Николай Калчев Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 (редакция) Здравейте колеги, преди малко си взех колата от сервиз, ревизирах турбината и наистина разлика намирам, но не това е въпроса в момента... ЕГР клапана като го бутнах мърда на горе и на долу и като се загледах от основата е скъсан кожуха или как да го нарека (капсолованата част) и ме съмнява да е "запецнал" самия клапан в едно положение и искам да го сменя. Дайте ми съвети от морги ли да търся, нов ли (чух че е една шапка пари нов) или да търся начин да поправя този? :icon_hmm: Или пък да го затапя и да не го мисля? :icon_doh: За информация става въпрос за F9Q1. Редактирано 13 декември 2012 от Николай Калчев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefantraikov Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 Здравейте колеги, преди малко си взех колата от сервиз, ревизирах турбината и наистина разлика намирам, но не това е въпроса в момента... ЕГР клапана като го бутнах мърда на горе и на долу и като се загледах от основата е скъсан кожуха или как да го нарека (капсолованата част) и ме съмнява да е "запецнал" самия клапан в едно положение и искам да го сменя. Дайте ми съвети от морги ли да търся, нов ли (чух че е една шапка пари нов) или да търся начин да поправя този? :icon_hmm: Или пък да го затапя и да не го мисля? :icon_doh: За информация става въпрос за F9Q1. Направо го махай тоя клапан....ЕРГ е система, която трябва да връща до 40% от изгорелите газове обратно в цилинтъра за доизгаряне, докато колата е студена с цел намаляване на емисиите. Проблема е, че вече поостаряха колиците ни и тоя клапан се затлачва и не иска да затваря като загрее колата, а ремонта (подмяната) му е скъпа и излиза много по-рентабилно да се запуши. .... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 Здравей колега, по принцип не трябва да мърда, но дали работи може да покаже като се закачи колата на диагностика. Втора употреба вървят 50 - 80 лв. Но колко са читави, не е ясно, а нов е 400лв. Това със затапването не е лошо като идея ,НО не става. Моя съвет е една диагностика и ако показва грешка ЕГР-а тогава да му мислиш, пусни и една снимка ако се вижда къде е спукан корпуса. А колата как се държи на ниските обороти преди 2000об. ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 13 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 13 декември 2012 (редакция) Здравей колега, по принцип не трябва да мърда, но дали работи може да покаже като се закачи колата на диагностика. Втора употреба вървят 50 - 80 лв. Но колко са читави, не е ясно, а нов е 400лв. Това със затапването не е лошо като идея ,НО не става. Моя съвет е една диагностика и ако показва грешка ЕГР-а тогава да му мислиш, пусни и една снимка ако се вижда къде е спукан корпуса. А колата как се държи на ниските обороти преди 2000об. ?Преди 5 месеца последно ми бяха изтрили грешка точно от него, но от тогава не съм я скачал. За поведението на колата.. имаше едно придърпване на 2 предавка без газ когато съм при студен мотор, но скоро не съм забелязвал да го прави. Иначе днеска след като я взех колата е тотално променена пъргава, турбината свисти приятно и цял ден карам със спряна музика. :icon_thumbup: Снимки ще кача утре! Редактирано 13 декември 2012 от Николай Калчев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefantraikov Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 Здравей колега, по принцип не трябва да мърда, но дали работи може да покаже като се закачи колата на диагностика. Втора употреба вървят 50 - 80 лв. Но колко са читави, не е ясно, а нов е 400лв. Това със затапването не е лошо като идея ,НО не става. Моя съвет е една диагностика и ако показва грешка ЕГР-а тогава да му мислиш, пусни и една снимка ако се вижда къде е спукан корпуса. А колата как се държи на ниските обороти преди 2000об. ? Защо да не става със запушване?? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 (редакция) Направо го махай тоя клапан....ЕРГ е система, която трябва да връща до 40% от изгорелите газове обратно в цилинтъра за доизгаряне, докато колата е студена с цел намаляване на емисиите. Проблема е, че вече поостаряха колиците ни и тоя клапан се затлачва и не иска да затваря като загрее колата, а ремонта (подмяната) му е скъпа и излиза много по-рентабилно да се запуши. .... Колега при Спейс стара не може да се изолира ЕГР-а . И доколкото съм запознат няма връзка със загряването на автомобила, а затваря когато за смесообразуването трябва свеж (чист) въздух т.е. при ускорение, и отваря когато отнемем газта и колата не се нуждае от чист въздух и може да завърта част от изгорелите газове пак през двигателя. Целта на този клапан е една да се чупи и да се сменя на солена цена, а екологията е ала-бала. P.S. Защото ЕГР-а мерил налягане и го подавал към ЕCU.При същия мотор на Рено става, но при нас не. Редактирано 13 декември 2012 от niksun Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefantraikov Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 Колега при Спейс стара не може да се изолира ЕГР-а . И доколкото съм запознат няма връзка със загряването на автомобила, а затваря когато за смесообразуването трябва свеж (чист) въздух т.е. при ускорение, и отваря когато отнемем газта и колата не се нуждае от чист въздух и може да завърта част от изгорелите газове пак през двигателя. Целта на този клапан е една да се чупи и да се сменя на солена цена, а екологията е ала-бала. P.S. Защото ЕГР-а мерил налягане и го подавал към ЕCU.При същия мотор на Рено става, но при нас не. Хм...Аз мисля че не е проблем....На всяка една кола може да се запуши този клапан......когато работи играе роля единствено за екологията...но когато не работи...дава грешни параметри на колата,ако мога така да се израза....трябва да се запуши от двете страни и тва е.....Но човека си знае най добре.....аз бих го запушил,и да не се занимавам повече. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 13 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 13 декември 2012 ЕКУ, ЕГР и дебитомера контактуват по между си и проблема идва от там че ЕКУ ще получава различни данни от двете и ще трупа грешки, дори и изолиране от двете страни ЕГР винаги ще дава по-малки стойности от дебитомера. Утре ще кача снимки да го видите в какво състояние е моя ЕГР, а иначе ще търся някой втора ръка или ако спечеля от тотото дай Боже нов! :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 13 декември 2012 Сподели Публикувано 13 декември 2012 Ето тук е описано как се сваля и почиства цък Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 15 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 15 декември 2012 Днес направих няколко снимки на клапана то поради разбираеми "тесни" причини не мога да направя повече снимки от други ъгли. Но може да се види в основата къде мърда и къде се търкат частите една в друга.http://prikachi.com/images/592/5611592w.jpg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Твоя клапан е същия вид като моя стария. По същия начин се беше отлепил и моя. Отделила се е електрическата част от механичната. Ако можеш по-някакъв начин да направиш шини който да минават над ел.част и да ги хванеш към болтовете, за да притегнеш неподвижно двете части. А преди това ако можеш да си почистиш и механичната част (клапанчето) , но трябва много внимателно да се свали защото там е спекло всичко. На снимката се вижда че е сваляно или че поне е правен опит. В никакъв случай не вкарвайте отвертка м/у колектора и основата на клапана. Най-добре е да използвате подобен метод като на линка който Ви пратих. Но клапана там е различен и не става по-същия начин, но пак може да пробвате със болт и навити гайки към него да ги вкарате в дупките без да стигат до резба и да завъртате на ляво , надясно посредством щанга в/у самите болтове с гайките. Но най-сериозния проблем е че се е отлепила ел. част и трябва да се хване неподвижно за трите болта. А това че се е отлепило може би защото усилието за натискане на клапана се е увеличило от клеясване на клапана. А поведението на колата какво е? Е не твърдя че матода ще проработи, но може да пробвате. В най-лошия случай с нов всичко ще се оправи, но цената не е добра. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 17 декември 2012 Автор Сподели Публикувано 17 декември 2012 Поведението е абсолютно нормално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niksun Публикувано 17 декември 2012 Сподели Публикувано 17 декември 2012 Поведението е абсолютно нормално. Ами карайте си смело тогава, щом няма проблем. При мен под 2000 об не вървеше въобще, но той беше и блокирал в някакво положение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Калчев Публикувано 8 февруари 2013 Автор Сподели Публикувано 8 февруари 2013 Намерих клапан, благодарение на колега от форума. Голям зор видях със свалянето на стария дори го счупих напълно, но той така или иначе си беше починал вече... след почистване на другия сглобяване и изтриване на грешките на елкон имам перфектно функциониращ F9Q1, който вече само ми заносва гумите :D :rulez: Утре ще го снимам и стария и ще прикрепя и снимки за по-голяма нагледност върху проблема. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.