Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

3.8 V6 Montero 3 - въпроси преди покупка


Препоръчано мнение

Здравейте, хора! За много години, да сте живи и здрави!

Отдавна съм си намислил да си купя джип и се нуждая от вашето мнение.
Първо, нямам кой знае колко основателни причини да карам джип освен, че искам да е нещо по-високо, по-здраво и една идея по-проходимо от лека кола, защото обичам планината (и места по-далече от града и хората). Не съм офроуд маняк, но харесвам да ходя на палатки, язовири, ски и т.н.

Та, сега по същество - искам бензиново Pajero 3 (2002-2005) с автоматични скорости (по-конкретно Montero, внос от САЩ/Канада) и съм се спрял на 3.8 V6 дълга база. Като цяло ме интересуват няколко ключови неща конкретно за 3.8 V6:

Въпрос 1:
- Има ли какво да му се счупи (слаби места)? 

Въпрос 2:
- Има ли кой да го направи ако стане нещо (намират ли се части)?

Въпрос 3:
- Колко струва да притежаваш този джип (обслужване + ремонти)? Аз го взимам с идеята да го карам, не да го ремонтирам, ама знаете как стоят нещата... :(

Въпрос 4:
- Можете ли да потвърдите, че подлежи на газификация или най-добре да търся газаджия да питам?

 

Благодаря от сърце и ви желая успешна година!
Поздрави,
Любо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Ako знаеш возило , дето да няма кво да му се счупи , моля те сподели , да се обзаведа и аз. 

2.Намирал съм ,абсолютно всички оригинални части ,които са ми трябвали . По морги , тоя двг го няма . С части за купето , окачване ,диференциали  е пълно , заради двигателя 3.2Д .

3.Данъка му е лош

4.Потвърждавам ,подлежи на газификация . За 14месеца съм минал 75к км на газ . Освем разхода от 18+ /100км ,нямам оплаквания 

В допълнение : Паджеро 4 е успешен фейслифт на Паджеро 3 , а има по-голямо предлагане с тоя ДВГ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....само да вметна, Паджеро 3 с 3.8 мотора не е МИВЕК ,а си е обикновенния мотор с обикновенните едновалови глави......това ще рече че е с хидравлични повдигачи ,а не както при МИВЕКА комбинация от двете системи......при този мотор най честия проблем е че изгаря стъпковия мотор, тъй като е с механичен дросел ,а не с електрически.......по лошото е ,че наред с стъпковия мотор, който в 90 процента от случаите намотката окъсява ,изгаря и драйвера за управление на стъпковия мотор в ЕКУ-то ,а това вече е проблем ,не че го няма чипа ,но вече имате два проблема.....

И другия проблем на този мотор е че си гори масло ........иначе останалите работи са ок.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И Мивека ми гори масло . Доливам 0.5-1л на 10к км , зависи колко я настъпвам . Прави ми впечатление , че почва да гори маслото , като му навъртя 7к км и мисля вече там някъде да го сменям . Карам го на газ ,повечето , но и пътувам много из чужбини , дето няма мн разлика в цената газ-бензин и там съм на бензин ,няма разлика в горенето на масло .

Половината клапани на Мивека са с ръчно регулиране . Досадно е регулирането им на 30к км , но е наложително , особено ако си на газ -свалят се всмукателните тръби , щото са над главите . Имай го в пред вид в избора си . 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Благодаря за мненията!

Съгласен съм, че П4 е по-доброто, ама особено бензиновите са по над 30к, ако изобщо има такива на пазара.
Другия вариант е П4 дизел от 2010+, които са по 200к.с. (и май също отиват по към горната граница на бюджета ми), но имат по-поносим разход на гориво, обаче сега карам дизелова кола и ми е ясно за какво става въпрос - ЕГР клапи, ДПФ, аварийни режими. Тия неща на джип плюс ГНП-то, което им е слабо място и ме връщат в позиция раздяла с джип и търсене на opel kadett :( Продължавам да мисля варианти и да гледам обяви

Поздрави,
Любо

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не , ГНПто , дето споменаваш , не е грижа при П4 ,само при П3 с 3.2д. Другите бели , които спомена ,са си тъй , и са си общи за всички комън рейли. 

За мен не бе достатъчно рафиниран 4 цилиндровия 200к мотор и неподходящ за приличната кола . Същото бих казал и за Ланд Крузера 120/150 с 4цил дизел . И на двете марки следях 6цилиндровите бензинови двг , които определено им по-прилягат .  

Колкото за разхода , нафтовото надали ще падне под 12/100 . Няма как да се доближи разхова на туй тежко (2200кг) , неаеродинамично , с огромни гуми и бавни диференцияли  возило , до разхода на дизелова лека кола . 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
On 1/14/2022 at 11:49 PM, DJ Tymbi said:

.....само да вметна, Паджеро 3 с 3.8 мотора не е МИВЕК ,а си е обикновенния мотор с обикновенните едновалови глави.

@DJ Tymbi според сайта долу, П3 (2002-2006) с 3.8 мотора е МИВЕК:
https://www.auto-data.net/en/mitsubishi-montero-3.8-i-v6-24v-mivec-250hp-15428

Иначе го мисля и другия вариант да инвестирам малко повече за П4 с дизелов 3,2 DID 200к.с. защото 12/100 нафта ще е горе долу като 18/100 газ (там нали в началото работи на бензин..), обаче ДПФ, ЕГР, вихрови клапи и тем подобни други неща ме отказват и главната причина за това нещо е лошата нафта в България. 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....тази аутодата не е вярна ,на всичкото отгоре пишат глупости като параметри........Няма Паджеро с индекс V7xW(това са 9,10,11 и 12 символ от ВИН номера на шасито) с 3.8 литор МИВЕК 250 коня мотор,включително не само за Европа, а за целия свят......даме няма Паджеро ( поне по официалните каталози ) от 2000 до 2006 година V7xW с този мотор.......Аз вярвам на официалните каталози ,а не на Аутодатата,която отодавна знам че има много глупости и невярна информация..... който иска ,да влезне в някой онлайн каталог и да си търси такава модификация.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Малко повече , за дизелов П4 "....ще се учудя , ако са по-скъпи нафтовите П4 от 3.8бензин ,ама сигурно си проверил . 

Вихровите клапи , са потенциялна беля и при бензиновите мотори и моите си ги возя в жапката :) . Странно , но компутера на колата не изяви никво негодувание ,към моето отношение към прогреса :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

On 1/31/2022 at 12:22 PM, didooo6 said:

"Малко повече , за дизелов П4 "....ще се учудя , ако са по-скъпи нафтовите П4 от 3.8бензин ,ама сигурно си проверил . 

Вихровите клапи , са потенциялна беля и при бензиновите мотори и моите си ги возя в жапката :) . Странно , но компутера на колата не изяви никво негодувание ,към моето отношение към прогреса :)

Тука идеята беше да сравня П3 бензин с П4 дизел. И да, нафтовите П4 са по-скъпи от бензиновите П3, но много зависи от конкретната бройка. Има супер запазени П3, които си държат цена, така че нещата са относителни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето гугъл сърфиране , не намери инфо 3,8 двигателите , слагани в П3 , да са с по два клапана на цилиндър . Ди Джей , прати да прочета , моля . С друг код на двигателя , а не 6G75 ли са ?

Здравков , ако имаш в предвид "запазено" , за варненското П3 с 3,8 - да , мн добре ми изглежда на снимките .

Повечето бензинови П3 (99,99%) са с 3,5GDI . 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

........никъде не съм споменавал за клапани,казах че Паджеро 3  с 3.8 литровия V6 с  MIVEC система според мен няма, където и да е по света.....има Паджеро 3 с 3.8 литровия мотор ,но той не е MIVEC системата, а иначе и двата мотора са с по 4 клапана на цилиндър или 24 клапана общо.....моторите им са с индекс 6G75,само че на единия нищо не пише ,докато на П4 си пише  MIVEC .......

 

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах те , прав си . 

Май всичките П3 с 3.8 , дето съм виждал са Щатски .

Добре ли съм разбрал : MIVECa държи всмукателните клапани отворени една идея по-дълго , когато е по-настъпен двигателя ?

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте отново,
Благодаря за информацията!

Ъпдейт - още не съм си купил паджеро/монтеро, ама съм с 1 крачка по-близо. Исках да попитам нещо обаче, защото гледах разни американски видеа как хората си правят монтерото на overland vehicle (т.е. нещо като off-road camper, с палатка на покрива, хладилник отзад и тн), аз също бих искал да го ползвам с подобна цел и имам няколко питанки, ще се радвам ако знаете нещо повече по въпроса:

Има ли място къде да се сложи газовата бутилка в "мазенцето" на багажника в кръгла форма или трябва да стърчи като пура зад задните седалки? (Тук бюджетът за палатка на покрива е лимитиран и ще трябва да се спи отзад на спуснати задни облегалки поне докато палатката дойде от али експрес). 

Въпрос 2:
Идеята ми е да сложа по-големи гуми, но да им е свободно и да не правят контакт с подкалниците, както и да излизат малко по-встрани от колата, не да са "скрити" вътре в калника. Как стои въпросът с окачването и повдигането на джипката - има ли недостатъци на фланците (spacers) и на aftermarket пружини/амортисьори? Все пак самата кола заводски не е направена да изглежда така, какви са рисковете?

Въпрос 3:
Какво мислите за regearing (сменяване на 4.3 диф с 4.9)? А инсталирането на LSD? Някой правил ли го е това? Няма ли да е по-добре и за разходка и за скоростната кутия, особено ако се движи на по-големи гуми с по-висок просвет?

(А изобщо някой да си е купил такава кола и да се скита по чукарите и да спи вътре, вместо с каравана, или аз съм единствен?) :D

Поздрави,
Любо

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Събраха ми се 2х35л бутилки под равното дъно , но изхвърлих оттам третия ред седалки . По принцип това отлично място за бутилките , беше определящо ,като си избирах возилото .

2. Има всякакви окачвания за туй Паджеро . Аз се въздържах от по-големи гуми и повдигане на колата . Нежна ми изгл трансмисията и окачването й .

3.Нямам идея за предавателните числа  . А колата си има достатъчно блокажи , та да си добавяш и LSD .

(За Overlanding ползвам Крузер)

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...