Премини към съдържание

Нерешим (засега) проблем с прекъсване


Препоръчано мнение

Ами то при колт, няма два еднакви двигателя с различни запалителни системи. Например при колт 5, има 1.3 с делко който е 12 клапана, и след 2000 година става 1.3 с две бобини но и 16 клапана. Или пък 1.6 при колт 4 който е 113 к.с. с делко и 1.6 при колт 5 който е 90 к.с. с две бобини, но тук имаме разлика в газо-разпределението. Така, че два баш еднакви двигателя в които само запалителната система да е различна няма...поне при нашия модел :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, нещо бъркам...аз си мисля, че са еднотипни, като при Спейса....и Каризмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

coltbg, ами аз това имах предвид за диагностиката, че 98% от сервизите закачат диагностиката и гледат дали е записало грешки. И като няма такива грешки които да са директно свързани с проблема, по-нататък не им върши работа. (а то не може да им напише: "дефектна бобина", да не говорим за клапани, които не затварят добре: - това никое ЕКУ не може да го прецени.) Затова не мисля, че е задължително да имат диагностика. И че не трябва да търсиш сервиз, който непременно да има диагностика

Разбира се, че е от полза, но в случая има какво да се пробва и без нея.

За wasted spark системата не мисля, че е лоша, но ако е с обикновена АГУ, то АГУ-то работи като най-прост карбуратор, без нито едно от всичките му усложнения. Една от най-необходимите екстри на всеки карбуратор е ускорителната помпа, която да подаде повече гориво при рязко натискане на педала, особено от празен ход. С обикновена АГУ при такива ситуации винаги се получава едно пропадане в бедна смес, която искрата естествено, че не може да запали, ама и не може да прескочи през сгъстения чист въздух в цилиндрите. (-разреден въздух или друг газ много по-лесно се йонизира и провежда ток, а сгъстеният обратно.) Сгъстеният чист въздух е изолатор до такава степен, че искрата не може да прескочи на 1мм. в цилиндъра, а си намира път някъде покрай свещта. Независимо от реализацията с 1-2-4 бобини при обикновената АГУ го има този проблем с обедняването на сместа в определени моменти. И това освен, че води до прекъсване, натоварва и запалителната система. Може би wasted spark системата работи на малко по-високо напрежение и по-бързо ще си скапе кабелите, ще прогори канал отвън - върху керамичния изолатор на свещта, оттам искрата ще започне да прескача по-лесно и т.н. Много ми беше харесала модификацията с Toyot-ските 4 единични бобини - предполагам, че в такъв тежък режим работят по-стабилно, но причината за лоша работа не мисля, че е във wasted spark откъм високоволтовата, запалителната част, а по-скоро че сигурно няма и датчик на разпределителния вал, защото не му трябва. Но ако веднъж изпусне синхронизацията, то прекъсването се изразява доста по-сериозно и не като прекъсване само в един цилиндър. - т.е. един път пропуска един цилиндър, не успява да превърти навреме, следващото запалване също не си е на мястото и така вместо 1 цилиндър може да имаме мисфайъри на поредни цилиндри, докато се превърти и синхронизира отново. Това се усеща като много по-сериозно запецване и прекъсване.

За реглажа имах предвид, че щом проблемът се проявява чак при загрял двигател, и то не е ясно на каква точно температура: дали на 80 оС, дали по-към 100 оС, то не се сещам как по друг начин да се хване, понеже двигателят ще изстине за тези 10 мин. докато се подготви за измерване на компресията. А пък нищо лошо няма да стане ако увеличи малко луфтовете.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо да отговоря на въпроса от горния пост: Колата е с газов инжекцион STAG. 
Сега update: Намерих разбиращ човек, на който му се занимава и се хванахме да разглобяваме.
1. Свалихме дросела и го почистихме: Усеща се значимо подобрение в реакцията при рязко подаване на газ на място, както и колата ускорява по-добре. От сега казвам, че прекъсването си остана и отново изчезва рязко след 4000 оборота. 

2. Почистихме ЕГР и потвърди, че работи както трябва, мембраната държи. 

3. Въпросният човек констатира, че газовата е монтирана скандално, вадени са маркучи, които явно са преценили, че няма да им трябват, като например този за картерни газове, който вкарва допълнително въздух в колектора беше срязан и затапен, така че в колектора да не влиза въздух. Оправихме връзката и колата вдигна обороти, явно като диша повече и е по-добре. 

4. Споменах му, че газаджията е пипал дросела с цел да регулира оборотите, от което той остана доста скептичен и ми обясни, че при тези коли не трябва да се пипат винтчета по дросел, тъй като колата сама си задава празния ход и един път се пипне вече не е ок. Взехме дросел втора употреба, който предстои да почистим и монтираме. Ще проверим и свещите. 

Завършвам с въпрос: Какво би означавало ако се усеща придърпване и лашкане дори и когато съм на скорост, но без да подавам газ (при плавно намаляване на скорост с моторна спирачка)???

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
На 10/17/2022 at 1:38 PM , dreadx написа:

Може би wasted spark системата работи на малко по-високо напрежение и по-бързо ще си скапе кабелите, ще прогори канал отвън - върху керамичния изолатор на свещта, оттам искрата ще започне да прескача по-лесно и т.н. Много ми беше харесала модификацията с Toyot-ските 4 единични бобини - предполагам, че в такъв тежък режим работят по-стабилно, но причината за лоша работа не мисля, че е във wasted spark откъм високоволтовата, запалителната част, а по-скоро че сигурно няма и датчик на разпределителния вал, защото не му трябва.

Мисля, че не това е основния проблем на тази система, а по-скоро неща като Valve overlap - момента в който са отворени и смукателния и изпускателния клапан, близо до този момент се появява "изхабената искра" от бобината отговаряща за 2-та цилиндъра. Недостатъка не е, че искрата е на "вятъра" а, че двете свещи са последователно свързани - т.е. ако поради някаква причина ...а причината е ясна - примерно 1 цилиндър трябва да е в работен ход и да получи искра, а 4-ти се продухва т.е. може да "издуха искрата" така да го кажа ....само, че при последователно свързване, освен ненужната искра, ще угасне и необходимата на 1-ви цилиндър. При газифицирани такива двигатели проблемите са често срещани и "майсторите" винаги тръгват със смяна на свещи, кабели и бобини...докато на бензин ....не се "долавят" тези недостатъци. Изгледайте някое клипче ...има интересни в тубата...теорията и практиката са винаги свързани ...това, че не винаги се разбира теорията...не значи, че няма общо с практиката :)

 

 

 

 

Редактирано от bace
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Със "схемата" със тойотовските бобини изчезнаха доста от проблемите - честа смяна на свещи, кабели и т.н. , двигателя стана една идея по-рязък при рязка "газ" но се появи друг проблем ...при наближаване на интервала за смяна на ангренажа (явно се разтегля една идея и се изменя тайминга - така си разсъждавам....може и да е друго...) и се появяват пукания в колектора при рязко подаване на газ... и сега умувам как най-лесно да си направя "електронно делко" ....т.е. да  са си 4 канала за бобините и всяка да си работи когато трябва ....без "wasted spark" .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

След месеци лутане по "майстори" се оказа датчик на разпределителен вал. Огромни благодарности към сервиз Рубин и Николай Филипов! Единствените, които казаха "Ще оправим колата, просто ни трябва време" и имаха желание да се ровят за да открият какво и е! 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При повреден датчик на разпределителния вал, чек-ендижн иконата не е е стветела и ЕКУ-то не е отчитал конкретната грешка?

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно така. Този автомобил е доста стар и възможностите за диагностика/самодиагностика, които има са доста ограничени и примитивни. 

Редактирано от coltbg
add content
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега! Изобщо не бих казал, че възможностите за диагностика са примитивни! Пак казвам, аз имам такъв колт от 17 години. Още когато го купих, ми се повреди датчика на разпредилтелния вал. Чек-енджин иконата светна, и на момента установих, че проблема е в него. Купих нов, който смених буквално на улицата пред магазина и така до ден днешен. Продължавам да твърдя, че автомобилът Ви, не е попаднал в подходящи ръце, и предполагам (дано не съм прав) по него вече има доста творчество. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Факт е, че чек енджин не светеше, а колата работеше и се движеше отвратително. На диагностика записваше като грешка дебитомер след като го изключа от буксата за да видя дали ще се отрази, но други грешки - не. На този автомобил, аз гледам като на 26 годишен работен такъв, а не като на музеен експонат. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз също си ползвам автомобила за придвижване, не да седи и да му се радвам :) Моя е 27 годишен, аз лично го карам 17 г. За мен, единственото слабо място на автомобила е ламарината. Моя си го изкърпих и боядисах. Иначе окачване, двигател, ел инсталация.....просто и много надеждно!! Тук има колеги, които знаят и, че не щадя мотора...разхождам стрелката на оборотомера редовно до края...Тези коли обикновенно се повдреждат не от каране, а от не поддържане. Поздрави и желая вече повече каране и по-малко ядове..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чек енджина светва когато има грешка...а грешка се записва при определени условия. Нормално е да няма записана такава, когато все пак датчика е работил...но когато изпусне импулс ....няма как компютъра да "уцели" правилния ред на запалване. Бях писал преди време в друга тема...точно същия проблем имаше една наша каризма...само, че там беше датчика на коляновия вал....и по-точно датчика си беше здрав, просто бяха полепнали метални стружки...и не винаги отчиташе... Хубаво е, че са ти я оправили....с такива полвинчати проблеми на никой не му се занимава :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...