coltbg Публикувано 16 март 2022 Сподели Публикувано 16 март 2022 Здравейте. откакто купих Колт-а (1.6, 90кс), само ходене по мъките с въпросния проблем с прекъсването (и на газ, и на бензин). Смених ангренаж, свещи (NGK), кабели, бобини (NGK), колата днес беше на реглаж на клапани и проблемът с прекъсването остана.... Градско каране (1-ва, 2-ра, 3-та) много рядко се проявява. На празен ход като загрее има едно играене на оборотите с припукване (прекъсване) и най-вече прекъсва извънградско на четвърта и пета. До такава степен прекъсва, че вътре е едно тресене и вибрации - няма ускорение. Като върна на трета и дам газ над 4000 оборота, ускорява равномерно, с нормална мощност, без да прекъсва. Като цяло изглежда, че над 4000 оборота е окей. Вече съм налял 1000лв в колата заради това явление, а решение няма и съм отчаян. Моля за съвети. Благодаря предварително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 17 март 2022 Сподели Публикувано 17 март 2022 Здравейте, така описано е много трудно някой да ви даде отговор но като за начало ми звучи като неправилна диагностика и сменяне на части без да се знае какъв е проблема. - Ангренажа като е сменен, зацепен ли е правилно? При замяната на ангренажа, проверен/сменян ли е датчика за положение на коляновия вал? - Проверен ли е датчика за разпределителния вал? - Правено ли е замерване на компресията? Можете да имате проблем с компресията в следвствие на прогорен от карането на газ изпускателен клапан/и. - След като проблема е един и също на бензин и на газ следва да изключим двете инсталации по-отделно. Не сте споменали - на какъв пробег е колата и отколко време се кара на газ, както каква е инсталацията (газов инжекцион или обикновена). Лично аз на такъв автомобил, бих започнал с проверка на компресията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 17 март 2022 Автор Сподели Публикувано 17 март 2022 Привет! Компресия не е мерена, а може би е трябвало да го направят преди и след реглажа на клапаните за да се види какъв ефект или дефект е постигнат. Въпросът е, че проблема го има още отпреди каквото и да било да е сменяно, регулирано... Това, което ми беше казано е, че не е имало никакви нагари и нещата под капака на клапаните са изглеждали много добре. Колата е на 240,000км и е с газов инжекцион STAG, монтиран преди година и нещо или около 20,000км. Тези дни ще измеря и компресия и ще кажа да сменят и датчика за темп. на охладителната течност. Явно с тези "майстори" ще караме на принципа проба-грешка. Няма ли някой съфорумец, който работи по коли от марката и би могъл да я погледне? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 17 март 2022 Сподели Публикувано 17 март 2022 Във форума, с качествена диагностика в София -> https://japanautoservice.com/ Бих ви посъветвал, за да не влизате в излишни разходи, първо премерете компресията. Това ще ви насочи най-добре накъде в каква посока да тръгнете и дали вътрешностите на двигателя са добре. Във всеки "сервиз" могат да ви го направят а и достъпа на този двигател (4G92) е чудесен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
japancars Публикувано 8 април 2022 Сподели Публикувано 8 април 2022 На 3/17/2022 at 4:49 PM , MuxoB написа: Във форума, с качествена диагностика в София -> https://japanautoservice.com/ Потвърждавам! Ходил съм за диагностика там и останах много доволен! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 19 Май 2022 Автор Сподели Публикувано 19 Май 2022 (редакция) Голям проблем се оказва притежанието на толкова стар автомобил вече. От никой сервиз не се съгласяват да я погледнат дори, а за ремонт да не говорим. Чух се с хората от въпросния Japanautoservice и в интерес на истината бяха много отзивчиви и по телефона ме насочиха към дебитомер. Междувременно познати ме препратиха към един човек, който се занимава с диагностики и ми е по-близко, който се съгласи да я погледне. Оказа се, че колата има OBD букса, но не поддържа стандарта за компютърна диагностика. Оказа се, че диагностика на този Колт се прави като първият пин от буксата се свърже с маса от купето и се даде на контакт. Започват да мигат контролните лампи на таблото и по особен начин, по който мигат, всъщност се брои за да видиш кода на грешката. Грешка обаче - няма. Разкачих дебитомера (то е няколко функции в една част: Мери количество на въдух, но и температура) и тогава го записа като грешка. Все пак явно ще закарам колата във въпросния сервиз, който препоръчахте за да я погледнат, защото прекъсването си остана. Извънградско на 4 и 5 предавка когато за по-дълго време задържа едни обороти прекъсва много. Проблемът изчезва само над 4000 оборота и то не винаги. Редактирано 19 Май 2022 от coltbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 19 Май 2022 Сподели Публикувано 19 Май 2022 Колега, аз карам петнадесет години такъв колт, и не съм имал никога подобни проблеми. Проблема при теб е, че явно ходиш при някакви "майстори" които само научкват, но не "нацелват" проблема. И компютърът се чете на диагностична апаратура, явно и там не си уцелил правилния човек. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 7 юли 2022 Сподели Публикувано 7 юли 2022 (редакция) Накрая ще се окаже от някоя тъпотия - например ако е с механичен дистрибутор (делко), си струва да погледнеш дали не е износено едно графитно електродче вътре, както и палеца на делкото. /заб: не знам каква е запалителната система при въпросната кола и двигател. Гледам по авточастите, че има и от двата вида: с разпределител и без. p.s. Със сигурност ще откриете проблема и не е нужно да ходиш точно в определен сервиз, а просто при човек, който разбира повече от развиване на болтчета и смяна на части. Редактирано 7 юли 2022 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Polad112 Публикувано 9 август 2022 Сподели Публикувано 9 август 2022 Дистрибутрора ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 21 септември 2022 Автор Сподели Публикувано 21 септември 2022 (редакция) Намерих майстор, с който съм работил и преди и съм много доволен. Той се съгласи да прегледа колата. Странното е, че започва да прекъсва точно в момента, в който стрелката за температурата си стигне средата. Като се покара добре, да загрее и маслото, а не само охл. течност и след това се загаси и остави в покой 15ина мин, след това като се запали е ок. Но при по-голямо натоварване например на магистрала при по-дълго задържане на едни и същи обороти на 4/5-а предавка или при изкачване на наклон започва да прекъсва много и реално не може да набере. При градско каране е ок. Може и да не и стига въздух на колата - в тази връзка някой знае ли дали освен дросела, който ще прегледаме дали няма някакви допълнителни клапани за въздух, които подават допълнително количество при по-голямо натоварване (гадая). Дебитомера също ще го сменим. П.С. Колко тампона има двигателя? Редактирано 21 септември 2022 от coltbg Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 21 септември 2022 Admin Сподели Публикувано 21 септември 2022 Вакум да не смуче от някъде? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 22 септември 2022 Сподели Публикувано 22 септември 2022 Ако смуче вакуум, мисля че ще се усеща и при ниски обороти. Аз пак не разбрах дали майсторът е гледал колата, или това предстои. По въпроса колко тампона има двигателят, най добре отвори някой каталог, напиши си VIN-номера и ще ти излезе всичко по колата: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Mitsubishi Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 22 септември 2022 Автор Сподели Публикувано 22 септември 2022 Колата още не е била в сервиз, след 3-4 дни ще влезе. Този двигател е с 2 бобини, няма делко. Същите са сменени с нови. Прекъсването е главно в по-ниските обороти - над 4000 оборота набира равномерно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 29 септември 2022 Сподели Публикувано 29 септември 2022 Тия двигатели ...с тоя модел запалване (2 - бобини 4 свещи или така наречената wasted spark system) ...така си правят - за мен лично това е най-нескопосаната система. Колегата с по-горния пост (безпроблеминя колт) - сподели ако не е тайна - твоя с делко или 2 бобини е? Аз имам някакви предположения, какъв е проблема, на-вероятно е комплексен ...т. е. няколко неща са. А в какво се изразява "тресенето" и "прекъсването"? Предполагам, че като загрее, при рязко подаване на газ до дупка ( за момент преди да се изфорсира) ....се чуват пукания във филтърната кутия, така ли е? Провери в нета какви са причините за т.н. "Backfire" мисля, че в тази посока трябва да се търси проблема. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 3 октомври 2022 Сподели Публикувано 3 октомври 2022 Както съм написал колега, ДВГ ми е същия като на колегата с проблема. 4г92 с две бобини. За 15 години, единиствения проблем който съм имал, беше "заекване" при спад на оборотите и подаване обратно на газ. Веднага се усетих, че нещата идват от пробив в кабелите. Купих ОЕМ кабели, смених ги проблема се реши. Тази година, сложих, втория си комплект свещи за толкова години. Карам с платиниеви. Имал съм контакт с доста собственици на такива колтове, и никой не е имал ядове. Повечето оплаквания са от 1.3 4г13 мотора с делко. И те за мен идват от това, че хората НЕ сменят консумативите по запалителната система. Тези двигатели може да са мало-мощни но са идиотски корави. И за протокола, моя двг не спира да ходи в червения сектор, изобщо не го щадя Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 4 октомври 2022 Автор Сподели Публикувано 4 октомври 2022 За съжаление и този път ударих на камък. Отново само предположения - дроселова клапа или пък дори и ECU. И те не са успяли да я закачат на комп. диагностика. Трябва да намеря сервиз, в който имали оригиналната програма за Мицубиши от тези години. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sunnyboy115 Публикувано 4 октомври 2022 Сподели Публикувано 4 октомври 2022 Още ли не си посетил този сервиз - https://japanautoservice.com/ ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mko Публикувано 4 октомври 2022 Сподели Публикувано 4 октомври 2022 (редакция) 16 hours ago, coltbg said: За съжаление и този път ударих на камък. Отново само предположения - дроселова клапа или пък дори и ECU. И те не са успяли да я закачат на комп. диагностика. Трябва да намеря сервиз, в който имали оригиналната програма за Мицубиши от тези години. Бих предложил идея да пробваш ESI BOSCH Софтуера. Трябва да поддържа модела. Свали си я и си я лицензирай безплатно от руските торенти или ако все още я има в замунда. Вземи си USB ОБД букса и си я гледай колата докато караш във всякакви режими. Редактирано 4 октомври 2022 от mko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 5 октомври 2022 Автор Сподели Публикувано 5 октомври 2022 Както бях писал и по-нагоре - Повечето сервизи като чуят коя година е колата не им се знаимава. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 9 октомври 2022 Сподели Публикувано 9 октомври 2022 (редакция) Категорично ли е това, че преди да се е вдигнала стрелката за температурата до средата, проблемът го няма? В случая, щом проблемът се проявява след като загрее колата, да не би да е пак нещо свързано с реглажа на клапаните? - нищо, че вече им е правен реглаж. Или по някаква причина да не затварят добре? - Какво стана с меренето на компресията? (но дали ще отчете, ако малко само не затварят?) Температурно-зависими проблеми могат да създават и бобини (но пишеш, че са сменени), датчици (например на разпределителния вал) и др., но ако не бяха наред, за толкова време все щяха да се доскапят съвсем. Освен това, имай предвид, че индикацията за температурата яко лъже - над 80 оC до 120 oC все си показва в средата - което яко ме дразни - но ако проблемът ти се проявява след като стрелката стигне средата, плюс+ по-натоварено каране, може да се смята, че проблемът се проявява по на 100-110 градуса. Ама това няма как да го отчетеш по стрелката, но пак ме кара да мисля за механичен проблем, свързан със затварянето на клапаните. *въпрос към bace, (а и към другите майстори във форума): - има ли смисъл да се опита да отхлаби реглажа на клапаните с още 5-10 стотни и да види дали проблемът ще намалее? За диагностиката (дето не е OBD) може да е хубаво да я имаш, ама повечето квартални сервизи и без това я ползват само за четене на записани грешки, т.е. не им е от полза при някой такъв по-засукан проблем. Редактирано 9 октомври 2022 от dreadx Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
coltbg Публикувано 12 октомври 2022 Автор Сподели Публикувано 12 октомври 2022 Благодаря за мнението. Проблемът е по-скоро, че досега в никой сервиз не успяха да я четат на компютърна диагностика. Последния път ме насочиха към Балкан Стар, но оттам казаха, че коли с газови уредби изобщо не приемат било то и само за комп. диагностика. Напоследък проблемът малко се засилва, като това се изразява в по-бавното му отшумяване след като колата се покара повече. Склонен съм да се отвори отново капак на клапани с цел повторен реглаж, но предвид факта колко много прекъсва, не ми се вярва да са чак толкова зле, имайки предвид, че скоро им е правен реглаж. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 октомври 2022 Сподели Публикувано 13 октомври 2022 На 10/3/2022 at 6:45 AM , Емил Димитров написа: Както съм написал колега, ДВГ ми е същия като на колегата с проблема. 4г92 с две бобини. За 15 години, единиствения проблем който съм имал, беше "заекване" при спад на оборотите и подаване обратно на газ. Веднага се усетих, че нещата идват от пробив в кабелите. Купих ОЕМ кабели, смених ги проблема се реши. Тази година, сложих, втория си комплект свещи за толкова години. Карам с платиниеви. Имал съм контакт с доста собственици на такива колтове, и никой не е имал ядове. Повечето оплаквания са от 1.3 4г13 мотора с делко. И те за мен идват от това, че хората НЕ сменят консумативите по запалителната система. Тези двигатели може да са мало-мощни но са идиотски корави. И за протокола, моя двг не спира да ходи в червения сектор, изобщо не го щадя Поздрави! Странно, моите наблюдения се разминават с твоите...но за двигателя, съм напълно съгласен наистина е здрав (4G93 е особено "идиотоустойчив" и червения сектор въобще не го плаши ) Прав си, ако броим проблемите с кабелите и свещите при не навременна смяна, ....но моите наблюдения са, че при нови и изправни свещи и кабели модела с делко има доста по-малко ядове, особено ако има и газ. При модела с 2-те бобини винаги отклика при рязко подаване на газ е по-лош от колкото този с делкото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 октомври 2022 Сподели Публикувано 13 октомври 2022 На 10/9/2022 at 5:27 AM , dreadx написа: Категорично ли е това, че преди да се е вдигнала стрелката за температурата до средата, проблемът го няма? В случая, щом проблемът се проявява след като загрее колата, да не би да е пак нещо свързано с реглажа на клапаните? - нищо, че вече им е правен реглаж. Или по някаква причина да не затварят добре? - Какво стана с меренето на компресията? (но дали ще отчете, ако малко само не затварят?) Температурно-зависими проблеми могат да създават и бобини (но пишеш, че са сменени), датчици (например на разпределителния вал) и др., но ако не бяха наред, за толкова време все щяха да се доскапят съвсем. Освен това, имай предвид, че индикацията за температурата яко лъже - над 80 оC до 120 oC все си показва в средата - което яко ме дразни - но ако проблемът ти се проявява след като стрелката стигне средата, плюс+ по-натоварено каране, може да се смята, че проблемът се проявява по на 100-110 градуса. Ама това няма как да го отчетеш по стрелката, но пак ме кара да мисля за механичен проблем, свързан със затварянето на клапаните. *въпрос към bace, (а и към другите майстори във форума): - има ли смисъл да се опита да отхлаби реглажа на клапаните с още 5-10 стотни и да види дали проблемът ще намалее? За диагностиката (дето не е OBD) може да е хубаво да я имаш, ама повечето квартални сервизи и без това я ползват само за четене на записани грешки, т.е. не им е от полза при някой такъв по-засукан проблем. Не е ли по-лесно просто да измериш компресията? Не мисля, че ще има някаква разлика при по-големи хлабини. Ако има разлика, ще си я видял и при теста за компресията. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 13 октомври 2022 Сподели Публикувано 13 октомври 2022 преди 2 часа, bace написа: Странно, моите наблюдения се разминават с твоите...но за двигателя, съм напълно съгласен наистина е здрав (4G93 е особено "идиотоустойчив" и червения сектор въобще не го плаши ) Прав си, ако броим проблемите с кабелите и свещите при не навременна смяна, ....но моите наблюдения са, че при нови и изправни свещи и кабели модела с делко има доста по-малко ядове, особено ако има и газ. При модела с 2-те бобини винаги отклика при рязко подаване на газ е по-лош от колкото този с делкото. Да, колега, напълно ни се разминават наблюденията. Преди години делката на 4G13 бяха най-изкупуваната част по моргите. Най-честия проблем беше пробила бобина (която е имплементирана в делкото) в следствие на нехайство по запалителната система. Имаше и доста хора, които за да решат проблема, слагаха изнесени стандартни бобини извън делкото. Що се отнася до 4г92, там почти не съм чувал за проблеми със запалителната система. Най-честите оплаквания при по-големия мотор през годините са били от повреден датчик на разпределителен вал. Относно отзивчивостта (респонзът както е модерно) и тук не мога да се съглася. Имах ги и двата колта, до преди няколко години, преди да заменим този на жената (4г13) с по-новия с 4A90. Виж сега по-новия мотор който е мивек, след средни обороти е друга бира. Но за толкова години, мога да кажа, че единственото предимство на 4г13 пред 4г92 беше по-ниския градски разход. Е за много хора друго предимство беше липсата на дебитомер на по-малкия мотор, което го правеше подходящ за стара обикновенна АГУ. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bace Публикувано 13 октомври 2022 Сподели Публикувано 13 октомври 2022 Мм...аз може би не се изразих правилно, имах в предвид, че два абсолютно еднакви двигателя в ...да кажем перфектно техн. състояние, но с различни запалителни системи се държат различно, а това с пробилите бобини...там картинката е ясна....като се кара с прецакани кабели, съвсем нормално е да замине и бобината. То обикновенно реда е такъв...като не се сменят свещите на време, тръгват кабелите....после бобините... Аз на спейса (4G93) му "тунинговах" малко схемата с бобините...сега е с 4 тойотовски "coil on plug" ..както му викат.....и изчезнаха доста от проблемите ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.