Премини към съдържание

Нерешим (засега) проблем с прекъсване


Препоръчано мнение

Здравейте. 
откакто купих Колт-а (1.6, 90кс), само ходене по мъките с въпросния проблем с прекъсването (и на газ, и на бензин).

Смених ангренаж, свещи (NGK), кабели, бобини (NGK), колата днес беше на реглаж на клапани и проблемът с прекъсването остана.... Градско каране (1-ва, 2-ра, 3-та) много рядко се проявява. На празен ход като загрее има едно играене на оборотите с припукване (прекъсване) и най-вече прекъсва извънградско на четвърта и пета. До такава степен прекъсва, че вътре е едно тресене и вибрации - няма ускорение. Като върна на трета и дам газ над 4000 оборота, ускорява равномерно, с нормална мощност, без да прекъсва. Като цяло изглежда, че над 4000 оборота е окей. Вече съм налял 1000лв в колата заради това явление, а решение няма и съм отчаян.

Моля за съвети. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, така описано е много трудно някой да ви даде отговор но като за начало ми звучи като неправилна диагностика и сменяне на части без да се знае какъв е проблема.

- Ангренажа като е сменен, зацепен ли е правилно? При замяната на ангренажа, проверен/сменян ли е датчика за положение на коляновия вал?
- Проверен ли е датчика за разпределителния вал?
- Правено ли е замерване на компресията? Можете да имате проблем с компресията в следвствие на прогорен от карането на газ изпускателен клапан/и.
- След като проблема е един и също на бензин и на газ следва да изключим двете инсталации по-отделно.

Не сте споменали - на какъв пробег е колата и отколко време се кара на газ, както каква е инсталацията (газов инжекцион или обикновена).

Лично аз на такъв автомобил, бих започнал с проверка на компресията.
 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Компресия не е мерена, а може би е трябвало да го направят преди и след реглажа на клапаните за да се види какъв ефект или дефект е постигнат. Въпросът е, че проблема го има още отпреди каквото и да било да е сменяно, регулирано... Това, което ми беше казано е, че не е имало никакви нагари и нещата под капака на клапаните са изглеждали много добре. Колата е на 240,000км и е с газов инжекцион STAG, монтиран преди година и нещо или около 20,000км. 

Тези дни ще измеря и компресия и ще кажа да сменят и датчика за темп. на охладителната течност. Явно с тези "майстори" ще караме на принципа проба-грешка. Няма ли някой съфорумец, който работи по коли от марката и би могъл да я погледне?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Във форума, с качествена диагностика в София -> https://japanautoservice.com/

Бих ви посъветвал, за да не влизате в излишни разходи, първо премерете компресията. Това ще ви насочи най-добре накъде в каква посока да тръгнете и дали вътрешностите на двигателя са добре.  Във всеки "сервиз" могат да ви го направят а и достъпа на този двигател (4G92) е чудесен. 



 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
На 3/17/2022 at 4:49 PM , MuxoB написа:

Във форума, с качествена диагностика в София -> https://japanautoservice.com/

Потвърждавам! Ходил съм за диагностика там и останах много доволен!


 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Голям проблем се оказва притежанието на толкова стар автомобил вече. От никой сервиз не се съгласяват да я погледнат дори, а за ремонт да не говорим. Чух се с хората от въпросния Japanautoservice и в интерес на истината бяха много отзивчиви и по телефона ме насочиха към дебитомер. Междувременно познати ме препратиха към един човек, който се занимава с диагностики и ми е по-близко, който се съгласи да я погледне. Оказа се, че колата има OBD букса, но не поддържа стандарта за компютърна диагностика. Оказа се, че диагностика на този Колт се прави като първият пин от буксата се свърже с маса от купето и се даде на контакт. Започват да мигат контролните лампи на таблото и по особен начин, по който мигат, всъщност се брои за да видиш кода на грешката. Грешка обаче - няма. Разкачих дебитомера (то е няколко функции в една част: Мери количество на въдух, но и температура) и тогава го записа като грешка. Все пак явно ще закарам колата във въпросния сервиз, който препоръчахте за да я погледнат, защото прекъсването си остана. Извънградско на 4 и 5 предавка когато за по-дълго време задържа едни обороти прекъсва много. Проблемът изчезва само над 4000 оборота и то не винаги.

Редактирано от coltbg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз карам петнадесет години такъв колт, и не съм имал никога подобни проблеми. Проблема при теб е, че явно ходиш при някакви "майстори" които само научкват, но не "нацелват" проблема. И компютърът се чете на диагностична апаратура, явно и там не си уцелил правилния човек. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Накрая ще се окаже от някоя тъпотия - например ако е с механичен дистрибутор (делко), си струва да погледнеш дали не е износено едно графитно електродче вътре, както и палеца на делкото.

/заб: не знам каква е запалителната система при въпросната кола и двигател. Гледам по авточастите, че има и от двата вида: с разпределител и без.

p.s. Със сигурност ще откриете проблема и не е нужно да ходиш точно в определен сервиз, а просто при човек, който разбира повече от развиване на болтчета и смяна на части.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...
  • преди 1 месец ...

Намерих майстор, с който съм работил и преди и съм много доволен. Той се съгласи да прегледа колата. Странното е, че започва да прекъсва точно в момента, в който стрелката за температурата си стигне средата. Като се покара добре, да загрее и маслото, а не само охл. течност и след това се загаси и остави в покой 15ина мин, след това като се запали е ок. Но при по-голямо натоварване например на магистрала при по-дълго задържане на едни и същи обороти на 4/5-а предавка или при изкачване на наклон започва да прекъсва много и реално не може да набере. При градско каране е ок. Може и да не и стига въздух на колата - в тази връзка някой знае ли дали освен дросела, който ще прегледаме дали няма някакви допълнителни клапани за въздух, които подават допълнително количество при по-голямо натоварване (гадая). Дебитомера също ще го сменим. 
П.С. Колко тампона има двигателя?

Редактирано от coltbg
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако смуче вакуум, мисля че ще се усеща и при ниски обороти. Аз пак не разбрах дали майсторът е гледал колата, или това предстои.

По въпроса колко тампона има двигателят, най добре отвори някой каталог, напиши си VIN-номера и ще ти излезе всичко по колата: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Mitsubishi

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата още не е била в сервиз, след 3-4 дни ще влезе. Този двигател е с 2 бобини, няма делко. Същите са сменени с нови. Прекъсването е главно в по-ниските обороти - над 4000 оборота набира равномерно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тия двигатели ...с тоя модел запалване  (2 - бобини 4 свещи или така наречената wasted spark system) ...така си правят :D - за мен лично това е най-нескопосаната система.  Колегата с по-горния пост (безпроблеминя колт)  - сподели ако не е тайна  - твоя с делко или 2 бобини е?  Аз имам някакви предположения, какъв е проблема,  на-вероятно е комплексен ...т. е. няколко неща са. А в какво се изразява "тресенето" и "прекъсването"? Предполагам, че като загрее, при рязко подаване на газ до дупка ( за момент преди да се изфорсира) ....се чуват пукания във филтърната кутия, така ли е? Провери в нета какви са причините за т.н. "Backfire" мисля, че в тази посока трябва да се търси проблема. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Както съм написал колега, ДВГ ми е същия като на колегата с проблема. 4г92 с две бобини. За 15 години, единиствения проблем който съм имал, беше "заекване" при спад на оборотите и подаване обратно на газ. Веднага се усетих, че нещата идват от пробив в кабелите. Купих ОЕМ кабели, смених ги проблема се реши. Тази година, сложих, втория си комплект свещи за толкова години. Карам с платиниеви. Имал съм контакт с доста собственици на такива колтове, и никой не е имал ядове. Повечето оплаквания са от 1.3 4г13 мотора с делко. И те за мен идват от това, че хората НЕ сменят консумативите по запалителната система. Тези двигатели може да са мало-мощни но са идиотски корави. И за протокола, моя двг не спира да ходи в червения сектор, изобщо не го щадя :) Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление и този път ударих на камък. Отново само предположения - дроселова клапа или пък дори и ECU. И те не са успяли да я закачат на комп. диагностика. Трябва да намеря сервиз, в който имали оригиналната програма за Мицубиши от тези години. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, coltbg said:

За съжаление и този път ударих на камък. Отново само предположения - дроселова клапа или пък дори и ECU. И те не са успяли да я закачат на комп. диагностика. Трябва да намеря сервиз, в който имали оригиналната програма за Мицубиши от тези години. 

Бих предложил идея да пробваш ESI BOSCH Софтуера. Трябва да поддържа модела. Свали си я и си я лицензирай безплатно от руските торенти или ако все още я има в замунда. Вземи си USB ОБД букса и си я гледай колата докато караш във всякакви режими.

Редактирано от mko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Категорично ли е това, че преди да се е вдигнала стрелката за температурата до средата, проблемът го няма?

В случая, щом проблемът се проявява след като загрее колата, да не би да е пак нещо свързано с реглажа на клапаните? - нищо, че вече им е правен реглаж.

Или по някаква причина да не затварят добре? - Какво стана с меренето на компресията? (но дали ще отчете, ако малко само не затварят?)

Температурно-зависими проблеми могат да създават и бобини (но пишеш, че са сменени), датчици (например на разпределителния вал) и др., но ако не бяха наред, за толкова време все щяха да се доскапят съвсем. Освен това, имай предвид, че индикацията за температурата яко лъже - над 80 оC до 120 oC все си показва в средата - което яко ме дразни - но ако проблемът ти се проявява след като стрелката стигне средата, плюс+ по-натоварено каране, може да се смята, че проблемът се проявява по на 100-110 градуса. Ама това няма как да го отчетеш по стрелката, но пак ме кара да мисля за механичен проблем, свързан със затварянето на клапаните.

*въпрос към bace, (а и към другите майстори във форума): - има ли смисъл да се опита да отхлаби реглажа на клапаните с още 5-10 стотни и да види дали проблемът ще намалее?

За диагностиката (дето не е OBD) може да е хубаво да я имаш, ама повечето квартални сервизи и без това я ползват само за четене на записани грешки, т.е. не им е от полза при някой такъв по-засукан проблем.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението. Проблемът е по-скоро, че досега в никой сервиз не успяха да я четат на компютърна диагностика. Последния път ме насочиха към Балкан Стар, но оттам казаха, че коли с газови уредби изобщо не приемат било то и само за комп. диагностика. Напоследък проблемът малко се засилва, като това се изразява в по-бавното му отшумяване след като колата се покара повече. Склонен съм да се отвори отново капак на клапани с цел повторен реглаж, но предвид факта колко много прекъсва, не ми се вярва да са чак толкова зле, имайки предвид, че скоро им е правен реглаж. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 10/3/2022 at 6:45 AM , Емил Димитров написа:

Както съм написал колега, ДВГ ми е същия като на колегата с проблема. 4г92 с две бобини. За 15 години, единиствения проблем който съм имал, беше "заекване" при спад на оборотите и подаване обратно на газ. Веднага се усетих, че нещата идват от пробив в кабелите. Купих ОЕМ кабели, смених ги проблема се реши. Тази година, сложих, втория си комплект свещи за толкова години. Карам с платиниеви. Имал съм контакт с доста собственици на такива колтове, и никой не е имал ядове. Повечето оплаквания са от 1.3 4г13 мотора с делко. И те за мен идват от това, че хората НЕ сменят консумативите по запалителната система. Тези двигатели може да са мало-мощни но са идиотски корави. И за протокола, моя двг не спира да ходи в червения сектор, изобщо не го щадя :) Поздрави!

Странно, моите наблюдения се разминават с твоите...но за двигателя, съм напълно съгласен  наистина е здрав (4G93 е особено "идиотоустойчив" и червения сектор въобще не го плаши :) )  Прав си, ако броим проблемите с кабелите и свещите при не навременна смяна, ....но моите наблюдения са, че при нови и изправни свещи и кабели модела с делко има доста по-малко ядове, особено ако има и газ. При модела с 2-те бобини винаги отклика при рязко подаване на газ е по-лош от колкото този с делкото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 10/9/2022 at 5:27 AM , dreadx написа:

Категорично ли е това, че преди да се е вдигнала стрелката за температурата до средата, проблемът го няма?

В случая, щом проблемът се проявява след като загрее колата, да не би да е пак нещо свързано с реглажа на клапаните? - нищо, че вече им е правен реглаж.

Или по някаква причина да не затварят добре? - Какво стана с меренето на компресията? (но дали ще отчете, ако малко само не затварят?)

Температурно-зависими проблеми могат да създават и бобини (но пишеш, че са сменени), датчици (например на разпределителния вал) и др., но ако не бяха наред, за толкова време все щяха да се доскапят съвсем. Освен това, имай предвид, че индикацията за температурата яко лъже - над 80 оC до 120 oC все си показва в средата - което яко ме дразни - но ако проблемът ти се проявява след като стрелката стигне средата, плюс+ по-натоварено каране, може да се смята, че проблемът се проявява по на 100-110 градуса. Ама това няма как да го отчетеш по стрелката, но пак ме кара да мисля за механичен проблем, свързан със затварянето на клапаните.

*въпрос към bace, (а и към другите майстори във форума): - има ли смисъл да се опита да отхлаби реглажа на клапаните с още 5-10 стотни и да види дали проблемът ще намалее?

За диагностиката (дето не е OBD) може да е хубаво да я имаш, ама повечето квартални сервизи и без това я ползват само за четене на записани грешки, т.е. не им е от полза при някой такъв по-засукан проблем.

Не е ли по-лесно просто да измериш компресията? Не мисля, че ще има някаква разлика при по-големи хлабини. Ако има разлика, ще си я видял и при теста за компресията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, bace написа:

Странно, моите наблюдения се разминават с твоите...но за двигателя, съм напълно съгласен  наистина е здрав (4G93 е особено "идиотоустойчив" и червения сектор въобще не го плаши :) )  Прав си, ако броим проблемите с кабелите и свещите при не навременна смяна, ....но моите наблюдения са, че при нови и изправни свещи и кабели модела с делко има доста по-малко ядове, особено ако има и газ. При модела с 2-те бобини винаги отклика при рязко подаване на газ е по-лош от колкото този с делкото.

Да, колега, напълно ни се разминават наблюденията. Преди години делката на 4G13 бяха най-изкупуваната част по моргите. Най-честия проблем беше пробила бобина (която е имплементирана в делкото) в следствие на нехайство по запалителната система. Имаше и доста хора, които за да решат проблема, слагаха изнесени стандартни бобини извън делкото. Що се отнася до 4г92, там почти не съм чувал за проблеми със запалителната система. Най-честите оплаквания при по-големия мотор през годините са били от повреден датчик на разпределителен вал. Относно отзивчивостта (респонзът както е модерно) и тук не мога да се съглася. Имах ги и двата колта, до преди няколко години, преди да заменим този на жената (4г13) с по-новия с 4A90. Виж сега по-новия мотор който е мивек, след средни обороти е друга бира. Но за толкова години, мога да кажа, че единственото предимство на 4г13 пред 4г92 беше по-ниския градски разход. Е за много хора друго предимство беше липсата на дебитомер на по-малкия мотор, което го правеше подходящ за стара обикновенна АГУ. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мм...аз може би не се изразих правилно, имах в предвид, че два абсолютно еднакви двигателя в ...да кажем перфектно техн. състояние, но с различни запалителни системи се държат различно, а това с пробилите бобини...там картинката е ясна....като се кара с прецакани кабели, съвсем нормално е да замине и бобината. То обикновенно реда е такъв...като не се сменят свещите на време, тръгват кабелите....после бобините... Аз на спейса (4G93) му "тунинговах" малко схемата с бобините...сега е с 4 тойотовски "coil on plug" ..както му викат.....и изчезнаха доста от проблемите ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...