Премини към съдържание

Дилема


Препоръчано мнение

Колеги, с много от вас се познаваме от години. Тук всички сме свързани от една обща "мания" по автомобилите. Вярвам, че на всеки от вас му харесва автомобила и не го ползва само за да се придвижи от тА до тБ, а иска да се чувства комфортно, сигурно и не на последно място да си пълни душичката, докато се придвижва. Пък и дори като го гледа ;)Та сигурен съм, ще ме разберете.

Изправен съм пред една дилема. 
Колата ми стана на доста години (както и на повечето от вас), обаждат се доста дребни неща, които не съм ремонтирал, понеже нямат пряко отношение към надеждността. Но най - големия проблем са наченките на ръжда тук и там. Не е тотален гнилоч, има проблем при лонжерите и в единия заден калник. Може да се кара още известно време така. И пред мене изниква въпроса: какво правя от тук нататък?

Започнах да гледам авто сайтовете. Бъдещата ми кола предпочитам да е СУВ, с не толкова голямо значение с какво задвижване. Разглеждам обяви на коли след 2017г. Цените минават 40 000лв. Разглеждам и повечето дилъри за нови такива. Там всичко е над 70 000лв до към 100 000лв. Държа да отбележа, че не разполагам с такива средства и покупка на кола за тази цифра в брой изобщо не коментирам. Става въпрос за евентуален лизинг. И тука идва интересната част. Например за покупката на новия еклипс крос първоначалната вноска е в размер на 15% от цената, която е 98 000лв(в момента даймънд+ е намален на 88 000лв) , което ще рече, че се плащат около 15 000 и после по 1200лв всеки месец в продължение на 5 години. Отделно са таксите за регистрация, еко, каско и т.н. Не можах да разбера, например на тойота CH-R, която е 71 000лв къде са тези 350лв на месец, които рекламират.:blink:

Та това са доста големи разходи, поне за мен, а от досегашния ми опит с техника втора употреба съм винаги вътре и когато и да съм купил такава все съм си хвърлил парите в реката. От тук и силното ми нежелание дори и да събера 40 000лв за автомобил 2ра употреба, то той няма да има никаква гаранция. А нова кола за 25 000 пък изобщо не подлежи на обсъждане, поради високата летва, която галанта ми е поставил отпреди 12 години.
Остава ми като опция реинвестицията на няколко хиляди в сегашната ми кола, с които да намеря човек, който да се съгласи да я изкърпи, да оправя екстериора с пълно пребоядисване и да оправя интериора( частично претапициране и подмяна на вече далите фира говорители). Също така съм наясно, че това ще ми отнеме колата за минимум 6 месеца.

Пуснах тази тема, защото ми е интересно да чуя какво мислите и съм сигурен, че доста от вас са минали или предстои да минат през подобен избор;)
Бъдете здрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Действително пред този избор ще се изправи всеки някой ден. Ще разкажа ситуацията с приятел. Караше непретенциозна бензинова азиатска кола, която за 12 години не бе влизала изобщо в сервиз. Само масла, филтри, едни накладки и биалетка се смениха. Той все искаше колата да има удоволствие от шофиране, но малкия двигател и ниския клас на автомобила ограничаваха донякъде това. Преди 2 години я продаде и си взе пак second hand, но дизелов апонски автомобил. Впечатления отлични, вървене, комфорт - невероятни, автомобил от друг клас. До момента в който неговия сервизен механик не произнесе присъдата - нови дюзи и още някакъв ремонт по двигателя. Моя човек започна да се задъхва. От една страна изплаща ипотечен кредит, от друга живота поскъпна, а парите отдавна вече не му стигат. Майстора още при първия ремонт на автомобила го попита защо си е харесал дизел. Според него за градски условия и веднъж до морето е трябвало да си купи бензинов автомобил с евтина поддръжка, а дизела бил когато се пътува повече или главно, когато парите за поддръжка не са проблем. Сега ревизирането на двигателя продължава и моя човек е пред дилема. Да събере ли някак си 1/2 от цената на колата или да тегли кредит за нова азиатска, но този път пак бензинова. Но и ако със следващата стане нещо, наистина ще удари дъното.

Така че дано всеки от нас, когато дойде момента, има късмет със следващия автомобил. Аз лично моя Мицку ще го карам докъдето може.
Поздрави.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Много ще се радвам да се видим на Вонеща вода и ще ти кажа моето мнение, че тук е много дълго.

Но накратко - няма вече истински автомобили, както едно време.

Иначе си за Outlander. Тъкмо има един на 105 хил. от Швейцария.

Слагаш му газ и готово.

Така няма да даваш по 1200 лева всеки месец за 5 години, което е лудост!

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=21640079919676001&slink=nnx63m

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 3/13/2022 at 8:28 AM , mmotors написа:

Изправен съм пред една дилема. 
Колата ми стана на доста години (както и на повечето от вас), обаждат се доста дребни неща, които не съм ремонтирал, понеже нямат пряко отношение към надеждността. Но най - големия проблем са наченките на ръжда тук и там. Не е тотален гнилоч, има проблем при лонжерите и в единия заден калник. Може да се кара още известно време така. И пред мене изниква въпроса: какво правя от тук нататък?

При мен положението е същото, в момента имам огромна дупка в багажника от ръжда. Само че аз съм решил да я закърпя! Ще я дам на майстора ми да направи каквото може и, ако успее да закрепи положението за още поне 4 години ще съм супер доволен. По нататък... ми ще го мисля, но май ще гледам да взема нещо японско, поне на 10-12 години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено хората които се интересуват от автомобили и тяхната подръжка, виждат проблемите в съвременните автомобили (след 2010/12) -> малки двигатели (кубатура и цилиндри), турбиниране, директно впръскване, слаби материали и още много. Ако оставим това на страна другия проблем е постоянно нарастващата цена на новите автомобили и обвързването със дилърския сервиз за обслужване (таксите са големи) -> пример е Дачия Сандеро, която вече хич не достъпна като нов автомобил както едно време. От друга страна е и моменталното обезценяване в момента на покупка на новия автомобил и това че ти вече си на загуба. Може би единствения голям плюс е надеждността на новия автомобил, която за поне 5 години ще е ОК.

Преди 2 години закупихме нов автомобил Hyundai i20 1.25 Kappa 2020 , базово оборудване. Основната причина за покупката беше нуждата от нова НАДЕЖДНА ежедневна и градска кола разбира се,  ниската цена, доказалия се в миналото, още от средата на 2000-та година двигател и простото му у-во. Именно тази причина ни накара да изберем точно такъв екземпляр -> Нова опаковка и стар изпитан двигател.

Към момента малко компании работят със стари генерации двигатели които са инсталирани на нови платформи и модели. 

Пример -> Нисан / Рено / Дачия използваха атмосферен, много надежден 1.6 двигател на Нисан в много техни платформи който за жалост вече не се инсталира в новите модели и е заместен с турбиниран 3-цилиндриов с директно впръскване, миксер.

Пример -> Хонда имаха страхотни 2.0 (К20) и 2.4 (К24) двигатели които вече не се използват в новите платформи.

Пример -> Сузуки доскоро работеха с M13A и М16А който са изключително надеждни двигатели.
 
Друг пример за това е Outlander с 4b11 (2.0) и 4b12 (2.4) двигателя, който е конструктивно прост (без излишни системи) и достатъчно надежден ако е поддържан добре. Което го прави доста добър кандидат за сравнително нова кола (2015-2020). 

Моят личен съвет при избора на нов автомобил към днешна дата е да бъде с максимално опростени агрегати -> без директно впръскване, без турбиниране, поне 4 цилиндров ДВГ и възможност за ръчна скоростна кутия и може би най-важното възможно най-малък пробег.

Относно поддръжката на старите е много относително, в зависимост от текущата степен на амортизация на колата.
Огромния плюс е че със сравнително малки инвестиции 500-600лв и при обслужване например на ангренажна група, аксесоарни ремъци и флуиди (моторно, трансмисионно масло) и едни накладки може изкараш едни безпроблемни 25-35 хиляди километра и да нямаш ангажимента да плащаш всеки месец на банката такса че караш "нов" автомобил.

Ежедневно карам Грандис (2.4 бензин/газ) вече пета година и съм на почти 100 000км от както го карам аз. За това време по окачването се разби един шарнир, в следствие на което смених всички тампони отпред, без амортисьорите. Друго освен поддръжка за този пробег, не съм правил. Откъдето и да гледаме за 5 години не съм инвестирал големи суми за да се движа всеки ден. Докато при новия автомобил, всеки месец в продължение на 5 години си плащаш вноската, което понякога тежи.

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...