Премини към съдържание

Задни спирачни апарати блокират


Препоръчано мнение

Здравейте колеги, имам следния проблем свързан със задните спирачни апарати на mitsubishi colt 1.8 16V 1994.

Преди около месец смених спирачните маркучи които бяха нацепени и сега започнаха проблеми със задържането на спирачния апарат.

 

Разглобих апарата почистих доста от мизерията която се беше натрупала и при сглобяването буталото не иска да се навие на резбата прикачам снимка от мануала.

post-19606-081349000 1499923098_thumb.gif

 

Превърта вътре в буталото, на завиване щрака а при развиване няма проблеми.

 

Нормално ли е това и какав е принципа на завиване (прибиране) на буталото?

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре след доста търсене, четене намерих отговора благодарение на Пламен раздел каризма Публикувано 19 юни 2009 - 12:14 DJ Tymbi

 

 

Твоите спир. система е лукас ,а тя ,както на много други коли работи кофти и има недостатъци..........

Цялата работа идва от това че са комбинирани с ръчната а това е тъпо решение........

Конструктивно апарата има бутало,на което се навива една ос, шпиндел, по която ос се движи буталото, това е част от ръчната спирачка и именно тя (оста ) движи буталото когато дърпаш ръчната...........системата обаче е малко по сериозна ,оста от едната й страна е буталото ,но от другата страна е един механизъм, по който се преобразува движението и възвратно -постъпателно към въртеливо от една страна и веднага след това отново се преобразува във възратно постъпателно движение...........Това всичко става във долната или (задната) част на самия спир. апарат..............за да стигнеш до там ,трябва да се свали буталото от апарата, да се откачи зегерката вътре в цилиндърчето, така навътре е тя - за целата трябва да имаш специфични зегер клещички ,защото не всички стават за там.........след което пада държача на оста, както и ще видиш едно "буренце" или "щифче " или не знам как да го опиша ,но като се отвори ще загрееш за какво става въпрос...........след което се маха пружината отвън на спир. апарат която седи на рамото за жилото ,развива се гайката която е 14 или 12 номер, и с леко почукване се вади и оста която отива вътре в апарата и която като дръпнеш ръчната тя се завъртя на 45 градуса..............Предполагам че ще е всичко в "суха ръжда " или по точно ръждива кал яко, за това яко се чисти ( най добре е на пароструйка и после с някакъв шпрей) ,след което оглеждаш всчиките му съставни части за :корозии, ерозии ,износвания и т.н. както и си набавяш рем. комплекти за този апарат..........

Друго важно нещо е да се провери дали има луфт в буталцето спрямо оста ,която е с едра резба, трябва да има аксиален луфт м/у тях, ако няма ,трябва да се установи защо и да се оправи ..........Този луфт служи за да може когато пуснеш педала на спирачките, той да отхлаби буталото ,иначе се заклинва и почва да държи накл. за диска.........

Трето , на буталото от вътре има един механизъм, което представлява една специална гайка и контрата й, тя позволява буталото да се върти само в едната посока, или в посока на въртене на часовника.......на другата посо ка не трябва да се върти, това се прави защото като сменяш накладките, цилиндъра трябва да се прибере ,но тъй като системата е обща, именно буталото трябва да се върти надясно и едновременно с това да се натиска надолу.........имам си напрвен и спец. инструмент за тази работа ..........

Надявам се да съм обяснил малко по подробно нещата така че да се оправите, ако има проблем , след 5-ти другия месец съм на линия.......... :)

0 +-

 

Сега се чака поръчка нови жила ръчна, дискове, накладки. Надявам да няма повече изненади :)

Редактирано от Kofeto
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...