че съм изчел всичко, където съм намерил във форума и в другите форуми,за този проблем.

 

Малко предистория.

Всичко започна зимата. Колата се давеше сутрин и ако не запали на 5 - 6 път след прекюхкване, пали само на дърпане. След като запали, веднъж и след това пали веднага все едно всичко е ок. От там на сетне по колата са сменени бобини, свещи, 3 бензинови помпи за проба, бензинова рейка с регулатора и дюзите, рециклиран стартер. Газовия инжекцион е изолиран напълно! След това проблема още го има. От там насетне започнах с ревизия на дросела, стъпковия мотор и температурен датчик. Почистен дросел, стъпков мотор, нов температурен датчик. И тук вече стана интересно!

 

Закачвам на живи данни и показанията на температурния датчик при не пален мотор (студен) -45 градуса със стария датчик, - 40 с новия, външна температура около 25 градуса. Тока към компютъра съответно 2.3 волта, съпротивлението на датчика 2.8 кОм. Съпротивленията на стъпковия мотор между намотките 30 Ом, което си е в нормите, ако откача температурния датчик позициите на мотора са различни , а показанията на VAF са в норма температура на помещението +- 2-3 градуса и около 40херца на празен ход! Показанията на дросела са си нормални, няма забиване или нещо нередно при натискане на педала на газта!

 

Когато колата запали след 5 - 6 път с прекювкане,(давене, замирисва на бензин в колектора(ако задържам стартера да върти повече от 3-4 секунди, няма палене!)) в началото за около 10 секунди ако се подава газ , колата не реагира адекватно, забива , прекъсва , но ако не се пипа газта, оборотире са бетон около 1800, след тези 10тина 15 секунди всичко се успива и колата заработва като хората, а показанията на температурния датчик влизат в нормите,а след това пали без проблем.

Изчаквайки мотора да истине, показанията на живите данни за температурния датчик по някое време започват да падат под, нулата и тогава колата, пак започва да пали трудно! Жицата за температурния датчик е проверена от пин 83 на Еку-то до самия датчик.

При опит за запалване (студен мотор) с откачен температурен датчик, съответно набива грешка, според мануала, компютъра дава 80 градуса на двигателя (-259 на живи данни)

бензиновите времена отварят на около 8мс, и стартера си върти без никакви признаци за запалване, а с закачен датчик(-40 градуса) са около 13мс. и започва да кюхка като връщам ключа за запалването и тъка по някое време пали!

 

Та молбата ми, ако може някой да ме насочи дали това е проблем в Еку-то,ако да може ли да се поправи компютъра, или да сменям 3 датчик за температурата или да си играя да лъжа компютъра със съпротивления. Имам донор Carisma 90hp, 98 година, по стария модел, дали би могло да се ползва нейното Еку, Всмукателя е по различен,стъпковия мотор е различен, но и него го мерих, съпротивленията са същите като на моя, само че не ми върши работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно проблема идва от компа.

Това е твоят човек - http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showuser=473 , свържи се с него, да ти реши казуса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги! Справих се с проблема, на моята кола! Проблема беше от слаба искра на свещите, заради една платка, която бях поставял за оборотомера, преди година и половина(През това време, не съм имал, абсолютно никакви подобни проблеми!!!), която явно е пробила и не е работила както трябва. Нещата, които ме подведоха и заради които си скубах толкова време косите са, че нямах никакви проблеми с оборотомера (работеше си съвсем адекватно). Проблема беше пряко зависим от температурата на мотора (При запалил веднъж мотор, всичко си беше абсолютно наред). Показанията на софтуера (EcuEdit+KKL Cable(Всички останали стойности, освен за температурата на мотора(-40, при реални 25 в помещението, направо ми бяха трън в очите), си бяха актуални) / На Delphi показваше реални стойности, но аз се съмнявах в него, защото много не се харесваха с компютъра на колата!)

 

Благодаря, на колегите който помогнаха с напътствия и съвети!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 години ...
На 7/25/2017 at 2:39 AM , bateto_mi написа:

Здравейте! Моля за малко помощ! Колата е Carisma 1.6 , 103 hp, 2003 година. За начало ще кажа, че съм изчел всичко, където съм намерил във форума и в другите форуми,за този проблем.

 

Малко предистория.

Всичко започна зимата. Колата се давеше сутрин и ако не запали на 5 - 6 път след прекюхкване, пали само на дърпане. След като запали, веднъж и след това пали веднага все едно всичко е ок. От там на сетне по колата са сменени бобини, свещи, 3 бензинови помпи за проба, бензинова рейка с регулатора и дюзите, рециклиран стартер. Газовия инжекцион е изолиран напълно! След това проблема още го има. От там насетне започнах с ревизия на дросела, стъпковия мотор и температурен датчик. Почистен дросел, стъпков мотор, нов температурен датчик. И тук вече стана интересно!

 

Закачвам на живи данни и показанията на температурния датчик при не пален мотор (студен) -45 градуса със стария датчик, - 40 с новия, външна температура около 25 градуса. Тока към компютъра съответно 2.3 волта, съпротивлението на датчика 2.8 кОм. Съпротивленията на стъпковия мотор между намотките 30 Ом, което си е в нормите, ако откача температурния датчик позициите на мотора са различни , а показанията на VAF са в норма температура на помещението +- 2-3 градуса и около 40херца на празен ход! Показанията на дросела са си нормални, няма забиване или нещо нередно при натискане на педала на газта!

 

Когато колата запали след 5 - 6 път с прекювкане,(давене, замирисва на бензин в колектора(ако задържам стартера да върти повече от 3-4 секунди, няма палене!)) в началото за около 10 секунди ако се подава газ , колата не реагира адекватно, забива , прекъсва , но ако не се пипа газта, оборотире са бетон около 1800, след тези 10тина 15 секунди всичко се успива и колата заработва като хората, а показанията на температурния датчик влизат в нормите,а след това пали без проблем.

Изчаквайки мотора да истине, показанията на живите данни за температурния датчик по някое време започват да падат под, нулата и тогава колата, пак започва да пали трудно! Жицата за температурния датчик е проверена от пин 83 на Еку-то до самия датчик.

При опит за запалване (студен мотор) с откачен температурен датчик, съответно набива грешка, според мануала, компютъра дава 80 градуса на двигателя (-259 на живи данни)

бензиновите времена отварят на около 8мс, и стартера си върти без никакви признаци за запалване, а с закачен датчик(-40 градуса) са около 13мс. и започва да кюхка като връщам ключа за запалването и тъка по някое време пали!

 

Та молбата ми, ако може някой да ме насочи дали това е проблем в Еку-то,ако да може ли да се поправи компютъра, или да сменям 3 датчик за температурата или да си играя да лъжа компютъра със съпротивления. Имам донор Carisma 90hp, 98 година, по стария модел, дали би могло да се ползва нейното Еку, Всмукателя е по различен,стъпковия мотор е различен, но и него го мерих, съпротивленията са същите като на моя, само че не ми върши работа.

Ремонтът на двигател е като да играете в казино. Ето защо аз не обичам казината))). Обичам да чета ревюта на български онлайн казина и да получавам много полезна и интересна информация за последните събития от там. Жалко, че няма такъв сайт за преглед на двигатели и техния ремонт ((

Ето няколко насоки и препоръки, които може да са ти полезни:
Според описанието ти, показанията на температурния датчик са доста странни (-45 до -40 градуса при реална температура от 25 градуса). Това може да означава, че има проблем в самата верига, която свързва датчика и ECU-то. Провери още веднъж всички връзки и жици между датчика и ECU-то за повреди, корозия или лош контакт.
 Възможно е самото ECU да има проблем с обработката на сигналите от температурния датчик. Ако имаш възможност, опитай да замениш ECU-то с такова от донорската Carisma, въпреки че има разлики в моделите. Понякога може да се наложи да прехвърлиш само определени модули или компоненти.
Можеш да направиш импровизиран тест, като използваш регулируемо съпротивление (потенциометър), за да симулираш нормална температура на двигателя. Това ще ти позволи да видиш как ще реагира ECU-то и дали ще има подобрение в паленето на двигателя.
 Ако всички тези опити не дадат резултат, може би е добра идея да се консултираш с професионалист, който има опит с този тип автомобили и може да диагностицира ECU-то с професионално оборудване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...