AZankov Публикувано 7 Май 2008 Сподели Публикувано 7 Май 2008 Става дума за Wagon 2.4 GDI 1999г.Карах го цял ден и всичко беше добре. Вечерта се опитвам да запаля и не става.Въртях може би 20 пъти. По едно едно време запали (може би на 300 оборота) но натискаш педала на газта и нищо.По някое време се фосира и потеглих - до следващата пресечка и угасна. Процедурата се повтаря - спреш ли няма тръгване. В това състояние започнах да обикалям майстори разни. Никой не казва нищо. Първоначално не светеше лампата CHK Engine, но по едно време и това стана. Закачиха я на компютър да прочетем грешките - пишеше нещо Fuel Air нещо си. Дроселова клапа - казаха. Поръчах си (благодарение на Miroslav от Ратола София - благодаря ти Миро още веднъж) спрей за почистване на дросела от :mitsu-smiley: и се заехме с почистването.Голямо чистене падна, голяма мръсотия. Светна до метал. Сглобихме го - запали от петия път. Покарахме 20на минути да го позагреем - върви мудно, но върви - Ура!!! Спряхме и финал - не пали. Направихме процедурата по адаптация на дроселовата клапа по описания във форума алгоритъм когато запали и мисля че успях този път - мина през всички режими. Резултата - 1. Когато е студена пали но трудно (преди палеше от първия път); 2. Върви, но мудно между 2000 и 3000 оборота на се наема както преди - няма го предишното изстрелване; 3. Спреш ли, не пали поне 15 минути, когато запали гасне постоянно. Изчетох всички форуми и знам че има хора знаещи и можещи повече от мене.Ако някой може да ми даде диагноза по тези оплаквания - ще се радвам много.Датчик някакъв е може би, ама какво ли му разбирам аз.Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 Май 2008 Сподели Публикувано 7 Май 2008 Става дума за Wagon 2.4 GDI 1999г.Карах го цял ден и всичко беше добре. Вечерта се опитвам да запаля и не става.Въртях може би 20 пъти. По едно едно време запали (може би на 300 оборота) но натискаш педала на газта и нищо.По някое време се фосира и потеглих - до следващата пресечка и угасна. Процедурата се повтаря - спреш ли няма тръгване. В това състояние започнах да обикалям майстори разни. Никой не казва нищо. Първоначално не светеше лампата CHK Engine, но по едно време и това стана. Закачиха я на компютър да прочетем грешките - пишеше нещо Fuel Air нещо си. Дроселова клапа - казаха. Поръчах си (благодарение на Miroslav от Ратола София - благодаря ти Миро още веднъж) спрей за почистване на дросела от :mitsu-smiley: и се заехме с почистването.Голямо чистене падна, голяма мръсотия. Светна до метал. Сглобихме го - запали от петия път. Покарахме 20на минути да го позагреем - върви мудно, но върви - Ура!!! Спряхме и финал - не пали. Направихме процедурата по адаптация на дроселовата клапа по описания във форума алгоритъм когато запали и мисля че успях този път - мина през всички режими. Резултата - 1. Когато е студена пали но трудно (преди палеше от първия път); 2. Върви, но мудно между 2000 и 3000 оборота на се наема както преди - няма го предишното изстрелване; 3. Спреш ли, не пали поне 15 минути, когато запали гасне постоянно. Изчетох всички форуми и знам че има хора знаещи и можещи повече от мене.Ако някой може да ми даде диагноза по тези оплаквания - ще се радвам много.Датчик някакъв е може би, ама какво ли му разбирам аз.Благодаря предварително.Какво показа тестера след почистването на дросела? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AZankov Публикувано 7 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 7 Май 2008 Лампата CHK Engine вече не свети докато работи двигателя.Предполагам че няма да покаже нищо. Два пъти сме я закачали на компютър.Първия път на студена кола преди да почистим дросела стоя закачена половин час и прави вдсички тестове и не отчете никаква грешка. Човека ми каза, че ако светне докато работи да го извикам. И при поредното незапалване или по точно запалване, но липса на функция на педала за газта го извиках и отчете две еднакви грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 7 Май 2008 Сподели Публикувано 7 Май 2008 При чистенето на дросела какво сте сваляли и разглобявали. Датчика на оста на дроселовата клапа свалян ли е. И другото което е, при диагностика може да има 6 различни кодове за грешки свързани с дросела. Това дали свети или не свети лампата изобщо не е достатъчно, трябва повече информация и по възможност всички параметри от скенера. Проверете и при загасен двигател и свален маркуч към въздушния филтър, колко горе долу е отворена клапата. Следващото нещо е като се даде на контакт без да се пали, клапата трябва да почне да се отваря и после да се затваря за да определи краините положения, в този случаи важното е при пълно отваряне и затваряне дали има удар в стените. Т.е. дали клапата достига крайните положения леко или с удар. ВАЖНО Е при тази проверка да не се пипа клапата с ръка, т.е. да не се спира движението и с ръка. Проверете това и да видим дали ще може така да се помогне. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AZankov Публикувано 7 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 7 Май 2008 Клапата само я отвихме /4болта/ дори не сме я откачали от маркучите. Почистихме я отзад и отпред - сега се движи плавно. Не знам къде е датчика на клапата. Ще се опитам да направя проверката която искаш и утре ще пиша. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AZankov Публикувано 12 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2008 Едва вчера ми остана време да погледна клапата и пиша веднага.Положението е следното - клапата при изключено състояние стои на 5-6 милимитра от корпуса. - при контакт започва да се върти отворено - затворено - затваря се с лек удар /звънтене/ - при отваряне няма удар или стържене.Дано с това помогна на диагностиката, защото проблема не е решен.Благодаря ви предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 Май 2008 Сподели Публикувано 13 Май 2008 На това разстояние е добре, значи не е разцентрована. Обаче това че се затваря с удар не е добре. Ако тази процедура описана в форума с адаптацията не помага, значи явно има дефект, и не е въпрос на почистване. Тук обаче става сложно, трабва да се гледат много неща. Възможно е да има проблем и в управлението или в самия мотор на клапата. Лошото е че така с писане трудно ще се помогне, за съжаление. Трябва маистор които да е на ясно с електрониката, и да се почне проверка (желателно с осцилоскоп) първо от електрическите връзки, състоянието на магнитите на мотора, дали е здрав и какво отчита датчика и т.н. Много неща може да са. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AZankov Публикувано 20 Май 2008 Автор Сподели Публикувано 20 Май 2008 Цял ден бях в един сервиз във Варна.Хората са компетентни, но се хванаха за главата.Колата не върви никак, не пали, не ускорява и др. екстри, но компютъра не дава никакви грешки.Стоя закачена половин ден на компютър и никаква грешка.Може би е някакъв механичен проблем казаха.В момента съм им я оставил и чакам решение на проблема.Смятаха че е от горивната помпа, но компютъра показва нормално налягане.Сигурно е дросела нещо. Дано да се справят.Ще пиша веднага след решаването на проблема.Вече познавам 3 GDIта с подобни проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.