Здравейте колеги, Имам проблем с 'TCV' клапан (Timing Control Valve) за управление на аванса на ГНП на Паджеро 3.2 DID 165к.с./121kw (мотор 4M41). Проблема се състои в това, че свети 'чека' на таблото, пуши много (черен дим) и не може да се изфорсира (до 2000 оборота максимум). При закачване на диагносрика ми изписва грешка в този клапан на помпата (номер 43 мисля че беше). Искам да попитам дали ще се оправят нещата ако се смени само този клапан и налага ли се препрограмиране на електрониката на помпата след смяна на този клапан? Също така някой ако знае откъде мога да го поръчам този клапан ще съм много благодарен. Най-интересното в случая е, че джипа е внесен в БГ със скъсана агренажна верига, като пораженията бяха само две кобилички (изпускателна и смукателна) и две пети на разпределителните валове + целия комплект агренажна верига, без да има изкривени клапани. След подмяната джипа запали и заработи перфектно и си вървеше без проблем, обаче не му светеха лампите на таблото и се наложи да го закарам на диагностика. Там ми опавиха таблото, но за сметка на това светка 'чека' на таблото и започва да пуши и да не може да се изфорсира. Правиме диагностика и дава грешка в клапана за управление на аванса на помпата. Възможно ли е този клапан понякога да си работи както трябва, а в определени моменти да дава грешка и да светка 'чека'? Питам, понеже при първоначалното палене след смяната на веригата всичко си беше ок - само едно нещо ми направи впечатление - след като го карахме и установихме, че си върви - при гасене на двигателя след връщане на контактния ключ мотора спря да работи с леко закъснение от 2-3сек. Някой ако е имал подобен проблем ако желае може да сподели. Мерси за вниманието.