Премини към съдържание

Сменен двигател от 6А13 на 6А13ТТ


Mortimor

Препоръчано мнение

Здравейте,

Наскоро направих нещо не добре обмислено и сега съм затънал в проблеми. На кратко, на моя Галант му смених двигателя с VR4 и от там започнаха проблемите, момчето което го направи е сложил двигателя и някак си го е нагласил да работи с неговото си VR4 ECU, но то си търси неща които аз нямам по колата и съответно таблото свети като коледна елха, няма дори TCL и ABS. Някак си го е излъгал да си мисли, че е на свободна(колата е с ръчна скоростна кутия) и колата върви и то много добре но само до там. Въпросът ми е има ли кой да ми помогне с настройването на ECU-то или пренастройване на ECU-то от стария двигател или нещо от сорта, така, че нещата да работят? 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tрудна работа. Като се правят такива прехвърляния се сменя цялата инсталация, задвижване, ск. кутия с всички прилежащи части. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То така излиза по-добре да си взема цяла VR4 и да си обърна дирекцията, но при мен идеята е не да се състезавам, а да си я карам ежедневно и ако се наложи да има някой под капака. Няма ли някакъв начин вероятно с ремап на старото ECU или нещо от сорта, така, че да си работи правилно. Най-тъпото в цялата работа е, че звънях на почти всички възможни сервизи в София и от едно-две места ми казаха, че имало как да стане ама не им се занимавало щото било много работа 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не те отчайвам, ама мисля, че няма как да се оправиш както си я замислил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да кажа още нещо, което би било полезно на много колеги, които ги терзаят подобни мераци и до което съм стгигнал на база дългогодишен опит;) Като ви умалеят шестаците сядате да покарате напр. голф3 1.6, опел мерива, корса и пр. ама поне няколко дена подред. После си сядате на старичките дядовци и много почвате да си ги харесвате. Спестявате страшно много по този начин:first: Айде, останете си със здраве, няма нужда да черпите;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами доста си прав, има го момента на свикване. Аз от месец карам едно Фиатче и в Неделя реших да припаля малко Галанта и да направя едно кръгче. Стори ми се, че карам изтребител :) А да попитам евентуално ако се купи афтърмаркет ECU и му се налеят някак си настройките правилно, на теория би трябвало да стане. Започвам вече да мисля всякакви варианти. Другото което остава е да хвърля всичко и да си намеря цял VR4 и да му сменя дирекцията, като ползвам мойта кола за донор или и това няма как да стане, четох тук, че имало хора които са го правили и става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво за ентусиазма. Аз много бих се радвал на такъв суап. Освен чисто финансовата част, голяма спънка пред реализиране на това приключение беше F5M42. Тя не устисква на 6а13 дори. Но ако я караш разумно би трябвало да издържи повече.

"Мозъкът" на 6а13 не подлежи на промени. Предполагам в ЕКУ-то на 6а13тт трябва да се налее софта за ръчна кутия и да се изключи ТЦЛ, AYC и др. подобни глупости, които нормалната версия няма. АБс-а свети може би защото е свързан с ТЦЛ.

Според мен е възможно де се изгасят лампите щом 6а13 може да се турбинира и се слага "друга електроника", защото фабричната не подлежи на нищо. Дори елементарна диагностика няма къде да се направи като хората с тази фалшива ОБД ІІ букса. Става въпрос за галанти до 2000 година дето са с до 2 ламбада сонди. Добре си го сменил тоя 6а13. Сега поне имаш мощност и горивото не изгаря напразно. 

Колко се вдигна разхода и вдигна ли се изобщо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 10/18/2021 at 11:02 AM , Mortimor написа:

 Другото което остава е да хвърля всичко и да си намеря цял VR4 и да му сменя дирекцията, като ползвам мойта кола за донор или и това няма как да стане, четох тук, че имало хора които са го правили и става.

Ако галанта ти е с алуминиев преден мост ще стане. Това, да го използваш за донор, е най - нормалното решение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Избираш по-здравото купе и на него качваш VR-a, като и в 2та случая трябва малко да се реже и заваря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То в край на сметка почти и на господ се обадих, полувината от сервизите казаха, че могат но било много работа и не им се занимавало. Както е тръгнало ще се зазимява колата и на пролет май ще търся VR4 и ще давам сегашната за донор. А по въпроса на mmotors, може би стария 6A13 да му е имало нещо, защото с 6A13TT усещам голяма разлика в горенето и то е, че гори по-малко :D. На кратко с стария двигател с 95 и пълен резервоар, минавах около 300 и малко километра, с новия с пълен резервоар със 100 октана и нормално каране близо 400. От както смених двигателя започнах да се чудя защо всички галанти не са с този двигател, колата се чувства страхотно с него и върви супер доволно. А ако някой знае кой би могъл да оправи дирекцията на лява на VR4-ката и да стане като хората ще ми е много от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще попитам един мъж дали му се занимава с прехвърляне на дирекция.

То и на моя му има нещо. Сипах за 20 лева 8.5 литра Н95, градско мина 40 км и стрелката за нивото на бензина потъна отново. А не съм пипал газта. Един колега с фауве шаран сипа за 20 лв нафта, мина 70 км в същия град и продължава да кара. 

Ти ако сложиш 6-степенна кутия от ево ще видиш как ще се разтовари. Не помня коя кутия точно им гледах, но 6-тата е една идея по-къса от нашата 5-та. Е, трябва да се превключва по-начесто, но няма да се счупи. ВееРа има голямо съпротивление от раздатката и втория мост. Гори повече сигурно с 30% от твоя сега и върви с 25% по-слабо. Това от висока скорост, не от място и бавно, щото 6а13 на първа си е въртигумка и определено многото газ не помага за по-бързо ускоряване на І предавка. Аз бих си го карал на предно. Бих помислил за джанти, които позволяват гуми поне 225. И задължително по-мощна спирачна система.

Обърни внимание на написаното от mmotors - алуминиев ли ти е предния мост. При обръщането на дирекцията намирането на рейка за алуминиев мост е трудно. Само такава става, иначе веера си остава "гей" завинаги.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

300км с 60л .....къв е тоя разход... Иначе нормално е като е по як двигателя и не се товари да гори по-малко. Мойта Каризма беше GDI ,  на моито каране гореше 7/100.... сега съм и напъхал един 6А13 и гори 7.3/100

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще вземеш VR-4 и само ще въртиш волана, ти е нужен донор от който да вземеш щита, както и по-дребни неща предимно свързани с интериора, педали и тн.
Ако искаш да преместиш VR-a в купе от стандартен Галант с ляв волан, тогава заради 4х4 трябва да прехвърлиш от купето на VR-a захващането на висящите лагери на кардана и задния мост. Ако предния мост не е алуминиев, както е споменал колегата по-горе, то трябва да прехвърлиш и моста. В този случай, трябва да прехвърлиш от купето на VR-a 2те лапички на предните болтове на моста. Трябва ти рейка от алуминиев мост, ако не откриеш веднага, може да ползваш и рейка от Соната.. По-мека е от тази на Галанта, но върши работа. При този вариант трябва да смениш и резервоара по разбираеми причини. 


 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, TASSO said:

Ако ще вземеш VR-4 и само ще въртиш волана, ти е нужен донор от който да вземеш щита, както и по-дребни неща предимно свързани с интериора, педали и тн.
Ако искаш да преместиш VR-a в купе от стандартен Галант с ляв волан, тогава заради 4х4 трябва да прехвърлиш от купето на VR-a захващането на висящите лагери на кардана и задния мост. Ако предния мост не е алуминиев, както е споменал колегата по-горе, то трябва да прехвърлиш и моста. В този случай, трябва да прехвърлиш от купето на VR-a 2те лапички на предните болтове на моста. Трябва ти рейка от алуминиев мост, ако не откриеш веднага, може да ползваш и рейка от Соната.. По-мека е от тази на Галанта, но върши работа. При този вариант трябва да смениш и резервоара по разбираеми причини. 


 

Звучи ми като вариант, тези части биха могли да се намерят, дорекция не ми се иска да обръщам много много, заради автоматика. По-скоро както си написал ти и Andy Van Der Drift, една 6 степенна скоростна кутия и ще стане супер. Гумите 225/45/17 вече си ги имам с джантите. Лошото е, че аз не разбирам от такива ремонти и не мога да ги направя сам и за съжаление не откривам дори и сервиз ако щеш, който би ми помогнал, всеки вика, че не му се занимавало щото било много работа, пък аз намирам колата за ужасно красива и съм готов да вкарам нужните пари и да стане като хората.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мортимор, много малко информация споделяш за това как се усеща колата сега, кое ти харесва и кое не, какво те накара да сложиш по-мощен двг... Би трябвало на ІV-та да дърпа като преди на ІІІ-та или бъркам?

Късно е за обръщане на дирекция. По-натам може да си прехвърлиш лагер-главините и дискове 294 мм с 5 дупки ще стават болт-он, както и по-широк избор на джанти. Виждал съм си колата със 195/65 15" - пълен смях. 225 гума и 17 джанта е добре, но може и 235 или дори 245. Аз от веер имам само крилото и 294 дискове. А, забравих, и разхода...

Бензиновата помпа и регулатора за налягане на бензина в рейката взел ли си ги от веера?

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами колата се усеща доста по-жива и лично според мен дори по-лесна за каране, като се има предвид, че се съобразявам с газта заради скоростната кутия но на IV-та примерно усещам, че дърпа малко повече от колкото преди на III-та. Със стария двигател примерно 17-ките 225/45 изглежда супер но много се усещаше, че и тежат, а сега този проблем го няма. Пробвах я и с 4 човека върте и да ти кажа си се държи доста прилично, нямам никакво усещане за липса на мощност на която и да е скорост. Още и свиквм и съм доста внимателен особено както няма Тракшън и АБС. За съжаление не съм я карал кой знае колко много, около 2 резервоара имам изгорени до тук, понеже не ми се включва перката на охлаждането и съм вързал перката за климатика директно на акумулатора и върти постоянно и е много гадно така. Катализатора е махнат понеже не пасваха тръбите но това лесно може да се оправи. Бензиновата помпа не е сменяна(момчето което ми смени двигателя каза, че няма проблем, уж стигала) и не усещам да не и стига гориво или да се запъва нещо. За регулатора за налягане не знам честно казано, но мога да попитам. Разхода по-горе споменах, че ми се вижда по-малък или същия, като подозирам, че на стария двигател трябва да му е имало нещо за да гори толкова много, в общи линий свикнах да хвърлям по 100лв. на бензиностанцийте и то на често :) Все пак като искаш мощност трябва да си готов да понесеш и разхода. Най-важното за сега ми е да си намеря кой да ми оправи ECU-то.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
18 hours ago, Реконструктор said:

Е нали работи мотора, за какво ти е нещо повече? :)

Ами иска ми се да стане като хората и всичко да си и работи, все пак мисля и да я регистрирам с този двигател. Противно на очакванията главната цел е кола за всеки ден с опция да върви ако има нужда.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, Реконструктор said:

Добре, последно какво не работи?

 

Ами аз окабеляването си го оправих, остава да си купя ECU и да налея данните в него понже сега системите за сигурност ги няма въобще и ECU-то си търси автоматик и е излъгано, че е на свободна и съответно и не върви толкова, до колкото ми казаха работната карта била различна когато компютъра си мисли, че е на свободна. Скорости трябва да видя какви да сложа, че да издържат, най-вероятно и преден мост, може би и заден, абе още доста работа има по колата но мисля, че накрая ще стане добре. Трудно е и изисква много време нерви и особено пари. Горе-долу до тук съм докарал положението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако минеш на 4х4 от VR-4, освен кутия от VR-4, може да се пригоди и от Evo(4g63т двигател, стига кутията да е от същата страна)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...