Премини към съдържание

Проблем със съединителя (може би)


iwanjeliazkow

Препоръчано мнение

Когато връщам педала на съединителя и натискам този на газта , стрелката на оборотомера се изстрелва до 3000 - 3500 оборота , двигателя се форсира , а Галанта започва да набира много бавно и все едно пре-буксува . това проблем със съединителя ли е ? и ако е така необходима ли е смяната му ?

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато връщам педала на съединителя и натискам този на газта , стрелката на оборотомера се изстрелва до 3000 - 3500 оборота , двигателя се форсира , а Галанта започва да набира много бавно и все едно пребуксува . това проблем със съединителя ли е ? и ако е така необходима ли е смяната му ?

Това може да са и помпите на съединителя, някоя от тях да задържа и по бавно да връща съединителя в началното си положение ..........

Направете следното:отворете капака и вижте къде е долната помпа на съединителя, тя се намира под фунията на възд. филтър , ниско долу и е закрапена на ск. кутия с два болта......От нея излиза една ос, която се държи от буталцето и от гумен маншон,а от другата страна се държи за вилката ,която влиза в ск. кутия и на нея е акс. лагер.........Някой друг да влезе в колата и да почне да натиска и пуска педала на съединителя, а ти гледаш дали като се връща , дали става бързо или бавно и мудно се връща вилката.........ако бавно се връща ,значи проблема е точно в помпите , има и друг вариант и той е в "успокоителля " на съединителя, това е спец клапан ,който отпуска плавно вилката и съответно съединителя..........може и там да е проблема .......

Другото което можете да направите е, палите колата и вкл. първа ,пускате съединителя и без газ или с много малко газ леко потегляте, изчаквате 4-5 сек. леко да си върви и давате газ до ламарината , ако и тогава буксува, значи има проблем със самия ъединител..........

Другото което е, да обърнете внимание какъв е гхода на педала на съединителя и долу на помпата и оста й..........трябва да е около 20-25 мм. ход, ако не е , то проверете дали педала на съединителя има лек луфт празен, той трябва да го има, ако го няма, значи много сте натегнали шпиндела м/у гормата помпа и педала...........трябва да се развие гайката която държи контра на оста и леко да отпуснете педала като въртите шпиндела надясно ,т.е. да се навива ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега , извини ме че ти ползвам темата но .. Като стана въпрос за съединител да питам и аз.

Значи , при мен проблема е следният. След престой на колата цяла вечер , сутрин като я запаля и потегля , всичко е нормално- педала е мек и си отделя както трябва.. Нормалното обаче продължава 5 мин , или определен брой натискания на съединителя. Примерно -след 15 хода да кажем , педала става твърд, отделя най горе , и при смяна на скоростите в момента в който се връщам педала , оборотите леко се повишават / 50-100 / вместо веднага да почват да падат. Пробвал съм на 3 ск. с ръчна да тръгна - еми гасне. на 2 ра - също. След престой примерно 6-7 часа този проблем не съществува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

буксува винаги когато превключвам предавките , дори и когато не ги сменям , а просто съм върнал газта и после пак я натисна . мисля че подавам плавно газ , а двигателя се форсира . днес пробвах да тръгна на първа с ръчна и минах 10 метра и ако не бях махнал ръчната можеше цял ден да карам така :) , само за сравнение брат ми кара Галант 2.0 комби и неговата гасне на секундата , и педала на съединителя му има луфт и е мек , а моят няма никакъв луфт и е твърд . помпите са си добре , защото скоро ги ремонтирах и там всичко е наред - връщат си както си трябва . къде се намира този успокоител и ако не е тайна какво може да се е прецакало с него , ремонтира ли се или се подменя или се регулира ? и не разбрах какви са тези 20 - 25 мм :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

буксува винаги когато превключвам предавките , дори и когато не ги сменям , а просто съм върнал газта и после пак я натисна . мисля че подавам плавно газ , а двигателя се форсира . днес пробвах да тръгна на първа с ръчна и минах 10 метра и ако не бях махнал ръчната можеше цял ден да карам така :) , само за сравнение брат ми кара Галант 2.0 комби и неговата гасне на секундата , и педала на съединителя му има луфт и е мек , а моят няма никакъв луфт и е твърд . помпите са си добре , защото скоро ги ремонтирах и там всичко е наред - връщат си както си трябва . къде се намира този успокоител и ако не е тайна какво може да се е прецакало с него , ремонтира ли се или се подменя или се регулира ? и не разбрах какви са тези 20 - 25 мм :icon_hmm:

Значи, долната помпа трябва да има 20-25 мм ход като натискаш педала на съединителя............

Успокоитля е на самата тръбичка за маслото м/у горната и долната помпа и е близо до долната помпа,закрепена на ск. кутия с болтче........представлява квадратна плочка.......но щом ти е твърд съединителя, значи си за смяната му..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...