Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Аутлендър 1 гори масло


Препоръчано мнение

Здравейте колеги преди да отворя тази тема не намерих това което ме интересуваше и затова с риск да бъда охулен задавам въпроса си и искам вашето мнение. След дълги опити с различни вискозитети и марки масла горенето на масло остана. Най добре се прояви 10w40 на Титан Фуш - 2,л доливам на 5000 км.На такъв интервал сменям маслото . Колата е се кара предимно на газ. Пробегът на колата според километража е 214000 км което силно ме съмнява. Двигателят работи добре, параметрите са в норма, НЕ Пуши синьо от ауспуха нито на студен двигател нито при топъл двигател нито при пригазоване а продължава да гори масло .доливам 2л.от смяна до смяна.Както по горе написах сменям маслото на 5000 км. Предстои ми смяна маслото и имам намерение да сложа в новото масло 10/40 пак на Титан Фуш добавката на Римет https://rimetbg.com/product/rimet-gaz-gaz-metan-50-ml/ Въпросът ми е заслужава ли си ? Или да сложа 10/60 на Титан Фуш. 

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,  не сте споделили какъв е модела на колата, но ще се опитам да дам генерален съвет. Недейте да слагате 10/60 масло, тъй като старата поговорка "да сложим по-дебело масло да уплътнява" не е точно така. 10/40 е горе-долу добър вариант стига да е от по-висок глас като модел и производител.

Относно тези добавки които са на пазара споделям по-долу, вие преценете дали този подход е подходящ за вашия случай.

Ще споделя нещо от личен опит с 2 по-стари лични японски автомобила (Не Мицубиши), който имаха сходен проблем и с каква процедура успях да намаля значително разхода им на масло (от почти 1,5л/7500км на по-малко от 500мл./7500км). При тях също беше безсимптомно харченето.

Взех антикоксов спрей ( https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html ) . "Идеята" на тези спрейове е да почистят/раздвижат евентуално спекли сегменти. Има и други на пазара, това при мен свърши работа (не го рекламирам). Преди да започна, премерих компресия, която беше в долна граница на спецификациите на производителя.  Спазих точно инструкциите които са на опаковката, както и преди това на няколко изгледани клипа в YouTube ( ЛИНК ) . Премерих компресия след антикокса и имаше значително положителни резултати. 

Тъй като доста отлагания се отделиха при нанасянето на антикокс спрея, взех промивка за ДВГ Ресурс ( ЛИНК ) . Отново спазих инструкциите на опаковката.
Следва смяна на масло с визкозитет предписан от производителя и качествен маслен филтър (MANN). 
След тези процедури разликата в работата и поведението на 2-та автомобила беше значителен. Повече от 1 година (10 000 + км.)  след това те все още са в движение без да имат каквито и да е проблеми.

Не казвам че това е решение, даже напротив, но когато става въпрос за по-стари автомобили и "закрепването" им за още някоя друга година, това определено даде резултат в моя случай със сравнително малки финансови средства.

P.S - Сменете и клапана за картерни газове, разположен на капака на клапаните. Той също е честа причина за прекомерен разход на масло.

Споделете какво е дало резултат при вас. :)

Поздрави

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, MuxoB написа:

Здравейте,  не сте споделили какъв е модела на колата, но ще се опитам да дам генерален съвет. Недейте да слагате 10/60 масло, тъй като старата поговорка "да сложим по-дебело масло да уплътнява" не е точно така. 10/40 е горе-долу добър вариант стига да е от по-висок глас като модел и производител.

Относно тези добавки които са на пазара споделям по-долу, вие преценете дали този подход е подходящ за вашия случай.

Ще споделя нещо от личен опит с 2 по-стари лични японски автомобила (Не Мицубиши), който имаха сходен проблем и с каква процедура успях да намаля значително разхода им на масло (от почти 1,5л/7500км на по-малко от 500мл./7500км). При тях също беше безсимптомно харченето.

Взех антикоксов спрей ( https://xadoshop.bg/bg/products/antikoks-p48.html ) . "Идеята" на тези спрейове е да почистят/раздвижат евентуално спекли сегменти. Има и други на пазара, това при мен свърши работа (не го рекламирам). Преди да започна, премерих компресия, която беше в долна граница на спецификациите на производителя.  Спазих точно инструкциите които са на опаковката, както и преди това на няколко изгледани клипа в YouTube ( ЛИНК ) . Премерих компресия след антикокса и имаше значително положителни резултати. 

Тъй като доста отлагания се отделиха при нанасянето на антикокс спрея, взех промивка за ДВГ Ресурс ( ЛИНК ) . Отново спазих инструкциите на опаковката.
Следва смяна на масло с визкозитет предписан от производителя и качествен маслен филтър (MANN). 
След тези процедури разликата в работата и поведението на 2-та автомобила беше значителен. Повече от 1 година (10 000 + км.)  след това те все още са в движение без да имат каквито и да е проблеми.

Не казвам че това е решение, даже напротив, но когато става въпрос за по-стари автомобили и "закрепването" им за още някоя друга година, това определено даде резултат в моя случай със сравнително малки финансови средства.

P.S - Сменете и клапана за картерни газове, разположен на капака на клапаните. Той също е честа причина за прекомерен разход на масло.

Споделете какво е дало резултат при вас. :)

Поздрави

Благодаря за отговора.Моторът е 4G63 136к.с Преди да сменя маслото с Титан Фуш  направих Хадо анти кокс третиране и дали от това дали от това че сложих Фуш разхода на масло намаля до 2 л. от смяна до смяна . Още един път благодаря за съвета и линковете които сте ми пуснали Тези дни ще направя тези неща и след като измина 1000 км.ще пиша за резултата.PCV клапана съм го сменил преди смяната на маслото с Фуш.

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще е добре да направите едно контролно замерване и на компресията преди и след тези процедури. Така най-добре ще си проличи какъв е ефекта.
Чакаме включване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така какво стана днес.Първо замерване на компресия. (забравих да изключа бенз. помпа) 1 цилиндър-9.   2 цилиндър-10,5  . 3 цилиндър 11. 4 цилиндър 11.След третиране с Хадо антикокс.( пръскане  в цилиндрите по пет сек. изчакване по половин час със завити стари свещи,след това  продухване ,загряване до раб.темп.и така три пъти докато свърши флакона.)- 10 ,10,10,10,10. (с изключена бенз.помпа).След слагане на около 20гр. масло в цилиндрите 11,11,11,11.Към колегатаМихов-другите препоръки не ги спазих понеже преди 10000 км правих промивка на масл. с/ма с  на Хадо и след това по стария начин -смес от нафта и масло.Според дебелата книга номинала за този мотор е 10.Свещи сменени според каталога IGR6A11.преди 4000км.Първите  сто  км. след тази процедура е като че ли повече динамика има.Ще видим каквото е таково.

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като я купих колата беше с Кастрол 10/40. Не ми хареса. След това Бардал 10/40 по зле стана (за 1000км изгоря остатъка от 5л т.е 1л.)  След това Равенол 5/30,5/40,третиране с Хадо антикокс.промивка на маслената с/ма с тази на Хадо ,преминах на Равенол10/40 подобри се малко .Сега съм с Титан Фуш 10/40.С него съм минал 4000км долял съм 2л. Забравих да спомена Мотул 5/40 (същата работа като Равенол 5/40).Говорих съм с доста хора в това число и майстори и мнението им в общи линии е че щом не пуши ни на топло и студено явно не харесва маслата които и наливаш.Ще видим какво ще правим за по нататък ,дали ще се отваря маторя или така ще се кара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината имах подобен случай преди години с пежо 106 1.5 дизел.Първоначално му налях наливно Q8 и като почна едно изчезване на маслото направо се уплаших,че е издухан мотора.Но един колега ми сподели,че неговата Астра със същото масло правела същото.Следва смяна с Тотал и нещата се оправиха радикално-спря да го харчи изобщо-та има резон в това де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Даниел Цветков написа:

В интерес на истината имах подобен случай преди години с пежо 106 1.5 дизел.Първоначално му налях наливно Q8 и като почна едно изчезване на маслото направо се уплаших,че е издухан мотора.Но един колега ми сподели,че неговата Астра със същото масло правела същото.Следва смяна с Тотал и нещата се оправиха радикално-спря да го харчи изобщо-та има резон в това де.

Ще видим след известно време какво ще стане .Ако има ефект ще повторя пак с Хадо антикокс или ще направя много жесток подход за почистване - с вода . Да напоим конете.Тази процедура е рискована но правил съм я веднъж .Една бутилка от вода с много тънък шлаух в капачката се свързва към някои от вакуумите на дросела където е удобно .пали се двиг.и се държат обороти или се слага капкомер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай, ма това че не харесва масата ми звучи супер аматьорско. Имам 100к км на този мотор в Аутлендър. Слагал съм 0W-40, 5W-30 и най-често 5W-40, което за мен е оптималният вариант. Първото е скъпо, второто не ми хареса, защото на студено тракаха повдигачите. От 5W-40 съм слагал Мотул, Кастрол, Бардал. Сега съм с Равенол VSI, което е PAO. По моемо все добро масла, дори излишно добри за този непретенциозен мотор. Общо взето с никое не съм проблем, освен споменатото 5W-30. Сменям на около 12000 км и доливам максимум няма и литър. Всеки път взимам 5 л туба и остатъка гледам да го долея постепенно, за да не го хвърля, но все ми остава. Та си мисля, че вероятно има проблем и може би са сегменти. За течове огледал ли си хубаво особено около скобата за датчика за положението на разпределителния вал, въпреки че това е отгоре и се вижда лесно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, Cayenne написа:

Извинявай, ма това че не харесва масата ми звучи супер аматьорско. Имам 100к км на този мотор в Аутлендър. Слагал съм 0W-40, 5W-30 и най-често 5W-40, което за мен е оптималният вариант. Първото е скъпо, второто не ми хареса, защото на студено тракаха повдигачите. От 5W-40 съм слагал Мотул, Кастрол, Бардал. Сега съм с Равенол VSI, което е PAO. По моемо все добро масла, дори излишно добри за този непретенциозен мотор. Общо взето с никое не съм проблем, освен споменатото 5W-30. Сменям на около 12000 км и доливам максимум няма и литър. Всеки път взимам 5 л туба и остатъка гледам да го долея постепенно, за да не го хвърля, но все ми остава. Та си мисля, че вероятно има проблем и може би са сегменти. За течове огледал ли си хубаво особено около скобата за датчика за положението на разпределителния вал, въпреки че това е отгоре и се вижда лесно?

Моторът съм го оглеждал поне 20 пъти  ,течове няма.омазяване няма.поне това което съм гледал отгоре ,отстрани,отдолу.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

18 hours ago, angel1223 said:

И така какво стана днес.Първо замерване на компресия. (забравих да изключа бенз. помпа) 1 цилиндър-9.   2 цилиндър-10,5  . 3 цилиндър 11. 4 цилиндър 11.След третиране с Хадо антикокс.( пръскане  в цилиндрите по пет сек. изчакване по половин час със завити стари свещи,след това  продухване ,загряване до раб.темп.и така три пъти докато свърши флакона.)- 10 ,10,10,10,10. (с изключена бенз.помпа).След слагане на около 20гр. масло в цилиндрите 11,11,11,11.Към колегатаМихов-другите препоръки не ги спазих понеже преди 10000 км правих промивка на масл. с/ма с  на Хадо и след това по стария начин -смес от нафта и масло.Според дебелата книга номинала за този мотор е 10.Свещи сменени според каталога IGR6A11.преди 4000км.Първите  сто  км. след тази процедура е като че ли повече динамика има.Ще видим каквото е таково.

Здравейте! Направили сте добри тестове, както трябва. Определено ще има разлика в поведението на мотора след тези интервенции. Но това определено не ви решава проблема с разхода на масло, дано понамалее разхода поне до 5-те хиляди километра и не амортизира много катализаторите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, MuxoB написа:

Здравейте! Направили сте добри тестове, както трябва. Определено ще има разлика в поведението на мотора след тези интервенции. Но това определено не ви решава проблема с разхода на масло, дано понамалее разхода поне до 5-те хиляди километра и не амортизира много катализаторите.

Силно се надявам да се получи .Напълно съм наясно че най добре ще стане като се отвори мотора и се направят нужните работи като няма смисъл да ги изброявам.Не се знае преди мен с какво масло и на колко км е сменяно.На 183000км заради моето протакване за смяна на ангр.комплект.  прескочи зъб и се стигна до .... няма смисъл да го пиша ясно е че са сменени и гумичките на клапаните при свалянето на главата и т.н.Това че не свалих   картера за да изкарам буталата и т.н  не го направих поради нужната наличност на финикийски знаци .Надявах се че силно ще намалее разхода масло но...

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....не се прави така, ......след като сте пробвали с няколко вида и марки масла, то би било редно да се тръгне към смяна на гумички на клапаните, в зависимост кой ще ти го прави, това може да се разбере веднага след първото сваляне на някоя гумичка.........след смяната им ,карайте я около 1,2,3 хил. км. и гледате какво ще стаене....

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Just now, DJ Tymbi said:

....не се прави така, ......след като сте пробвали с няколко вида и марки масла, то би било редно да се тръгне към смяна на гумички на клапаните, в зависимост кой ще ти го прави, това може да се разбере веднага след първото сваляне на някоя гумичка.........след смяната им ,карайте я около 1,2,3 хил. км. и гледате какво ще стаене....ако продължи да харчи масло , просто сте за сегменти и бутала и т.н....

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването ти Диджей и за съветите които даваш .Както написах по горе гумички на клапаните са сменени с нови  Аджуса ако правилно пиша името при свалянето на главата .Тези процедури които смятам да правя са наливане на Спектрол антикокс в цилиндрите изчакване 12часа с периодично превъртане на буталата,продължаване със смес от керосин ацетон и масло в нужната пропорция .В бензина съм сложил ацетон и димексид в нужната пропорция ,и ще видим какво ще стане но това ще отнеме време. Не искам да слагам димексид в маслото понеже трябва да свалям картерния капак да му свалям боята и т.н. Надеждата умирала последна .

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Димексид в маслото не слагайте по никакъв начин, пресича маслото и няма да разберете кога ще затегне вала.....Това е лекарство все пак и е на органична основа......Оставете какво пишат по някои форуми, там всичко е на късмет.......И в бензина не слагайте, там първото нещо ,което ще даде фира е бензиновата помпа, а не след дълго и инжекторите.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, DJ Tymbi написа:

Димексид в маслото не слагайте по никакъв начин, пресича маслото и няма да разберете кога ще затегне вала.....Това е лекарство все пак и е на органична основа......Оставете какво пишат по някои форуми, там всичко е на късмет.......И в бензина не слагайте, там първото нещо ,което ще даде фира е бензиновата помпа, а не след дълго и инжекторите.....

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук не съм съгласен с теб за помпата и инжекторите , ацетона (чисти инжекторите безопасно ,проверено е.)спрямо бензина е 100гр.ацетон към 10л.бензин .В тази пропорция няма опасност за нищо по магистралите и бенз.помпа.слага се и димексид 10мл.( съкращава времето за чистене което се равнява на два  ,три резервоара или ако вземем че с един резервоар се изминават близо 1000км това означава че са нужни 3000км .  )- по време на горенето чисти всичко в гор.камера.Димексид в маслото се слага 100мл на цилиндър.Тук вече е цяла процедура и не ми се обяснява .Всичко чисти но...трябва да знаеш какво правиш.Както писах по горе не ми се сваля капак да му сваля боята и и т.н .За действието на димексида лично съм го виждал с очите си - двигател  който гореше 1л. на 1000км пушеше синьо и на студено и на топло и моя близък вече се беше наканил за основен ремонт и като последна мярка направи тази процедура и чудото стана няма пушек, има компресия  спря да гори масло (на 1000 км.долива 100гр масло) Няма да се впускам в подробности но общо взето това е.Ефектът е налице ,близо 100 000км след тази процедура няма ядове .слага му  хубаво масло ,сменя го на 5-6000 км.

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нито едното , нито другото са вярни.....мислиш ли че не сме пробвали не един път тази процедура.......и само един път изкарах късмет - т.е. нищо не стана,моотра продължи да си работи по същия начин......при слагане на димексид в мотора, се отделя чиста сяра......тя, в контакт с водни пари си става кажи речи сярна киселина....по същата логига сложи си сярна киселина в мотора, може да има по добър ефект......не нужно е да обяснявам какво става тогава в мотора.....много по безопасно е да напълните цилиндрите и картера с газ за  горене, така че буталата да са накиснати в газ , откокото да рискувате с това.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А утре ще пусна едни снимки да видиш ефекта от димексина в мотор, изпълнен по тази процедура.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето уважение към Вас Диджей за знанията Ви и уменията които имате.Както писах по горе това  лично съм го видял с очите си ,аз също не вярвах на този димексид( моя близък нямаше какво да губи той се беше подготвил психически и финансово за основен ремонт на двигателя - да уточня ако не се лъжа беше на 150000 км преди две години реални проверени с нужната програма, сега е на 240000км.)но пак ще го пиша това става след като се направи по правилния начин т.е темп. на двиг.  ,правилната дозировка и т.н резултата е налице .това го потвърждават и десетките видеа в ютуб на знаещи руснаци и най вече от коментарите  след видеата.Нито споря нито имам желание за това. Тук в България ако беше на достъпна цена (22-30лв 100мл. а в Русия е 4-5лв.за същото шишенце. а за да стане както трябва трябват 4 шишенца димексид за 4 цилиндъра ,4 шишенца за в двигателя ,промивно масло, два маслени филтъра ,ново масло, нова гарнитура за масления картер и т.н . като удариш чертата сумата за тази процедура набъбва доста. ) доста хора със технически умения и знания нямаше ли  да го направят?Сега какво направих аз- след киснене на буталата цяла нощ с адската смес( ацетон,керосин,масло съотношение 50-50-20 ,превъртане на колян. вал през 2-3часа също и доливане където трябваше докато не се задържи сместа) има резултат през отвора свещите се вижда Бяло бутало с остатъци острани .  ,изсмукване със спринцовка на сместа след това запалване на двигателя (около 15мин каква смрад ,воня излизаше отзад)това беше вчера преди обяд .след това загряване на двиг.на  около 80 гр. наливане на спектрол антикокс и така до тази сутрин - Бяло бутало .Ефекта ще е налице след време.ако нищо не стане напролет живот и здраве ще го мислим.Моля за извинение Диджей но някои работи не ви ясни ,аз също съм се занимавал с машини , двигатели( може би по малко от теб ) .не се занимавам с това да си вадя хляба но и на не малко народ съм помогнал. А за димексида  и взаимодействието  му  с ацетон,бензин прочетете малко повече. Това че при вас не се е получило не означава че не върши работа. При спазване на процедурата върши работа и то каква.

Редактирано от angel1223
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://www.facebook.com/photo?fbid=1868602679978009&set=pob.100004848841918

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1868602926644651&set=pob.100004848841918

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1868602996644644&set=pob.100004848841918

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1868602819977995&set=pob.100004848841918

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1868602756644668&set=pob.100004848841918

Това е седмия мотор ,който отваряме след такива експерименти като твоя......

.....като си толкова начетен , започвай да умуваш "защо аджеба счупихме мотора".......:icon_n_lol_2:

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...