Здравейте колеги, Това е първият ми пост в този форум и искам да се похваля с новата си придобивка, но също така и да попитам останалите собственици на такава кола за някои неща. От почти месец съм собственик на Mitsubishi Grandis 2.4 4G69 MIVEC automatic, внос от Германия на >200К км. - 2004 година производство и първа регистрация 6.2005 г. Колата има монтиран газов инжекцион BRC в Германия - моделът му мисля, че е BRC Sequent 24 с тороидална бутилка на мястото на резерваната гума под колата. Вече направих около 1000 км и имам следните въпроси, основно към колегите които карат на газ. 1.Когато карате на газ има ли светещи някакви лампи по таблото на колата - чек енджини и тн.? - при мен свети постоянно чек енджина. Когато купих колата, човека ми каза, че е от газта, но имам и други коли които карам на газ и при тях определено нищо не свети заради алтернативното гориво. Отделно забелязах следното нещо - паля и карам - няма други светещи лампи, но ако колата спре и работи на място - светофар примерно или задръстване и ми светва и лампата за изкключен теракшън контрол. Ако огася и запаля - лампата не свето до следващото заседяване за 2 минути примерно. Ако колата е постоянно в движение - минавам 200км. и не светва тракшъна - явно свети само когато колата работи на празен ход. Четох из интернет за подобен проблем при Субару и Тойота - индикация, че компютъра не харесва горивото. Не съм пробвал на бензин дали няма да се получи същото. 2.Имате ли проблем с паленето на бензин? - когато колата е работила на газ след това паленето на бензин е малко по-трудно - в смисъл, че колата върти примерно 5 секунди и тогава пали. Заподозрян е изпарителя, който е за обслужване. Газаджиите казаха, че мембраната е за смяна и изпуска малко газ при изгасен двигател, която дави колата. Индикацията за смяна на мембрани била точно това затруднено палене на бензин след работа на газ. Това означава ли, че след смяна на мембрани нещата ще си дойдат на мястото и колата би палила след кратко вътрене - споделете опит. 3.Какъв разход имате при каране на газ - средно без изтезания над колата? - за близо 1000 км. каране резултата е 12-14/100 газ - извънградско почти празен с 2 човека и без багаж, 120км/ч по магистрала и 70-90 извънградско по маршрут София - Тетевен - София - 12/100 - това е без включен климатик. Само софийско - 13.6-14.5/100 без задръствания в топлото - това не е много точно измерване и за високия разход съдя по извънградското. При вас как се движи разхода? 4.Каква бутилка имате за газта и къде е монтирана? - при мен бутилката е отдолу и така като я гледам е 22 см. дебела, което я прави най-ниската точка на колата и ако мина по-бързо през легнал полицай се случва и да се чукне в асфалта. Какви бутилки слагате и съответно колко км изкарвате извънградско с тях при нормално каране? 5.При потегляне понякога има леко замисляне на колата преди да започне да си повишава оборотите. Това обикновено е симптом за проблем с кабели, свещи или бобина - първите две си се сменят като консуматив, но има ли начин да разбера дали и бобината е позаминала? Колко бобини има колата, ако са повече от 1 има ли начин да хвана коя точно е проблемна? Отделно какви кабели използвате и какви са цените им - комплект ли вървят или са на бройки? Същия въпрос важи и за бобините. 6.Мога ли да използвам ELM327 OBD за да си чета и чистя грешките от компютъра на мицубишито? Гледам, че има такива устройства по около 20-30 лв. - заслужава ли си да се купи и върши ли работа при този автомобил? 7. Колата има монтирано устройство за мазане на клапаните - каква течност сипвате вътре - има ли значение от марки, магазини от които да се купи и тн.? 8. Колата има ли фабрична аларма или само централно заключване? Трябва ли да слагам допълнителна аларма за да важи пълното каско срещу кражба или и фабричното заключване от ключа на колата върши работа за пред Армеец? Онези пичове ми викат да съм ходел в Балкан стар да ми кажат това аларма ли е или е централно?!?! Благодаря за споделените мнения и опит. Поздрави