СтоянБ Публикувано 16 септември 2022 Сподели Публикувано 16 септември 2022 Лансер 9, дизел, двигател 2.0 DI-D, 140 к.с. Да споделя информация за това как след няколко години на неясноти и проблеми с неравномерна работа при студен старт и какви ли не опити за ремонти, най-накрая проблемът беше хванат и се оказа вероятно най-лесният и евтин за отстраняване. А проблемът се състои в това, че от няколко години периодично се повява един и същ дефект - при първоначално стартиране на двигателя колата се тресе, оборотите играят, от ауспуха пуши и мирише. Когато се вкл. климатикът става още по-зле. След известно време и след като по път загрее се оправя. Като се спре на място, пак се почва. Но не беше винаги така. Всяка година имаше дълги периоди, в които дефектът изчезваше, все едно друга кола. И после пак мистериозно се появяваше. Най-близкото наблюдение, до което достигнах след няколко години, беше, че проблемът се проявяваше пролетта, лятото, ранната есен. Имаше го и това лято. Правиха се много диагностики - няма грешки, всичко работи коректно - така твърдяха в сервизите. Дюзите - имат малки отклонения, но нищо сериозно. Турбото - сервизирано. Сменен беше темп. датчик, нямаше промяна. Щяха да мерят компресия на цилиндрите, но се отказах от това. Когато колата загрее и по време на път - няма проблеми. Разход по магистралата - 5.2 (карам с около 130 км.ч.) Преди 10-ина дни пак нещо се ядосах и се заприказвах с монтьора в един сервиз до нас. Той по принцип знае за моите проблеми. Преди година и половина при него чистиха дросела и ЕГР-а, темата е тук някъде. Но почистването беше през зимата. После през лятото 2021 г., както и това лято - същата пушеща история. Та той спомена, че може да е от дебитомера, т.е. нещо, свързано с въздуха. За това винаги сме мислили и разсъждавали, защото колата правеше проблема винаги, когато се прибера в Бургас за лятото. Всъщност, проблемът не беше само в Бургас, а през цялото лято, всяко лято. Т.е. при топло време. Но защо, каква можеше да е причината. Освен, че тогава пали без подгрев и на ниски обороти 830. Дюзите не работят добре при ниски обороти? Възможно ли е? Есента и зимата пали на 1300 оборота и тогава го няма дефектът. Също така ми направи впечатление, че при запалване двигателят отначало работи добре 7-8 секунди (т.е. всичко е наред) и едва тогава започва да тресе и да пуши. Т.е. нещо (не) се случва и почват проблемите. Прочетох в интернет, че най-лесният начин за тестване на дебитомера е да изкл. буксата. Очаква се колата да разпознае, че няма дебитомер и да взема предварително записани стойности в компютъра, т.е. нищо лошо не може да се случи. Откачих буксата, запалих. И това беше - колата заработи равно, не трепери, не пуши, не дими, не мирише, нищо общо с когато е включен дебитомерът. Ясна беше работата след толкова години мъки. И толкова посетени сервизи, които да казват, всичко с данните е наред, ама нещо не е както трябва - я дюзи, я компресия, я не-знам-си-какво. А то - една елементарна букса да се изключи за проба. Една минута работа. Поръчах нов дебитомер. Преди да пристигне и да го монтирам, свалих стария (много лесна процедура) и го напръсках със спрей за почистване на дебитомери (купих, реших, че мога да дам 25 лв.), ей така за проба. Монтирах го обратно, но пак пушеше и трепереше, не се оправи след моето почистване. Поне тренирах демонтаж и монтаж. Онзи ден монтирах новия. С него засега отначало пропушва съвсем малко в началото и не трепери изобщо, оборотите са стабилни. Като включа климатика на място, няма проблеми. Карам колата в града за проби, всичко работи нормално. И то в тези дни, когато в София е горещо може би за последно тази година. Т.е. сега беше последният момент да разбера, че проблемът уж е отстранен. Казаха ми, че тъй като дебитомерът, който сложих е същият като стария, няма нужда от адаптация. Необходимо е обаче да покарам 100-ина км., за да се натрупа съответното количество данни и всичко да заработи оптимално. Чудя се и каква е точната последователност на проблемите при дефектния дебитомер. Вероятно той винаги показва, че въздухът е с такава маса, че все едно е студен. Т.е. компютърът си мисли, че въздухът е студен и богат на кислород. Но времето е топло, темп. датчик подава, че е горещо, което означава запалване без подгрев и при ниски обороти. Но при очакване за въздух с маса на студен се подава повече гориво. И така повече гориво, но с горещ въздух и работа на ниски обороти - недобро изгаряне, кофти работа на двигателя, тресене и пушене. Това е обяснението, до което успях да достигна. Надявам се, че историята ще окуражи колеги с подобни проблеми да тестват подобно решение, ако имат като моите симптоми. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 27 септември 2022 Сподели Публикувано 27 септември 2022 (редакция) Спомням си че беше ми писал за сервиза, в който ти бяха почистили дроселовата клапа. Тази пролет, като ми сменяха маслото, механика ми обърна внимание че се стича масло по въздуховода влизащ в турбината от въздушният филтър. Първата мисъл беше, че е турбото. Развих въздуховода към турбото и се оказа пълен с масло. Турбото нямаше луфт. В този въздуховод влиза маркуча от картената вентилация, който вкарва цялата тази гняс и пушеци. Там е и дебитомера, който не беше много, но леко поопушен. Махнах и въздуховода към дросела. Там беше голямо бедствие. Взех шпрей за почистване на карбуратори и цели 2 часа чистих дросела. Сглобих всичко, като картерната вентилация я оставих да духа в атмосферата. Все едно се качих в друга кола. Еластична, бързо набира, харчи по-малко. За сега така я карам вече над 6000 км. Дбитомера почистих с контактен спрей. За сега мисля така да карам. Колата стана много, много динамична Моята моторетка не е помпа дюза от Фолксваген, а е японският комън рейл 4N13, който мисля че е доста по-комплициран, капризен и проблемен. В допълнение, сега като съм спрял тази гняз от картената вентилация да вкарва маслените изпарения във всмукателният път, осезаемо по-рядко ми прави и регенерациите на дпф-а. Та не знам твоята картера вентилация къде точно влиза и дали изхвърля толкова гняз, като моята, но ако издухва нещо, то със сигурност благоприятства отлагане на мазнотии, включително и по дебитомера. Все още не съм свалил да чистя интеркулера, както и всмукателният колектор. Редактирано 27 септември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 27 септември 2022 Сподели Публикувано 27 септември 2022 Станислав, това е често срещан проблем и при бензиновите мотори, особено новите с директно впръскване. Елиминира се с поставяне на air/oil separator или т.н. catch can. Това което прави е да кондензира изпаренията от картерната вентилация и да рециркулира обратно където е предвидено останалия "чист" въздух за изгаряне от мотора. Най-често рециркулацията е на всмукателната тръба след дебитомера за да може мотора да засмуква потока. Това което се събира в канчето е смесица от горивни и маслени изпарения и вода. Изхвърляш го на определен интервал където и както прецениш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 28 септември 2022 Сподели Публикувано 28 септември 2022 (редакция) преди 17 часа, LiX написа: Станислав, това е често срещан проблем и при бензиновите мотори, особено новите с директно впръскване. Елиминира се с поставяне на air/oil separator или т.н. catch can. Благодаря ти за съвета. Гледах в YouTube, че помага. Струва ми се обаче, че пак ще вкарва някаква пушилка към дросела ( без течна субстанция), която ще го позацапва. Няма да е разбира се в такава степен, както до сега. Гледах някакви catch can oil separator в OLX по около 80 лв. Не знам дали вършат работа или са само добре изглеждащи. Този проблем е известен на производителите от едно 15 години поне. Как не си дадоха зор и да го добавят фабрично, а не да чистиме дросел клапи ... Редактирано 28 септември 2022 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiX Публикувано 28 септември 2022 Сподели Публикувано 28 септември 2022 Някои производители се опитват да правят заводски catch can под някаква форма. Разбира се не толкова ефективно, защото проблема е в това, че производителят трябва да го направи необслужваем. Не може да се кара потребителя да изхвърля някаква течност през определен интервал.... Повечето евтини канчета са китайски боклуци и само си мислиш, че правят нещо. Ако ще слагаш то виж да е нещо качествено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.