Здравейте, колеги. Имам Pajero 3.2 DID от 4 години. Колата вървеше на пушка и никога не ми е правила проблеми. В течение на годините набелязвах някои части, които трябваше да сменя (като съединител, маховик, лагери на главините, дискове и т.н.). Колата не пушеше, но от ауспуха излизаше лютива миризма (доста лютива). Също така палеше на 3тия оборот и топла и студена. След като се хванах и смених нужните части, дойде ред и на двигателя (имам приятел майстор). Мислехме, че проблемът е или в помпата - аванс - или в главата - гарнитура, клапани, водачи на клапаните - или дюзите. Започнахме от дюзите - проверка в сервиз на BOSCH в жк Дружба. След като дадох 40 лв за 4те дюзи, ни увериха, че дюзите са перфектни. Оттам качихме дюзите и свалихме смукателния колектор, за да пипнем аванса на помпата (голяма грешка). След като "пипнахме" помпата, колата си палеше, работеше, но пак лютеше през ауспуха и паленето си беше същото. Оттам без да изкарваме колата да я пробваме как върви, свалихме главата и видяхме къде е проблемът с лютивия мирис - клапани (изпускат) и 3 водача на клапаните. Закарахме главата да я шлайфат и да оправят клапаните. Понеже шлайфаха клапаните и леглата трябваше и да шлайфаме главата повече (3/10). Дотук добре. Взех и оригинална верига от Балкан Стар, качихме главата и сложихме по-тънка гарнитура (стандартна без резки-оригиналната беше с 4 резки) и сложихме и веригата. След което запалихме колата без проблем, лютивият мирис изчезна, но пак палеше от 3ти оборот. Изкарахме я да я пробвам и забелязахме, че няма никаква мощност (все едно не й достигаше гориво или не пускаше високото налягане). Една подробност, която забравих - докато местихме аванса на помпата на запален двигател, дадохме за миг на късо върху ламелата на подгревателните свещи и корпуса, при работещ двигател. Оттук започнаха мъките - сваляне на помпа и даване за калиброване в сервиз във с. Владо Тричков. Тъй като гаранцията на помпата нямаше да важи, от сервиза ни казаха кой да ни я монтира на колата. Запалиха колата, но съшият проблем - единствено палеше от четвърт оборот. Преди ремонта на помпата и след ремонта, колата я гледаха на стенд и не даваше никакви отклонения (интересно е, че нищо не свети по таблото, нито им дава проблем на стенда). От сервиза във Владо Тричков ми казаха, че са сигурни в ремонта на помпата и да не търся там проблема. Взех колата и отидох в Балкан Стар на техния оторизиран стенд. След 2 дена ми се обадиха и ми казаха, че не им показва никакъв проблем с електрониката (стойностите са били в нормата) и те не знаят откъде се губи мощността освен че не достига гориво (върви на 10% от мощността си). Много ще съм благодарен ако някой има някакви предположения или е имал същия проблем, или да ми каже при кой "доктор" да отида?