spwalker Публикувано 28 март 2022 Сподели Публикувано 28 март 2022 Здравейте колеги, От скоро съм собственик на Колт 1.5 DI-D 95 коня и искам да проверя маркучите след турбината и да разбера къде е термостата. Има ли маркуч след турбото, който да е слабо място на модела, като на други дизели? Искам да проверя и термостата, че често ги махат превантивно, но не мога да се ориентирам къде да го търся на този модел? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 1 април 2022 Сподели Публикувано 1 април 2022 На много ... място е: https://www.youtube.com/watch?v=uTzVdchetp8&t=488s Погледнете си и клапана за картерните газове отпред, там се събира масло в един филтърен елемент, несменяем без целия клапан, като се насити почва да се събира масло по маркучите след него и окапват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spwalker Публикувано 1 април 2022 Автор Сподели Публикувано 1 април 2022 (редакция) Аз този клип го гледах, но не ми помага къде да търся термостата, освен че говорят за трудна достъпност. Освен да се доверя, че е така и да не се занимавам с него. На предишна кола съм почиствал една серпентина на картерната вентилация, изглеждаща като навита тел в маркуч тръгващ от щеката за проверка на маслото и отиващ към колектора, която се задръстваше от изпарения на маслото подобни на сополи, ако се кара само градско. За това ли говориш и къде се намира тук? Понякога я карам от София до Варна и се надявам в този случай да се почиства сам и да не се задръства. Проблемен маркуч след турбото, който да проверя за спукване? Редактирано 1 април 2022 от spwalker Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 1 април 2022 Сподели Публикувано 1 април 2022 Заврян е отзад зад разпределителната горивна помпа. Клапанът е отпред, вътре има ролка с филтър, който трябва да служи за сепаратор на маслото и въздуха, не става на сополи, а си е наквасен с масло, не е зле да се изстисква на година-две. След турбото съм нямал проблеми с маркучи. Ако е с ръчни скорости, хубаво е механизмът върху кутията да се почисти и смаже, че клеясва ужасно, иначе се чупи той или накрайници на жилата. Под кутията с въздушния филтър е. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spwalker Публикувано 6 април 2022 Автор Сподели Публикувано 6 април 2022 (редакция) Днес опитах да сваля кутията на филтъра, за да почистя и смажа този механизъм върху скоростите. Мисля, че филтърната кутия се държи на 2 места до стойката на акумулатора - един болт от задната страна (който развих) и от предната страна, но там не е болт, а сякаш е напъхан някакъв тампон. Как се вади от там? Случва се да скръцва леко при вкарване на трета - това обичайно ли е за тази кутия и има ли щека за проверка на нивото на маслото в скоростите? Къде точно да търся въпросния маслен сепаратор/филтър на картерната вентилация? Редактирано 6 април 2022 от spwalker Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vcolt Публикувано 7 април 2022 Сподели Публикувано 7 април 2022 С бутане се вади, естествено стара пластмаса винаги може да се счупи, малко течен сапун помага. Не трябва да скърца изобщо, няма щека. Това е клапанът, буквално отпред на мотора е, може да има капачка отгоре: https://www.megazip.net/zapchasti-dlya-avtomobilej/mitsubishi/colt-4402/z39a-10871/mnlfl6-166326/breather-1893952 Може да не се разглобява за проверката, а да се види за масло в долния край на маркуча, който отива в гофрирания от дебитомера. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.