Премини към съдържание

Проблем с оборотите Wagon 2.4 Gdi 2000г


Препоръчано мнение

Когато го купувах в Германия при първоначалното включване на контакт на комп. се изписа "Select type vehicle" и единственото, което се показа беше 4WD.Поисках да го сменя но всъщност го избрах и така си остана.Тъй като бордният компютър ми дава грешен моментен разход на гориво аз реших, че се шашка от това, че му набих 4WD.Реших да го оправя.Днес му откачих акумолатора за около 4-5 часа и като го закачих давам на контакт-той си ме пита, натискам SET от часовника и пак избра 4WD.Нервирах се, както и да е, викам "майната му".Обаче като запалих първо ми качи обороти все едно е на смукач, после леко започна да ги свля и угасна.Втори път пак угасна, трети пак, а като задържах малко с натисната газ и отпуснах леко ги задържа обаче все едно на 3 цилиндъра.И я подкарах и карах бая, обаче като спра на сфетофара пак падат на около 600.Помагайтееееееее.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И Милен направи тази грешка да си изключи акумулатора и имаше същите ядове, нека каже той как се оправи! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път сле откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. За това сме писали доста пъти по темите. Процедурата е следната

1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.

2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта

3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле

4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ

5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)

6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.

Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора.

 

P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н.

Същото си мнение ще си позволя и да го препиша в раздел Каризма в темата " Каризма с двигател GDI" , за да го има и да е по лесно за намиране, моля ако модераторите преценят че е излишно там, да го премахнат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2.4 GDI е с електрически управляема дроселова клапа. Абсолютно всеки път сле откачане на акумулатора се прави процедура по програмиране (адаптация) на тази дроселова клапа. За това сме писали доста пъти по темите. Процедурата е следната

1. Откачаш минусовата клема на акумулатора за 1мин. и я закачаш обратно.

2. Дава се на контакт за по малко от секунда и се маха контакта

3. изчаква се на махнат контакт 10-15сек. при което от към двигателя трябва да се чува леко "жужене", а вътре в купето трябва да се чуе цъкване от реле

4. Веднага след като се чуе цъкването на релето се подава на контакт, изчаква се да изгасне диагностичната лампа и се пали без газ

5. Оставя се да работи на място 5-10 мин през което време трябва да се мине през смяна на режимите (познава се по леката промяна на оборотите)

6. Гасиш за 15 сек. и палиш пак, след което е желателно да се покара малко за да може двигателя да мине през всички режими.

Всичко това се прави на загрял двигател, и оборотите трябва да са около 600-700, при смяната на режимите (т.5) трябва леко да се повишат до макс 1000 оборота. И това е процедурата. Пак повтарям трябва да се прави след всяко откачане на акумулатора.

 

P.S. Забравих да добавя, това се прави на всяко GDI. Не само на 2,4 Ако не се направи са възможни аномалии и нестабилен празен ход, гаснене по светофари и т.н.

Същото си мнение ще си позволя и да го препиша в раздел Каризма в темата " Каризма с двигател GDI" , за да го има и да е по лесно за намиране, моля ако модераторите преценят че е излишно там, да го премахнат.

Хиляди благодарности Милене.Утре ще го опитам.А междувременно какво ще ме посъветвате с бордкомпютъра?Мога ли сам да го оправя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите на моето вагонче 99г. 2.4GDI, в спряло положение не са постоянни. В началото като запаля си работи добре, но след 30-40мин. каране, на сфеторите оборотите започват да "играят" и червената лампичка за маслото започва да присветва на най-ниските обороти(около или под 500 оборота). Какво може да му е ???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Погледни точно темата под твоята!

 

ПП. Вече трябва подфорум GDI да правим :icon_blush:

ППП. Все още не може да се търси за трибуквени думи :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах се да изпълня описания от Milen_Z алгоритъм и нищо не стана.

Процедурата си върви точно така, само че ми се струва, че не се менят оборотите когато работи на място.

Или по-скоро се менят но не стигат 1000. В момента гасна на всеки стоп.

Пробвах се 4 пъти.

Последния път когато имах този проблем, покарах ден два и се оправи.

Дано и сега стане така.

Възможно ли е да имам проблем в колата или проблема е само в мен?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
ППП. Все още не може да се търси за трибуквени думи :icon_hmm:

 

Мисля че го промених успешно преди малко.

Виж сега дали работи? :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах се да изпълня описания от Milen_Z алгоритъм и нищо не стана.

Процедурата си върви точно така, само че ми се струва, че не се менят оборотите когато работи на място.

Или по-скоро се менят но не стигат 1000. В момента гасна на всеки стоп.

Пробвах се 4 пъти.

Последния път когато имах този проблем, покарах ден два и се оправи.

Дано и сега стане така.

Възможно ли е да имам проблем в колата или проблема е само в мен?

 

 

Ами пробвай да я покараш така, ако е възможно. При положение че проблема се е появил след като си откачил акумулатора, то тогава няма от какво друго да е. Просто дроселовата клапа не може да си намери положението в което да седи. Може ако е доста замърсена да изисква повече работа на място и в движение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено ми се иска да тръгна към Пловдив още сега.

В момента ми е невъзможно обаче.

Никой тук когото съм питал незнае нищо за никъкъв дросел и за клапа.

И никой тук не се занимава с GDI.

В Шумен сме само два такива Вагона 2.4 GDI.

Надявам се да се оправи като покарам малко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай че омотах двамата колеги с проблемите AZankov и globustour. Затова споменах че дефекта се е появил след откачане на акумулатора. AZankov при теб как се появи дефекта, свети ли ти ламапата CHECK, и ако свети как.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема се появи след откачане на акумулатора.

Не виждам да свети лампа CHK.

Преди това всичко беше нормално, но ми се струваше че оборотите са ниски.

Явно ниските обороти са били нормални според твоите обяснения.

Определено ни трябва отделен форум за GDI.

Колата искам да си я карам с кеф и не смятам да я продавам.

Просто искам да разбера нещо повече за двигателя GDI

и за любимата марка :mitsu-smiley: естествено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен проблемът с оборотите не ми е свързан с махане на акумолатор или поне не съм останал с това впечатление. Колата в началото след запалване си работи перфектно но след известно време каране, да речем час, оборотите в спряло положение започват да "играят" и червената лампичка за маслото започва да ми присветва. На какво може да се дължи това, при положение, че смених маслото и лампичката продължава да присветва ? А вчера забелязах и светване на оранжевата лампа с чайниче, която май е за нивото на маслото, когато спусках на скорост и отвреме на време натисках спирачка на едно нанадолнище.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присветването на лампата за маслото може да се предизвика от няколко неща. Слабо налягане , развален датчик , прекомерно падане на оборотите при работа на място, или съответно износени детайли от които се получава повишено изтичане на масло и незадържане на налягането. При който и да е от тези случай аз бих намерил сервиз в който да махнат масления датчик и на негово място да се завие манометър, за да се локализира проблема и съответно отстрани. Всеки друг случай за мен е опит да си развалите колата, като повярвайте в крайна сметка този опит ще е успешен :icon_blush:

Още при първото присветване бягайте на сервиз и не оставяйте нещата така.

А относно игрането на оборотите то определено е предизвикано от причина, която диагностик придобил определени навици за работа с GDI, ще открие. Явно това е масов проблем, но с обсъждане тук той няма да се реши. Ако програмирането което съм описал по горе не помогне, то тогава приключението е доста голямо, дори аз се замислям дали отново да се впусна в него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен проблемът с оборотите не ми е свързан с махане на акумолатор или поне не съм останал с това впечатление. Колата в началото след запалване си работи перфектно но след известно време каране, да речем час, оборотите в спряло положение започват да "играят" и червената лампичка за маслото започва да ми присветва. На какво може да се дължи това, при положение, че смених маслото и лампичката продължава да присветва ? А вчера забелязах и светване на оранжевата лампа с чайниче, която май е за нивото на маслото, когато спусках на скорост и отвреме на време натисках спирачка на едно нанадолнище.

Ами като за начало - провери си нивото на маслото чрез щеката за маслото .............трябва автомобила да е на равно паркиран и да е поне 15 мин. непален............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами като за начало - провери си нивото на маслото чрез щеката за маслото .............трябва автомобила да е на равно паркиран и да е поне 15 мин. непален............

 

 

 

Нивото на маслото си е добре, от време на време доливам масълце, но в нормите за такъв двигател. Аз проблема с оборотите го имам от лятото ии до са така си я карам, нямам време да я оставям в сервизи. Аз мисля че проблема ми е свързан с токовете на колата. Свещи знам ли :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...... нямам време да я оставям в сервизи......

 

 

Ще ти се наложи да я оставиш, не се притеснявай. Това време ще доиде съвсем скоро. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти се наложи да я оставиш, не се притеснявай. Това време ще доиде съвсем скоро. :icon_blush:

 

 

Не го плаши човека, Милене, а му кажи да ти я докара и да му я оправиш! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не неискам да плаша никого. Просто казвам от опит, че почнат ли проблеми с оборотите рано или късно се започва с гаснене и трудно палене. Имал съм доста случаи в които колата загасва и после пали поне след половин час престои. А на 2,4 GDI може да се побърка дроселовата клапа и после пък изобщо не пали. Затова му казах на човека, че посещение в сервиз ще му се наложи. А ако реши да посети сервиз тогава ще се види дали иска да доиде при мен, и как ще стане, но в момента съм с семеини проблеми и ми е трудно да приемам коли. :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Някой може ли да ми разясни процедурата по почистване на дроселовата клапа?

Проблемите ми се появиха след откачане на акомулатора.

В момента положението ми е следното

Като покарам (половин час примерно) и оборотите почват да играят и колата гасне.

Като спускам по баир (след половин час примерно) натискам съединител, светват лампи разни и колата е загаснала,

пускам сединителя и пак пали.

Явно някакъв проблем с тихите обороти или със системите за икономия на гориво на GDI.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...