При двигатели с впръскване на гориво GM, сензорът за температурата на охлаждащата течност, може да накара модула за управление
на двигателя да мисли, че е -40`F, поради което командва много широка импулсна ширина или „навреме“ за пръскане на инжектора.
GM има централно точково впръскване или „C.P.I.“. В тази система регулаторът на налягането на горивото се намира вътре в пленума
на всмукателния колектор. Когато диафрагмата на регулатора се спука, горивото ще изтече толкова силно, че ще потече във всмукателните
релси и точно покрай пръстените и в масления съд. При някои модели на дефектен сензор за масов въздушен поток може да доведе до
практически широко отворен горивен инжектор и след това цялото гориво се изсипва директно в горивната камера, където преминава
покрай буталните пръстени и отива директно в картера, бързо напълвайки масления картер с бензин .
Ако имате работа с карбуриран двигател, който има механична горивна помпа, монтирана към капака на ангренажната верига или блока
на двигателя, диафрагмата на горивната помпа може да се скъса и вместо да изтече горивото от „дупката за плач“, тя ще изтече
вътрешно до мястото, където горивото влиза в картера на манивелата на двигателя, запълвайки масления картер с бензин.