Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Особености на двигателя Gdi


АЛФ

Препоръчано мнение

Нормалната работа на GDI би следвало да е по този алгоритъм.

1. При студен двигател се държи както нормален инжекцион, оборотите са в зависимост от температурата.

2. При напълно загрял двигател и при стоене на автомобила на място, оборотите трябва плавно да паднат до границите на 540-640. През това време тече така наречената проверка за склонноста на двигателя да работи в режим на бедна смес (Compression on lean). Ако в този режим някои от параметрите и датчиците не са в съответната норма ECU-то повишава оборотите и прави повторен опит да ги свали на 540-640. (Това поражда играенето на оборотите)

3. Ако падането на оборотите е успешно и работата на двигателя се закрепи на примерно 600 об/мин. То в този режим двигателя седи точно 4мин. (нито повече, нито по малко). Тази проверка е доста важна и оказва влияние и при движението и при разхода на автомобила.

4. След изтичането на тези 4 мин. оборотите се повишават до 740-780 и остават толкова докато автомобила не мръдне от място , тогава двигателя влиза в така наречения режим на продухване или при диагностика го изписва като STICH.

Цялата процедура ще се повтори при следващото спиране на автомобила (например на светофар).

Ето така трябва да работи нормално двигател с GDI система.

 

P.S. Това го написах за да може всеки собственик на автомобил с такъв двигател да е наясно с работата му, и да не възникват излищни съмнения в състоянието на автомобила. Разбира се всяко отклонение от посочените стоиности е породено от някаква причина, която следва да се открие и отстрани.

И също така ако купувате такъв автомобил изчакаите го да загрее, покараите , вижте как се държи на топъл двигател, Иначе одисеята започва с ремонт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • Отговори 162
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Здравейте на всички,

искам да израза специалната си благодарност към Милен_z, след като в събота отидох до Пловдив и се върнах с перфектно работещ двигател. Има хора дето разбират и има хора, които живеят за да знаят всичко и го постигат. Сигурен съм, че този проблем на GDI няма кой в България да го отстрани освен Милен.

От мен 100% да знаете ако карате GDI и имате някакви проблеми с двигателя директно под тепетата печелите двойно, хем ви оправят колата, хем ви остава време да разгледате този прекрасен град (за мен Пловдив е №1 в личната ми класация).

С две думи това е в общи линии не се колебайте, а действайте.

 

Вчера имах и малък инцидент и останах малко изненадан, че минах без щети (дет се вика скъпи части ама здарви), на един сравнително тесен и остър завой един идиот с Xara така отсече завоя, че ми однесе огледалото (заради двама колоездачи от неговата страна). В първия миг си помислих край отнесе ми вратите после видях, че липсва само самото огледало (стъклото) върнах се 50-60 м и познайте какво беше си абсолютно здраво, само го закачих обратно и продължих, а това, че ония идиот не спря въобще така ме издразни, че се надявам някой да му напъха картоф в ауспуха.

Я кажи по-точно къде да намеря Милен:) Аз съм от Пловдив и карам Carisma GDI LX. хубаво е да чета мнението ти за нашия град. Винаги си добре дощъл!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
Я кажи по-точно къде да намеря Милен:) Аз съм от Пловдив и карам Carisma GDI LX. хубаво е да чета мнението ти за нашия град. Винаги си добре дощъл!!!

 

Съжалявам, че чак сега пиша, но не съм видял това съобщение. Ако си влезнал в профила на Милен ще видиш повече информация за него, ето ти номера на мобилния телефон - 0889755500. Успех :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че чак сега пиша, но не съм видял това съобщение. Ако си влезнал в профила на Милен ще видиш повече информация за него, ето ти номера на мобилния телефон - 0889755500. Успех :icon_thumbup:

Днес отидох при Милен за диагностика на двигателя на Каризма ГДИ. Перфектно обслужване и отношение! Поздрави на Милен и хиляди благодарности!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Здравейте.Харесвам мицубиши каризма,ще си я купя.Колебая се между бензин и дизел.За мен са по важни сигурността на двигателя,малкия разход.Чул съм,че дизела от 2003г. DID 1.9td 116 коня гори 5 литра.Възможно ли е това?Моля за компетентна помощ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.Харесвам мицубиши каризма,ще си я купя.Колебая се между бензин и дизел.За мен са по важни сигурността на двигателя,малкия разход.Чул съм,че дизела от 2003г. с 116 коня гори 5 литра.Възможно ли е това?Моля за компетентна помощ.

 

Здрасти,

 

Първо, добре дошъл във форума, второ искам да те поздравя с избора на Митсубиши. Не се колебай, няма да сбъркаш.

А тъй като, аз не съм много компетентен с разходите на повечето модели на Каризма, предоставям ти един руски сайт с данни за всички модели, нека цифрите говорят сами за себе си:

 

http://www.catalog.auto.ru/catalog/cars/mitsubishi/carisma/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 2 месеца ...
Нормалната работа на GDI би следвало да е по този алгоритъм.

1. При студен двигател се държи както нормален инжекцион, оборотите са в зависимост от температурата.

2. При напълно загрял двигател и при стоене на автомобила на място, оборотите трябва плавно да паднат до границите на 540-640. През това време тече така наречената проверка за склонноста на двигателя да работи в режим на бедна смес (Compression on lean). Ако в този режим някои от параметрите и датчиците не са в съответната норма ECU-то повишава оборотите и прави повторен опит да ги свали на 540-640. (Това поражда играенето на оборотите)

3. Ако падането на оборотите е успешно и работата на двигателя се закрепи на примерно 600 об/мин. То в този режим двигателя седи точно 4мин. (нито повече, нито по малко). Тази проверка е доста важна и оказва влияние и при движението и при разхода на автомобила.

4. След изтичането на тези 4 мин. оборотите се повишават до 740-780 и остават толкова докато автомобила не мръдне от място , тогава двигателя влиза в така наречения режим на продухване или при диагностика го изписва като STICH.

Цялата процедура ще се повтори при следващото спиране на автомобила (например на светофар).

Ето така трябва да работи нормално двигател с GDI система

Днес имах малко повече време и реших да направя теста,като времето засякох с хронометъра на телефона.И стана точна така както каза Milen с точност до секунда!!!Много се :icon_rock: :icon_rock: :icon_rock: и много се радвам че във форума има такива знаещи хора :icon_clap: Гориво в Смолян зареждам само от Искилиеви Райково и Омв Каптажа и за сега нямам проблеми ,казвам го , ако някой дойде в града,да знае, от къде да зареди! :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За Милен мога да изкажа само суперлативи.Направи настройките на моето мицубиши така, че сега държи постоянни обороти , както може би е било излизайки от завода.Преди това сменяше обороти постоянно и пресветваше чек-контрола. Благодаря на форума ,че има такива хора като Милен в него ,които безрезервно ни помагат със съвети и действия. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
Нормалната работа на GDI би следвало да е по този алгоритъм.

1. При студен двигател се държи както нормален инжекцион, оборотите са в зависимост от температурата.

2. При напълно загрял двигател и при стоене на автомобила на място, оборотите трябва плавно да паднат до границите на 540-640. През това време тече така наречената проверка за склонноста на двигателя да работи в режим на бедна смес (Compression on lean). Ако в този режим някои от параметрите и датчиците не са в съответната норма ECU-то повишава оборотите и прави повторен опит да ги свали на 540-640. (Това поражда играенето на оборотите)

3. Ако падането на оборотите е успешно и работата на двигателя се закрепи на примерно 600 об/мин. То в този режим двигателя седи точно 4мин. (нито повече, нито по малко). Тази проверка е доста важна и оказва влияние и при движението и при разхода на автомобила.

4. След изтичането на тези 4 мин. оборотите се повишават до 740-780 и остават толкова докато автомобила не мръдне от място , тогава двигателя влиза в така наречения режим на продухване или при диагностика го изписва като STICH.

Цялата процедура ще се повтори при следващото спиране на автомобила (например на светофар).

Ето така трябва да работи нормално двигател с GDI система.

 

P.S. Това го написах за да може всеки собственик на автомобил с такъв двигател да е наясно с работата му, и да не възникват излищни съмнения в състоянието на автомобила. Разбира се всяко отклонение от посочените стоиности е породено от някаква причина, която следва да се открие и отстрани.

И също така ако купувате такъв автомобил изчакаите го да загрее, покараите , вижте как се държи на топъл двигател, Иначе одисеята започва с ремонт.

Здравей,аз направих този тест днес и точно на четвартата минута оборотите паднаха на ..... към 300 ,това какво означава?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това както съм го описал твойта изпълнява ли го поне до някъде. И ако да, до коя точка от описанието. и това 300 оборота от къде го гледаш, имай на предвид че първата тънка чертичка след нулата на оборотомера е 500 об/мин. Дай малко повече подробности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това както съм го описал твойта изпълнява ли го поне до някъде. И ако да, до коя точка от описанието. и това 300 оборота от къде го гледаш, имай на предвид че първата тънка чертичка след нулата на оборотомера е 500 об/мин. Дай малко повече подробности.

Ами не съм много сигурен на коя точно застана,но определено паднаха оборотите,а пук ти пишеш,че трябва да ги вдигне,нали така.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има много фактори които влияят на работата, и спазването на този ред на нещата. Факт е единственно това че оборотите на GDI двигател не са константна величина, а трябва да се променят на определено време по определен начин. Например ако си с електрически управляема дроселова клапа, то тогава ще се получи така. Т.е. след 2 до 4мин работа на място оборотите ще паднат и след още 4 мин ще се вдигнат.

Алгоритъма които съм описал важи за автомобили с механично управление на дросела, и основно за 1.8 GDI. При 2.4 нещата са малко по различни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път след откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. Процедурата е следната:

1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.

2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта

3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле

4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ

5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)

6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.

Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора.

 

P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Зимата ми се наложи 2-3 пъти да свалям акумулатора (докато не се убедя, че ми трябва нов) и се сблъсках с този факт - много ниски (и променящи се) обороти и гаснене на двигателя. Но след като направих тази процедура - по стартиране на "самообучение" (Milen_z го е описал и по-горе) всичко си дойде на мястото :icon_thumbup:

Малко, точка 6 не съм спазил ама ...... :icon_blush:

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Здравейте .Купих си CARISMA вчера :)))) ,карах я 200 км никакви забележки нямам .

Само че двигателят ми май не е безшумен .Като я запаля почва да се чува едно тракане все едно е дизел след като поработи малко тракането значително намалява но не спира

колата е на 68 000 хиляди няма никакави забележки външно по двигателя няма масло няма нагар перфектно изглежда правих теста с 4 мин всичко е както трябва

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте .Купих си CARISMA вчера :)))) ,карах я 200 км никакви забележки нямам .

Само че двигателят ми май не е безшумен .Като я запаля почва да се чува едно тракане все едно е дизел след като поработи малко тракането значително намалява но не спира

колата е на 68 000 хиляди няма никакави забележки външно по двигателя няма масло няма нагар перфектно изглежда правих теста с 4 мин всичко е както трябва

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.ph...mp;hl=повдигачи :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да реша проблема като я закарам в сервиза на Мицубиши , ще се разделя с някой лев но след 3 седмци трябва да мина 3 000 км с нея , някои само да ми даде съвет какво да им кажа да ми изследват :))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да реша проблема като я закарам в сервиза на Мицубиши , ще се разделя с някой лев но след 3 седмци трябва да мина 3 000 км с нея , някои само да ми даде съвет какво да им кажа да ми изследват :))))

Мисля че за този мотор сервиза на Мицубиши няма да ти помогне особено................карай я направо при Милен, естествено - в Пловдив ,но ще си спестиш много нерви ............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...
2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път след откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. Процедурата е следната:

1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.

2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта

3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле

4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ

5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)

6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.

Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора.

 

P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н.

Направих тази (адаптация) на дроселовата клапа, защото се наложи да сменя акомулатора,всичко е ок ,но спря да действа опцията на копчето за сваляне и вдигане на предното(шофьорското) стъкло-когато го натиснеш до край и стъклото се вдига или спуска без да го държиш постояно.На другите стъкла опцията си работи.След това направих (адаптацията) на дроселовата клапа още веднъж,сега пък моето стъкло се оправи а на другите опцията изчезна :icon_crying: Нещо бъркам ли :icon_blush: Незнам :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Споко. Просто стъклата са "учени". :D

Работят в два режима.

Автоматичен - при задействане на копчето еднократно - отварят/затварят изцяло.

Ръчен - отварят/затварят докато държиш копчето натиснато.

Имаше даже писано някъде във форума.

Режимите се сменят, като задържиш около 2-3 секунди повече копчето, след като си отворил/затворил стъклото. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Споко. Просто стъклата са "учени". :D

Работят в два режима.

Автоматичен - при задействане на копчето еднократно - отварят/затварят изцяло.

Ръчен - отварят/затварят докато държиш копчето натиснато.

Имаше даже писано някъде във форума.

Режимите се сменят, като задържиш около 2-3 секунди повече копчето, след като си отворил/затворил стъклото. :icon_thumbup:

E ,браво!!!Отивам веднага да пробвам :rolleyes: Явно съм ги променил с откачването на акумулатора :rulez:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Извинявам се че пиша в темата.

Значи исках да се смени малото в скоростната кутия, която е автоматична, но никаде не знаят какво е. Колата е 1997 година 1.8 ГДИ. В повечето места ми казаха, че за такива коли след 99-а е АТФ, но не знаят на тази какво е. Няма по каталозите такава кутия. Ако някой знае, моля да каже, че вече в чудо се видях.

Другото е, че колата по някой път пали трудно, а от време на време и гасне. Закачиха я на "Еукон" и там изкараха, че помпата за бензина не прави голямо налягане ( трябвало да е от 40 до 100 атмосфери а тя прави към 30-35) възможно ли е да е от това.

Исках да сменя и горивния филтър, но ми казаха, че струвал много самия филтър и смяната също защото бил в резервоара.

Моля помагайте :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=582

Колежке вижте в тази тема, може да си свалите за каризма книжката, където е упоменато точно какво масло се слага на автоматична скоростна кутия. На английски е, надявам се да не ви затрудни.

Аз имах същият проблем, отидох при Милен в Пловдив и се прибрах с "нова" кола. За нова помпа не си мисли, миля че е доста над въображенито на повечето притежатели на ГДИ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че пиша в темата.

Значи исках да се смени малото в скоростната кутия която е автоматична но никаде не знаят какво е. Колата е 1997 година 1.8 ГДИ. В повечето места ми казаха, че за такива коли след 99-а е АТФ но не знаят на тази какво е, няма я по каталозите с такава кутия. ако някой знае моля да каже че вече в чудо се видях.

Другото е че колата по някой път пали трудно, а от време на време и гасне. Закачиха я на еукон и там изкараха че помпата за бензина не прави голямо налягане ( трябвало да е от 40 до 100 атмосфери а тя прави към 30-35) възможно ли е да е от това.

Исках да сменя и горивния филтър но ми казаха, че струвал много самия филтър и смяната също защото бил в резервоара.

Моля помагайте :(

Близо до теб колега, в Пловдив, е докторът на ГДИ-тата - Milen_z. Пиши му едно ЛС и виж кога ще може да те приеме.

Но първо искам да те питам, разкачвала ли си си поради някаква причина клемите на акумулатора.

Защото това има последствия при работата на ГДИ мотора. За радост - обратими... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...