Здравейте , Наложи се да сменям хидравличната помпа ( Power steering pump ) на Каризмата . Започнах работата и се сетих че мога да направя снимки на процедурата по източване на маслото , подманя на помпата , наливане и обезвъздушаване на системата . Не знам дали така е прието да се прави - но го правих описаното в ремонтното ръководство. Така че очаквам ( и ще се радвам ако има ) критики ! Само съжалявам че имах под ръка телефон с не добра камера , но пак се вижда основното 1. Повдигане на предницата на трупчета в случая , за да може свободно да се върти волана без усилие . (1, 2) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443037_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443038_fr.jpg 2. Сваляне на казанчето на маслото ( за по - лесна работа после ) (6) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443043_fr.jpg 3. Сваляме скобата и на маркуча който влиза от долу на казанчето .Маркуча за връщане на хидравличното масло в казанчето . (4__1) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443040_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443041_fr.jpg В някакъв съд събираме маслото което ще изтече от казанчето. (3 , 5 ) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443039_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443042_fr.jpg 4. Към маркуча за връщане на маслото свързваме подходящ шлаух - дължина - 30-40 см е достатъчно, и го запушваме с нещо ( или прегъваме ) за да не тече масло. Избутваме го заедно със маркуча за връщане на маслото ( който идва от рейката ) м/у динамото и купето така че да се подаде от долу под колата , до колелото . Края му отпушваме и оставяме да тече в съд . (7, 8 ) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443044_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443045_fr.jpg 5. Следва процедура по източване на маслото от с-мата . -Може на ръка да натиснете дясната или лява гума , за да завие от крайно дясно - до крайно ляво положение . Няколко пъти , за да се избута маслото и да изтече . -Откачате кабела на свещите за да не може да запали мотора . http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443071_fr.jpg (При мен не се наложи тъй като алармата ми е свързана към бензиновата помпа , и просто не я включвам . Така само си върти на стартер без да пали. ) Правите 5-6 пълни завъртания на волана - \"Ляво <-> Дясно\" , като едновременно завътрате контактния ключ и въртите стартера . Сега може да пристъпим към следващото : Сваляне на помпата . Ако успеете да свалите самата помпа без да сваляте стойката и от блока на двигателя - добре , ако не правете като мен по - трудния начин. 6. Разхлабваме гайката на обтяжната ролка позиция 1 7. Отхлабваме самия ремък посредстом винта 2 , (27) http://picbg.net/u/8846/37962/thumbs/443074_fr.jpg и като се отхлаби достатъчно го сваляме от шайбата на помпата (9) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443046_fr.jpg 8. Откачаме маркуча който е от казанчето към помпата , като развиваме скобата с отвертка. (10,11) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443047_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443048_fr.jpg 9. Сваляме с издърпване буксата на датчика (12) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443049_fr.jpg 10 . Развиваме болта който прикрепя металната ръба за високо налягане към помпата , като внимаваме да не изпуснем двете медни уплътняващи шайби . Отделяме тръбата от помпата . (13 , 14 , 15) http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443050_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443051_fr.jpg http://picbg.net/u/8846/17308/thumbs/443052_fr.jpg