Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Скоростен лост...проблем


MCar1zma

Препоръчано мнение

При мен след като ми чагъркаха из кутията при превключване от първа на втора, по средата има известно усилие, може ли да се дължи на не добро регулиране / прекалено натягане на жилата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

:help: Хора, без майтап-баси втулката(даже не знам дали се казва втулка, но на такова ми прилича), до сега бах в канала. Някой не знае ли, от къде мога да си я купя :icon_doh:, кутията ми е на рено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Предполагам от някой магазин за френски автомобили заедно с втулката, от ратола или от някой от майсторите във форума, ако имат такива. Един от колегите във форума беше ходил във френски сервиз и му я оправили само с реглаж, без да сменят нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това май се оказва сериозен проблем при всички Каризми.Тъкмо се навих за такава кола и вие ще ме откажете :icon_crying:
Е то това е много сериозна причина да се откажеш.... :lol: ...

От това по голям проблем няма, на 10 годишна кола, да ти се износи една пластмасова втулка..... :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че на магазина ми казват, че няма такова нещо. Опитват се да ме убедят, че едва ли не трябва да си купя цяла кутия заради една втулчица :guns:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ратола -Пловдив , води се някакъв ябълковиден пластмасов лагер . Доставиха го от Ратола -София ама падна бая чакане .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това май се оказва сериозен проблем при всички Каризми.Тъкмо се навих за такава кола и вие ще ме откажете

 

Значи ако не ти харесва отиваш при майстор на френски коли и за 10-15лв регулира лоста без да сменя нищо. Тези с японските кутии нямат такъв 10-левов проблем. Проблема при мен е че вече свикнах да включвам скоростите чрез леко бутане с един пръст, ама между първа и втора леко се усеща едно закачане ако се придърпа лоста на ляво. Като се кача на някоя друга кола имам чувството, че лоста и ще ми остане в ръката...

 

Ратола -Пловдив , води се някакъв ябълковиден пластмасов лагер . Доставиха го от Ратола -София ама падна бая чакане .

 

Значи ако е разбито и трябва нов, свързвате се с Miroslav ако имат в наличност до два дена максимум идва. Друг вариант е в някой свестен сервиз за френски автомобили да се търси, вероятно е същия като на някоя лагуна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Здравейте!!! И аз току що си изкарах караницата, защото и на моята Carisma взе доста трудно да вкюлчва 1-ва. Днес беше за смяна на масло и го попитах за скоростите. Казаха (без да я гледат на канал и т.в.), че това означавало износен съединител и направо за смяна. Никой не спомена нищо за втулки и т.н. Явно не съм попаднала на майстори. Дайте съвет къде мога да я закарат за сериозен преглед и помощ!!!

Здравей. Мани ги тия майстори - ако е съединител, само 1-ва ли ще е проблемна? И моята беше така, даже вдигах леко лоста като за задна, за да включа на 1-ва от място. В повечето случай всичко си идва на мястото с един реглаж на лоста. Става за 5 минути, само ти трябва канал.Слизаш долу и развиваш лоста от щангата, която отива в кутията и го избиваш назад. Лоста е фиксиран и застава директно между 3 и 4. Някой отгоре да ти го премести с около 0.5 до1см. към 5-та и го свързваш пак с щангата и си готов. Само не прекалявай, защото може да изгубиш 5-та. И не се отчайвай, ако не стане от раз. Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравей. Мани ги тия майстори - ако е съединител, само 1-ва ли ще е проблемна? И моята беше така, даже вдигах леко лоста като за задна, за да включа на 1-ва от място. В повечето случай всичко си идва на мястото с един реглаж на лоста. Става за 5 минути, само ти трябва канал.Слизаш долу и развиваш лоста от щангата, която отива в кутията и го избиваш назад. Лоста е фиксиран и застава директно между 3 и 4. Някой отгоре да ти го премести с около 0.5 до1см. към 5-та и го свързваш пак с щангата и си готов. Само не прекалявай, защото може да изгубиш 5-та. И не се отчайвай, ако не стане от раз. Успех.

от къде да я намеря тази щанга мойта е изгнила а в магазините казват няма такава част!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Пичове дайте някакъв адрес на Милен от Пловдив.Имам проблем с леко покапване от скоростната кутия и трябва да се смени семеринга ,където влиза лостта за скоростите.Колата ми Каризма 1997г 1,6 16V

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте,

Искам и аз да помоля за съвет.Карам каризма 1.9 TD 1997г.Отначалото имах проблем с превключване на пета.Седа след като се смени маслото на скоростната кутия имам проблем със задната скорост-много трудно включва/със зор едва ли не/.Моля ви за съвет и помощ.

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Искам и аз да помоля за съвет.Карам каризма 1.9 TD 1997г.Отначалото имах проблем с превключване на пета.Седа след като се смени маслото на скоростната кутия имам проблем със задната скорост-много трудно включва/със зор едва ли не/.Моля ви за съвет и помощ.

Благодаря

 

Трябва да се регулира лоста - отдолу под колата, има един болт - развива се и се движи леко напред назад - много пипкава работа е, ако не му разбираш ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Трябва да се регулира лоста - отдолу под колата, има един болт - развива се и се движи леко напред назад - много пипкава работа е, ако не му разбираш ..

Работата е пипкава, защото това не е решението на проблема, а временно залъгване ..

За да се оправи напълно проблема, се сменят пластмасовите втулки на избирача , тогава изчезва празният ход на лоста и скоростите си влизат като у тях си ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Работата е пипкава, защото това не е решението на проблема, а временно залъгване ..

За да се оправи напълно проблема, се сменят пластмасовите втулки на избирача , тогава изчезва празният ход на лоста и скоростите си влизат като у тях си ..:)

Цялата тема изчетох и то два пъти, но така и не разбрах коя каризма е с втулки и коя не, коя с френска скоростна кутия и коя не. Аз карам 1.8 ГДИ 1999г. Забелязах, че през зимните месеци като тръгвах на работа на първа лоста влизаше трудно /при първия светофар след тръгване/, но това го отдадох на сгъстена течност в кутията заради ниските температури защото всичко си идваше на място когато загрееше колата. Сега пак май леко ми труднее първа, но със загряване на колата нещата се оправят. Моля някой който е повече в час да обясни кои каризми имат втулки и кои не, кои са с френски кутии и кои не. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Цялата тема изчетох и то два пъти, но така и не разбрах коя каризма е с втулки и коя не, коя с френска скоростна кутия и коя не. Аз карам 1.8 ГДИ 1999г. Забелязах, че през зимните месеци като тръгвах на работа на първа лоста влизаше трудно /при първия светофар след тръгване/, но това го отдадох на сгъстена течност в кутията заради ниските температури защото всичко си идваше на място когато загрееше колата. Сега пак май леко ми труднее първа, но със загряване на колата нещата се оправят. Моля някой който е повече в час да обясни кои каризми имат втулки и кои не, кои са с френски кутии и кои не. Благодаря предварително.

Прочети само №23,24,25 от тази тема.ГДИ е без втулки и без френска скоростна кутия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

И аз имам проблем със скоростите, Не влиза 5 скорост, Ходих на майстор и той се оправи някак си с чука, но изчезна задна. Казаха ми, да сменя втулките, но не сам сигурен кои и поръчах няколко. Някой написа, че става и със заварка - удачно ли е? Става въпрос за щангата и привода към тази, дето влиза в скоростите.

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте колеги! Преди известно време ходих при майстор в Стара Загора и той ми демонтира точно този ябалковиден пластмасов лагер на скоростния лост който според мен синхронизира скоростите. Беше износен и той го закрепи временно със тефлонова лента. И при мен проблема беше че скоростният лост мърдаше дори и при включена скорост и също проблем при 5та предавка. Търся да закупя такъв лагер или там както се нарича. Колата е 1.6 16V 90hp 1997 БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам такава молба,към запознат с тези втулки колега!Може ли да публикува схема или снимка за по-добра яснота.Явно ,че проблема с тези скорости е важен.При моята има проблем с задна скорост.Дали е същата втулка причината.Глегам ,че като се включва задна,лоста управляващ скоростната кутия се вдига на горе.А и има и някаква голяма щанга с неясна функция ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам такава молба,към запознат с тези втулки колега!Може ли да публикува схема или снимка за по-добра яснота.Явно ,че проблема с тези скорости е важен.При моята има проблем с задна скорост.Дали е същата втулка причината.Глегам ,че като се включва задна,лоста управляващ скоростната кутия се вдига на горе.А и има и някаква голяма щанга с неясна функция ?

 

Здравей колега! Да ти кажа честно, че и при мен стои проблема със задната! След като ми закрепиха този лагер проблема си остана(просто скоростите влизаха по стегнато) и според мен е в скоростната кутия! При мен като включа задна и ми хъркат зъбите вътре и трябва бавно да се включва. Общо взето все още не знам дали ми е френска скоростната кутия и не знам кафе да си потърся такъв лагер! Успех с отстраняването на проблема!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам такава молба,към запознат с тези втулки колега!Може ли да публикува схема или снимка за по-добра яснота.

http://old.japancars.ru/cat/mitsubishi/image.php?area=M60&img=122_2003AG1C0T&s=0.6 :molq: 24594G са втулките ..
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Слизаш долу и развиваш лоста от щангата, която отива в кутията и го избиваш назад. Лоста е фиксиран и застава директно между 3 и 4. Някой отгоре да ти го премести с около 0.5 до1см. към 5-та и го свързваш пак с щангата и си готов. Само не прекалявай, защото може да изгубиш 5-та.

Здравейте, колата е 1.6 90кс, и при мен го има този проблем с трудното включване на първа и задна. Когато сутрин времето е по студено, по 2-3 пъти правя опити да включа на задна. Втулките ги смених, но пак има затруднение с първа и задна. Прочетох и мнението за регулирането на скоростния лост но не ми стана ясно. Като се премести лоста, с 0.5-1 см, кое го фиксира да не се върне в старото положение. Каква е точната процедура за регулирането на скоростите. Какво трябва да се направи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте отново! Купих тези пластмасови втулки 24594G и сега ми предстои монтаж. Мога да приложа тяхна снимка но си нямам на идея как. Ако някой се интересува мога да му пратя снимка. Ще пиша след ремонта има ли резултат !!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново! Купих тези пластмасови втулки 24594G и сега ми предстои монтаж. Мога да приложа тяхна снимка но си нямам на идея как. Ако някой се интересува мога да му пратя снимка. Ще пиша след ремонта има ли резултат !!!

Да,по-важен е резултата,лично аз нямам желание да залягам отдолу под колата в момента.Но при положителен резултат ще е обнадеждаващо!

Успех в начинанието!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...