Премини към съдържание

Смяна на верига на 1.8 did MIVEC 4N13 110 kW ASX / Lancer


Препоръчано мнение

Интересуваме какъв е интервала за смяна на верига на дизел 1800 did с MIVEC 4N13 (110 kW). А и не съм сигурен, че мога да разпозная разхлабена верига при работа на дизелов мотор, който като цяло си е доста по-шумен от един бензинов. Едни казват 120 000 км, не чакай повече, къса се без симптоми. Други казват не я пипай преди 200 000 км. И всички уж разбират и познават добре точно този двигател. 

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Stanislav Konstantinov промени заглавието на темата Смяна на верига на 1.8 did MIVEC 4N13 110 kW ASX / Lancer

....къса се без симптоми, къса се, но периода е различен ,моя опит е ,че трябва да се смени м/у 120 и 170 к км. пробег....

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 11/14/2022 at 5:39 PM , DJ Tymbi написа:

....къса се без симптоми, къса се, но периода е различен ,моя опит е ,че трябва да се смени м/у 120 и 170 к км. пробег....

 

За смяна на веригата необходимо ли е сваляне на двигателя или става на място ? Има ли начин да се направи ревизия или ревизията означава толкова разглобяване, колкото и за смяна на веригата ?

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно сваляне на двигателя. Изисква свалянето на челния капак (на ангрежажната верига),капака на клапани и картера, както  и всякаква друга заобикаляща го периферия, около и над двигателя.

Извърших същата процедура на 164К на мотор 4N14 при DJ Tymbi. :)

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, MuxoB написа:

Не е нужно сваляне на двигателя. Изисква свалянето на челния капак (на ангрежажната верига),капака на клапани и картера, както  и всякаква друга заобикаляща го периферия, около и над двигателя.

Извърших същата процедура на 164К на мотор 4N14 при DJ Tymbi. :)

Какви бяха симптомите, ако ги е имало при теб колега, за да сменяш веригата или просто реши така заради километрите ?

И още един страничен въпрос- харесъл съм един Аутлендър с 2.2 4N14 двигател на 200 000 км 2012 година за 15 000 лв. Много запазен и подържан. Как ти звучи като предложение ? Бях намерил преди година и малко същият такъв, но с 3000 лв по-евтин, но сега вече не се откриват запазени от тази година.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е от оригинална от България.Симптоми на веригата нямах, просто не беше сменяна никога и прецених че й е време. Отидох по-скоро заради добре познатия проблем на тази група двигатели (4N14), свързан с карето свързващо маслената помпа и балансиращата група и неговото отстраняване. Просто комбинирах и двете дейности, защото е оправдано при такава интервенция.

Според мен трябва да търсиш екземпляр който е със сервизна история и доказан произход. Основния проблем на тази група е този който споменах (карето), което е поправимо.
Всичко останало - DPF, дюзи, турбина зависи от начина на експлоатация и поддържка или.. късмет. 

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 часа, MuxoB написа:

Колата е от оригинална от България.Симптоми на веригата нямах, просто не беше сменяна никога и прецених че й е време. Отидох по-скоро заради добре познатия проблем на тази група двигатели (4N14), свързан с карето свързващо маслената помпа и балансиращата група и неговото отстраняване. Просто комбинирах и двете дейности, защото е оправдано при такава интервенция.

Според мен трябва да търсиш екземпляр който е със сервизна история и доказан произход. Основния проблем на тази група е този който споменах (карето), което е поправимо.
Всичко останало - DPF, дюзи, турбина зависи от начина на експлоатация и поддържка или.. късмет. 

Моят 4N13 също го има това каре към балансиращите валове. Там симптоматиката каква е ? Чел съм че се явява някакво специфично прищракване на празен ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Основно се проявява на празен ход, но и на малко по-високи обороти, в зависимост колко е износен този възел с времето. В youtube когато напишеш "4n14 balance shaft rattle" или нещо от сорта, можеш да чуеш за какво става въпрос. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 11/17/2022 at 6:07 PM , Miroslav написа:

4N13 - няма балансиращи валове, карета и т.н технически "недоразумения" характерни за 4N14, съответно няма и характерните проблеми с тези възли като при 4N14.

Общите проблеми при двата двигателя 4N13 и 4N14 - са с бутало-цилиндрова група и смазването - като най-често проблемите са вследствие DPF системата и честите регенерации при градски режими на експлоатация, водещи до разреждане на двигателното масло с дизелово гориво, влошено мазане и бързо износване вследствие на това.

При мен успявам да усетя регенерацията, по-високи обороти и средният разход веднага скача на над 15/100 в движение. В нормална ситуация индикатора за моментен разход при престой и  празен ход не отчита нищо, а при регенерация отчита около 1/5 от скалата .Тогава подържам 2000 оборота, дори и на светофар. И изчаквам да приключи регенерацията. Понякога отнрма 15-20 мин. И проблем с нивото на маслото не отчитам. А си карам зимно на къси градски разстояния. 

Но имаше и друг проблем - картерната вентилация. Изкарах я извън въздуховода, да духа в атмосферата. Това много промени нещата. Иначе духайки във въздуховода побъркваше дебитомера, вкарваше маслените изпарения. След като я извадих да духа навън, почистих въздуховода, почистих дебитомера, а и най-вече почистих дроселовата клапа, определено двигателя започна да работи по съвсем друг начин. Респонда му стана много бърз и осезаем. Почти няма разлика в респонда на студен и на топъл двигател. Стана еластичен, с много нервна газ.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 месеца ...
ЗДРАВЕЙТЕ, ИМАМ MITSUBISHI OUTLANDER 2009Г. ГАЗ/БЕНЗИН, АВТОМАТИЧНИ СКОРОСТИ, 170К.С. 2400СМ3 И ПОНЕЖЕ МОТОРА Е ВЕРИГА ТА ВЪПРОСА МИ Е,На колко КМ се сменя веригата.
 
Ще помоля за кратък и ясен отговор.
Благодаря предварително! 🙂
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...