Премини към съдържание

Нов собственик на Outlander `08г. 2.4i Automatic


Препоръчано мнение

Здравейте,

От днес съм собственик на Аутлендър 2008г. 2.4 MIVEC автоматик. Колата е купувана нова от България. Взех я от втори собственик, който я е взел през 2014г. от свой добър познат. Изкарах платен доклад от Carvertical.com на който, освен 1 удар от миналата година и в резултат подменена предна броня и леко огънат калник, не излезе нищо друго притеснително. КМ са почти 209 000 и може би са реални. Предстои ми пълно обслужване, като по степен на важност мисля да започна със:

1)      Проверка (смяна?) на верига (на 99% е оригиналната). Комплект алтернатор, водна помпа, двигателно масло (в момента е с 5W40) и всички филтри. Разбира се и всяко друго нещо което излезе покрай тях. Ще бъде прегледана и ходовата част и при наличие на неизправности – ще бъдат отстранени.

2)      Масло в скоростна кутия. Последната смяна е била преди минимум 70 000 км. Тук въпросът ми е кой от двата варианта е за предпочитане – с машина или ръчно (извинявам се ако звуча лаишки, но доколкото разбрах, с машина се източва цялото и има вариант да се вдигнат отложените мизерии и да стане по голяма бела!?). Ще съм благодарен да чуя съвети.

3)      Има доста изпочупени и амортизирани пластмаси, особено по калниците.

4)      Ако всички след обслужването е наред, след като я покарам още известно време, обмислям и поставянето на ГИ. Доколкото разбирам за този мотор се препоръчва да има мазане на клапаните. За бутилката – не ми се ще да я слагам под бронята на мястото на резервната и май си представям една надлъжно разположена пура до субуфера в багажника. Така ще запуша двете седалки в багажника, но не виждам друг вариант. Ако някой има компромисно решение – предлагайте.

П.П. Ако някой има каквато и да е информация за автомобила (най-вече от регистрационния номер CA 7788 MC– моля да сподели на лично). Благодаря за всяко изказано мнение предварително!

20220831_195150.jpg

Редактирано от FiReStoRm87
дребна грешка
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

1.Маслото  трябва да е 5W30 а не 40....слагайте по висок клас масло ,защото мотора е с вариатори, които сработват от маслото...

2.Ако не карате повече от 8=10к км. на година. по добре не слагайте АГУ,защото тези мотори реглажа на клапаните не се прави лесно,а е скъпоструваща опция ,която не винаги излиза по евтино , тъй като реглажа им се прави чрез сляма на пуловете, а това значи сваляне на валове ,вериги, колектори и т.н...

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Честито и да си карате колата със здраве!

Ако сте със CVT скоростна кутия, карането с рязка газ надали е най-добрата идея. Май и теглене не се препоръчва.

За газовото ще шпионирам темата, аз съм с такова, бутилката е точно на мястото на резервната гума, но дразни резервната гума да лежи в багажника, а тази година ми предстои смяна на бутилката...

Добре ще е да си следите налягането в клапаните (при периодичните профилактики). При мен беше стигнало до чувствителна разлика в наляганията на част от цилиндрите. Мисля, че шлайфаха клапаните и се коригира проблема. Както казва и колегата по-горе, ходене по мъките си е, но пък аз за две години съм направил към 23 хил. километра, при това основно градско. Според мен въпреки реглажа, пак си струва парите. Другото - системата за омасляване може да е автоматична - т.е. да светне лампичка в купето, като понамалее смазочната течност. Според мен е хубаво нещо - помага ти да не забравиш да долееш смазочна течност.

Редактирано от nupkc
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такава от 2 години. Веднага и сложих газ и вече съм навъртял 60 000 км и нямам абсолютно никакви проблеми. Слагах я в БРЦ. Не съм слагал и смазване. Направиха ми там някакво уж впръскване на бензин над определени обороти. Със скоростоте също не съм имал никакви проблеми. Да уточня само, че карам доста леко и спокойно и мисля, че това има огромно значение и за скоростите и за газта да нямам още проблеми. Абсолютен проблем при тази кола са дисковете. Сменям ги с чисто нови оригинални и след 5 хил км почват леко да тресат. Това не знам дали не е при 16ки джанти, защото имам познат със същият Ситроен С Кросър с 18ки и няма такъв проблем. Ако някой има решение на проблема с тези дискове да каже. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моя Кросър като го взех и смених дискове с накладки на АТЕ и докато го карах 4 години не съм имал проблем със спирачките.

Относно ЦВТто,сега карам Мурано дизел с автомат,нормален,но ми прави впечатление,че по обявите само бензинките който са с вариатори са с тегличи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не е лошо предварително да се ремонтира CVT-то. Изглежда 250 х км е един чест диапазон, където къса ремъка и става мармалад. Имам резервно CVT за твоя, като стане се обади :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Не бях влизал във форума поне от 15.09 поради липса на публикации. Сега влязох, малко случайно, и останах приятно изненадан. :) 

В крайна сметка смених: комплект пистов ремък, двигателно масло + всички филтри, масло на скоростна кутия + филтър (без машина), хидравлично масло, антифриз, масло заден диференциал. Имах и счупен шарнир. Останах доволен от цифрите. 

Комплект ангренажна верига, комплект балансираща верига и зъбно колело, уж оригинални (само такъв вариант се предлага на пазара), излизат към 1300-1400 лв. Реших, че реглаж на клапани и смяна на водна помпа може да мине заедно с тях. + труд цялата работа сигурно гони 1800-2000 лв. и реших да го оставя за по-нататък. По-скоро реших да покарам 1 смяна на масло и междувременно да сложа газ, и да видя как се държи колата, и тогава да реша. 

Засега, след изминати към 1200 км, мога да кажа, че съм много доволен. Скоростната кутия се държи доста добре (сменя супер готино и мазно), което ме предразполага да карам спокойно и с плавни ускорения. Разхода извънградско пада до 8-8.5, а на магистрала с климатик и поддържане на 120-130 км в час е към 10-10.5.

За градско няма какво да коментирам :icon_crying: 

 

Обиколих поне 5-6 газаджии в града и в крайна сметка се спрях на Юрий Тодоров. Тъй като в момента има голям интерес към ГИ, имам запазен час за 30.11. Спрях се на сбирщайн LPGTECH с OBD, без мазане на клапаните (всички газаджии са скептични от ползата), с бутилка на мястото на резервната (около 600-630/180) - държа да е максимално тясна, която се очаква да излезе към 1300-1400 лв. Имах оферти за BRC и Landi Renzo за около 1700-1800 лв, но прецених да заложа на уж по-опитен газаджия с уж по-добре подбрани полски компоненти. В крайна сметка и настройката е много важна. Да видим...

Иначе близките седмици ми предстоят по-дълги извънградски пътувания и ще пиша, ако има нещо интересно. :) 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно този автомат, със сигурност е един от най‐приятните за каране. Времето ще покаже дали е толкова проблемен, колкото го изкарват. А за газта не знам,какво чакаш. Както казват хората "Когато и да сложиш газ, все си закъснял." и "Една кола трябва да бъде карана на бензин само до газаджиите." :)

Мое лично мнение и опит с газта е, че не толкова газаджията е важен,колкото самите компоненти. Дори и най-калпавият газаджия с качествени неща ще направи добра система. С ментата компоненти и бог да я поставя,все ще дава проблеми. 

Пиши като я сложиш как са нещата и какъв разход ти дава. При мен извънградско 11‐12 със 100‐130 каране и градско към 15‐16 

 

На 10/11/2022 at 9:43 AM , FiReStoRm87 написа:

Здравейте,

Не бях влизал във форума поне от 15.09 поради липса на публикации. Сега влязох, малко случайно, и останах приятно изненадан. :) 

В крайна сметка смених: комплект пистов ремък, двигателно масло + всички филтри, масло на скоростна кутия + филтър (без машина), хидравлично масло, антифриз, масло заден диференциал. Имах и счупен шарнир. Останах доволен от цифрите. 

Комплект ангренажна верига, комплект балансираща верига и зъбно колело, уж оригинални (само такъв вариант се предлага на пазара), излизат към 1300-1400 лв. Реших, че реглаж на клапани и смяна на водна помпа може да мине заедно с тях. + труд цялата работа сигурно гони 1800-2000 лв. и реших да го оставя за по-нататък. По-скоро реших да покарам 1 смяна на масло и междувременно да сложа газ, и да видя как се държи колата, и тогава да реша. 

Засега, след изминати към 1200 км, мога да кажа, че съм много доволен. Скоростната кутия се държи доста добре (сменя супер готино и мазно), което ме предразполага да карам спокойно и с плавни ускорения. Разхода извънградско пада до 8-8.5, а на магистрала с климатик и поддържане на 120-130 км в час е към 10-10.5.

За градско няма какво да коментирам :icon_crying: 

 

Обиколих поне 5-6 газаджии в града и в крайна сметка се спрях на Юрий Тодоров. Тъй като в момента има голям интерес към ГИ, имам запазен час за 30.11. Спрях се на сбирщайн LPGTECH с OBD, без мазане на клапаните (всички газаджии са скептични от ползата), с бутилка на мястото на резервната (около 600-630/180) - държа да е максимално тясна, която се очаква да излезе към 1300-1400 лв. Имах оферти за BRC и Landi Renzo за около 1700-1800 лв, но прецених да заложа на уж по-опитен газаджия с уж по-добре подбрани полски компоненти. В крайна сметка и настройката е много важна. Да видим...

Иначе близките седмици ми предстоят по-дълги извънградски пътувания и ще пиша, ако има нещо интересно. :) 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Моята верига я смених на 190х.км и според техниците е била доста  разтегната. Някъде видях, че се препоръчва смяна на 150х.км, но не помня къде и може да подвеждам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте,

Сложих ГИ: LPG Tech 324 с OBD, изпарител КМЕ Silver S6, рейка TECA-YETI. Бутилката сложих на мястото на резервната гума (600/180). Първите 700 км като цяло бяха доста добре, като единствено палеше трудно, когато колата беше загряла. След изгорени 2-3 бутилки газ отидох за настройки (23.12). Газаджията обогати още малко сместа и оправи проблема с трудоното палене - бърника под волана и каза, че е преместил масата, като там където я е вързал?! сега, смени един бушон (7.5А) с 10А такъв. Минах още 300 км за 2 дни след тази манипулация. Разхода е повече от добър - извънградско с 90-110 км/ч - 10/100. 

Днес след каране на заключен диференциал около 3-4 км без особен зор за колата (бях на риболов) и престой 4-5 часа без да се пали имах следното приключение: Отключвам колата, отварям шофьорската врата и ми прави впечатление, че колата започва да пищи за включени фарове (а те автоматично се изключват), дадох на контакт, въртя да запали - и нищо. Нито върти стартера, нито някакъв звук. Моята е с безключово палене. Въртя врътката пак на изключен контакт, после сменям на "малък" и "голям" контакт, ток има, започва да пищи и мига безразборно, и пак не ще да пали. :blink: Дойдоха да ми подадат ток - същата работа, т.е. акумулатора има ток. Дръпнаха ме за 1 км да изляза на най-близкия асфалт (на N). После репатрак. През тези 2 часа, които прекарах около колата, всякакви бъгове с всевъзможни светлини, звуци и лампи - яко разбъзикана електроника... направо си викам - някакъв основен модул, който я управлява, се побърка. 

Прибрах се и започнах да ровя из нета. Попаднах на следното видео, което доста ясно представя моята ситуация - https://www.youtube.com/watch?v=_3gLDbr1y-Y

По всичко личи, че може би проблема е в ETACS модула. Не виждам какво друго би причинило всички тези различни дефекти. Ако този модул в действителност се намира под волана, непосредствено до бушоните, правя връзка с манипулациите на газаджията от преди няколко дни.

Някакви предположения?

И ако в действителност е този модул, какви са удачните варианти - подлежи ли на рециклиране, нов такъв, или пък втора ръка?

Благодаря предварително!

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се акумулатора. Сложих една Varta 70Ah 620A. Всичко си дойде на мястото.

Честно казано въобще не очаквах да е от него. Не съм имал проблем с паленето сутрин на студено. Вчера след 20 км каране и престой за 5 часа през деня и после въобще да не ще да завърти. А и всичките бъгове, които се появиха...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 10 месеца ...

Здравейте, 

Имам едно ново питане, но видях, че не съм писал за развитието на предходния проблем, когато купих нов акумулатор на 29.12.2022г. 2-3 месеца по-късно се случи така, че не бях карал колата 2 дни и имах трудно първо палене. След това започнах да я следя и нарочно я оставих 2+ дни без да се кара. Беше студено. Една сутрин просто при въртене на собствения ключ стартера даже не пожела да завърти. Дадоха ми ток и колата запали веднага. След това я позаредих за няколко дни и така се случи, че пак я оставих 3 дни без да я карам. Бях почти сигурен, че няма да мога да запаля. Така и се оказа, въпреки опитите да я държа на кабели от работеща кола 20-30 мин. Свалих акумулатора за да го заредя със зарядно и започнах да ходя по майстори. Оказа се, че даже и при дълбокото заспиване (поне 30-40 мин след като е изгасен двигателя), колата продължава да консумира ~0,15A. В крайна сметка след различни консултации и гледане на видеа в Youtube разбрах за сравнително често срещан проблем - Bluetooth модула, който се намира зад мултимедиата, дефектира с времето. Разкачихме го и всичко се оправи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та по новия въпрос...

Карам почти постоянно на режим 4WD AUTO. При скорост до към 10-15 км/ч и маневриране чувам лек шум някъде по-скоро в средата на колата-отпред. Определям го като някакво затормозяване на сработването на задвижването отзад. Нито е виене, нито стъргане, нито чукане. Няма допълнителни усещания като ритане и т.н. Просто лек съпътстващ шум при потегляне. Съответно над 10-15 км/ч и други условия не се чува. Нямам наблюдения дали е същото на 4WD LOCK, защото съм карал единични случаи и то за кратко. Проверих маслото в диференциала отзад и е до пробката. Него го смених преди 15 000 км, като купих колата. Диференциала е видимо сух отвън. Няма течове. 

Може ли да ме насочите какво да проверя?

Насока за тема във форума където мога да се запозная по-подробно с устройството на цялото задвижване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 часа, FiReStoRm87 написа:

... на режим 4WD AUTO. При скорост до към 10-15 км/ч и маневриране чувам лек шум някъде по-скоро в средата на колата-отпред. ...

Здравей,

И при мен беше така, при маневриране на паркинга се чуваха някакви звуци и си го обяснявам с приплъзването в раздатъка... и т.н. По-запознатите с механизма могат да го обяснят по ясно.

И аз питах насам-натам, никой нищо не обясни, но и пък минаха повече от 5 години от тогава. Карам основно на 2WD и при този режим звука го няма, на 4 WD Auto поставям много рядко, в заснежени и ледени пътища и при мокра настилка ако се налага, защото при 4WD Auto една част от предаването се предва и на задните гуми.

С поздрави.  

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...