Отварям темата да внеса малко инфо относно поддръжката на кожен салон за автомобил.Може би всеки който има кожен салон има свои начини за поддръжка и ги следва но аз избрах този за който ще напиша.Салона е в добро състояние с изключение на садраната страница на шофьорската седалка и протъркано на пасажерската.Шофьорската е при тапицер и си чака нейният ред.Останалите седалки обаче реших да ги оправя сам.От доста време следя част от темите в BMW форума за кожени салони и тяхната поддръжка.В интерес на истината част от хората там дават доста добри идеи за поддръжката на кожи поради факта , че голяма част от BMW-тата са с такива салони.Според мен стига да е истинска кожата , няма значение за каква марка автомобил се говори когато стане въпрос за поддръжка на салон.И така , пасажерската седалка изглеждаше по този начин : http://preludebg.clan.su/_fr/14/4163367.jpg За да я докарам в приличен вид за мой късмет ми подариха паста която така или иначе щях да закупя.Момчето което ми я подари кара автомобил с кожен салон и след препоръки от няколко места от хора които поддържат доста скъпи кожени салони си е закупил пастата с която и аз действах в последствие.Тя е на BMW и изглежда по този начин : http://www.prikachi.com/images/745/6439745T.jpg Пастата струва 53.00лв но повярвайте...надали има по-добра на българският пазар от нея в момента.Прави кожата мека като бебешко дупе , овлажнява я и я почиства.Отделно е и с UV протекторен слой.Според мен всяка стотинка дадена за нея си заслужава но да се върнем на темата.Почистих салона с влажен парцал и течен сапун.После намазах всички седалки с тази паста.Около 2 дни мирише като на коза в колата но след това остава единствено миризмата на кожа.Седалките омекнаха осезаемо и кожата стана така , както трябва да бъде.Искам да подчертая , че този ефект ще стане още след първото намазване на поддържан кожен салон.На салони като този който според мен не е мазан никога с нищо , се налага да се мине поне 2-3 пъти за да има ефект. http://preludebg.clan.su/_fr/14/2353483.jpg Другото шишенце на Car Plan го ползвам за таблото , тапицериите на вратите , тавана и всички пластмаси по купето.След намазване с препарата на Car Plan , който прилича по вискозитет на кисело мляко се изчаква малко , избърсва се с суха памучна кърпа и всичко светва.Най-поразителният ефект за мен обаче се оказа от нещо което струва 3.00 лева , продава се навсякаде и го препоръчват за кожени якета.Препарата е този и е познат на всеки : http://www.prikachi.com/images/770/6439770S.jpg Та тази турска боя заличава иделно всичко що е драскотина ( е дълбоките няма как ) и дава свежест на протритото място.Питах и един от хората в тапицерският цех какво мисли и той каза , че няма лошо и става.След като изсъхне не цапа , дава блясък и "живот" на кожата.Колега от Мазда форума си е направил с тази боя волана и казва , че повече от година не е мръднала което според мен е един доста приемлив и евтин начин да си освежиш кожата без да е нужно да се изсипват маса пари.Естествено , че си има и някакви граници и няма как да стане така , както една нова кожа но за парите си е доста задоволителен резултата.Но да не говоря а ето и снимки на седалката след минаване с препаратите и боята. http://preludebg.clan.su/_fr/14/3578719.jpg http://preludebg.clan.su/_fr/14/7326824.jpg Крайният резултат е доста задоволителен според мен.След като изсъхне боята , тя не цапа и не ставаш като коминочистач след първото сядане.Пише да се изчаква 1-2 часа но според мен е най-добре 24 часа за да няма после петна по дрехите Доста хора мажат кожите и с крем Нивеа ( не съм пробвал ) и казват , че имало добър краен резултат.Когато стане готово всичко от-до ще направя снимки на всичко и ще го добавя в темата.Надявам се да съм бил поне малко полезен с тази редове.Вие как поддържате вашите салони ?