Премини към съдържание

6а13 гумички на клапани


Andy Van Der Drift

Препоръчано мнение

От доста време двигателят губи масло и доливам. Грубо по 1 литър на 1000. След пътуване на дълъг път ауспухът е черен и блажен. Сипвал съм различни масла - 10/40 кастрол магнатек, след това мицубиши даймънд, после дълго време Яко ВХ1000 5/40 и последно пак някакъв кастрол 5/40. Пробег по километраж - 230750. Колко са в действителност - никой не може да каже. Най-често върви на къси отсечки и с доста студени стартове. Компенсатори поклопват като запали всеки път.

Откъде да купя 24 броя оригинални гумички и каква е цената им ако някой знае? Трябва ли да свалям главите или може без сваляне? Автоматично питам и за цени на гарнитурите на главите в случай, че се свалят при тази операция.

Отново дойде време за замяна на ангренажен комплект. Досега съм залагал на Sun и Koyo съответно. Никога не съм сменял хидравличния обтегач. Цена за него и има ли смисъл?

По-миналата година ми смениха тампоните и шарнирите плюс кормилните накрайници. След няма и година задницата пак така си се намества по неравностите и въобще колата е далеч от стабилна. Предполагам задни амортисьори за смяна. Последно ги сменях преди 10-11 години с монро. Такива повече не искам. Каяби ли да купя или какви? Също прахозащитните маншони са скъсани и двата, но по амортисьорите няма следи от омасляване. Не знам защо се клати така. Нещо първо скърцаше отзад вдясно, а след това започна и да клопа. Ако не се лъжа клопа в посока на разгъване (?). Може би и тампоните над амортисьорите трябва да се сменят.

Много неща има за притягане, вкл. задни вежди и предни бомбета. 8 гуми ще трябват, боядисване на 8 джанти, крушки на климатроника, които все не намирам време да видя поне какви са... Дочуват ми се лагерите на алтернатора (никога несменявани, в т.ч. и фабричния съединител )... И не знам, гледам някакви коли други марки, но като знам това мицубиши колко желязно излезе, то цената му (ако въобще някой гледа коли 99-та година) е горе-долу едно обслужване на "новата строителна площадка". Може да е на 22 години, обаче е свежарка - няма скъсано, ожулено, износено, протрито, нищо не се е разпаднало и работи. 

Много е дразнещо това люлеене, тази нестабилност, даже несигурност на пътя и това горене на масло. Не че ме бърка да му доливам. Знам колко е вредно това отлагане на въглеводороди вследствие изгаряне на масло където не бива. Компресия не съм мерил. На мен мощността винаги ми е малко, така че ... Определено искам още мощност, ама няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Доста въпроси и разсъждения, на които няма как да отговорим на всичките.

За начало си вкарай VIN- a  https://japancars.ru/index.php?route=catalog%2Fmitsubishi

Засечи ОЕМ номерата, който ти трябват. Например MD184303 Гумички за клапани MITSUBISHI.

И после ще мислим какви цени и от къде да препоръчаме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей. Ето и моето лично мнение. Според мен, смяната на уплътненията на клапаните няма да ти реши проблема, защото аз смятам че той се крие в сегментите (масло-събирателните).  Иначе, поне на стария колт на жената, съм сменял вложките на клапаните без да свалям главата. Относно задницата, нямам наблюдение как е изпълнено при галант, но при мен имаше проблем със стабилността от тампоните в шенкелите. Монро доколкото си спомням, дават живот на амортисьорите си ориентировъчно 80 хил. км., казвам го с мисълта, че това са неща които се сменят на изминати километри, а не на години :) В крайна сметка можем само да изказваме хипотези тук... Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Номер на гумичките за смукателните клапани - MD 184303

Номер на гумичките за изпускателните клапани - MD 302338

В аутопауър точка беге комплектът гумички на 24-те клапана струва 84 лв на виктор рейнц и 72 на елринг. Гарнитура на глава - 77 лв/бр на Елринг. Ангренажен комплект (без хидравл. обтегач) Ина - 167 лв. Не намирам ролки Койо и ремък Sun. 

Амортисьори KYB Excel-G за отзад става ли? Преди години Светльо беше писал за амортисьорите и спомените ми са, че Монро бяха "кокали", но не помня какви препоръча.

 

 

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При галантите окачването отзад е със 7 тампона и 1 шарнир на колело. На моя единствено не пипнахме тампоните на U-образните носачи. U-образният носач стои най-отгоре в системата на окачването, захваща се за купето с по 2 болта/тампона и третият държи шенкела в горната му част. Сигурно за тях говориш, Емо. Има логика да се клатушка от тях. 

Тропането е друг проблем и предполагам тапоните над задния амортисьор. Те са доколкото помня 1 голям ударен жълтеникъв на цвят, 2 малки от гума черни и една втулка и гайка. Някой от тях се е скъсал и от него тропа, друго не знам от какво. То няма какво друго. 10 г минаха откакто ги смених, а километрите са към 70 хил. Това е относително. Веднъж се наложи да откарам керамични плочки по лош асфалтов път. Галантът се повлече... за разлика от един С5, който с тези сфери и въпреки повечето товар, не мръднА.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
На 10/8/2021 at 11:35 AM , Andy Van Der Drift написа:

Номер на гумичките за смукателните клапани - MD 184303

Номер на гумичките за изпускателните клапани - MD 302338

В аутопауър точка беге комплектът гумички на 24-те клапана струва 84 лв на виктор рейнц и 72 на елринг. Гарнитура на глава - 77 лв/бр на Елринг. Ангренажен комплект (без хидравл. обтегач) Ина - 167 лв. Не намирам ролки Койо и ремък Sun. 

Амортисьори KYB Excel-G за отзад става ли? Преди години Светльо беше писал за амортисьорите и спомените ми са, че Монро бяха "кокали", но не помня какви препоръча.

 

 

За MD 302338  има и замяна с MD 307342

За MD 184303 има корейски качествени заместители от Hyundai/Kia 22224-23500.

За амортисьори се препоръчва KYB Excel-G каквито има на пазара. Каквото и други експерименти да се правят са ненужни!

Вече ти си решаваш какво да слагаш. Или ОЕМ или добри заместители корейски. Винаги за предпочитане е ОЕМ.

 

9a5f854s-960.jpg

735f854s-960.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Гумичките на клапаните може да се сменят без да се свалят главите. Какво ме кара да мисля че причината е в тях... Когато двигателят работи на празен ход няколко минути следва пропушване (сиво-синкав дим, който виждам на огледалата за обратно виждане). Като мине този момент колкото и газ да подавам, не пропушва. Това значи че бутало-цилиндрова група са в добро състояние. Друго по което съдя че причината са именно гумички, са свещите - всичките 6 броя свещи са чисти от нагар и дори централния електрод е с керемиден цвят. Всичките са абсолютно еднакви като работа, а значи и като смес във всеки цилиндър. Надявам се водачите на клапаните да са здрави.

Когато буталните пръстени, в т.ч. маслообиращия сегмент, или цилиндрите, са се износили, пушекът "на масло" се увеличава с подаването на газ и пуши винаги. Колкото повече газ се дава, толкова повече пуши от ауспуха. Така че аз залагам на гумичките и то на изпускателните клапани. Но така и така ще се разглобява, ще се сменят и всичките.

Откъде мога да си поръчам двата комплекта гумички - оригиналният от мицубиши за изпускателните клапани и тези за хюндай? И защо не откривам да се продават ремък Sun и ролки Koyo?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, да дам и аз едно мнение :)    Преди повече от 15г. и аз правех такива сметки, на първата ми кола (пак японска) реших да сменя само гумичките на клапаните....е ...месец след като ги смених отворих и двигателя, за да разбера, че маслообирачите са изтъняли доста и проблема е в тях. На скоро правих един  - 4G93, той даже не пушеше, но бяха заминали пак маслообирачите и разхода на масло беше горе долу като твоя - 1л/1000км. В тоя ред на мисли искам да кажа, че повечето случай с масления и пушещ проблем обикновенно главните герой са и гумичките и маслообирачите. Изключвам случайте с някакви дребни и досадни проблеми, като например лоша вентилация на картерни газове и някакви такива подобни...то нали на всеки му се иска да не разглобява двигателя и започва да търси проблема първо там. Така, че и моето мнение се покрива с това на Емил Димитров.

Мое лично мнение и нагласа е, че ако ще се разглобява по двигателя, бих сменил и сегментите. Резултата от ремонта би бил по-траен (с уговорката че ремонта се прави от кадърен човек и ще забележи ако има и някакви скрити "лимонки"). Нали, като се прави ремонт (поне аз така го разбирам), мерят се разни луфтове, хлабини и т.н. и винаги има нещо "дето е тръгнало" и можеш да го смениш за да си спокоен за напред. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гумички пристигнаха, но нещо се размислям. Принципно не намирам свободен майстор в близкия 1 месец, а по-важното е че никой не иска да го почва без сваляне на глави, нови гарнитури на глави (поне, може и другите), ще трябва пасване на клапаните, шлайф на главите и т.н. Аз това под 5-600 лева не го виждам някой да го прави. По-добре да си доливам и докато върви. Моята кола не е гонена, не е пържена по магистралата, не е прегрявана, сменял съм антифриза, водната помпа, чист ми е радиатора и тн. 

Да кажем че отворя двигателя. Имам вътромери. Може да видя елипса/износване/ от порядъка на 1 стотна. Мога да му направя и втулки като разстържа двата блока. Имаме с един авер необходимата машина координатно-разстъргваща + накланяща се маса с точност не просто градус, ми минути и дори секунди. Окей, слагам му нови ризи, ще ми трябват нови бутала и сегменти. Ще си кажа така и така е парам-парче, дай да му сложа и нови основни и биелни лагери. И следва шлайф колянов вал и куп разправия... Определено ще пропусна. Или слагам гумичките без сваляне на глави, или нищо няма да пипна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Без сваляне на главите....си е рискова работа, трябва нагоди да подпират клапаните....ако по невнимание майстора изпусне клапана....трябва да е добър гинеколог :D много по- лесно е да ги свалиш хем ще изчистиш леглата и клапаните и ще ги напаснеш. Пак да кажа, че си е мое мнение и понякога не е оправдано наистина да правиш такива ремонти, всеки трябва да си решава за себе си. 

2 снимки за размисъл - като свалиш главата силно вероятно е да видиш подобно нещо на 1-вата снимка....ще ти се прииска да стане като 2-рата ;)

2020-01-10 19.56.05.jpg

IMG_20200125_151506.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Анди,

Има един прост тест - дали са маслообирателни гумички на клапаните, или сегменти.

Измерва се компресията, записват се показанията за всеки цилиндър. После със спринцовка се налива двиг. масло (около 20 мг) през отвора на свещта...

Пак се мери компресията. Ако показанията се различават доста - сегменти, ако са минимални - маслообирателни гумички...

Писано е доста - тук, във форума (и точно DJ джея), и не само.

Между другото - какви маслообирателни гумички купихте - и откъде ? Може и на ЛС.

Поздрав !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компресия сякаш си има. На скорост ме задържа по нанадолнищата...

Гумичките взех от едно сайтче, от което не съм пазарувал преди. В момента не си спомням как се казваше, но ако те интересува, ще проверя. Цената за 24 гумички - 12 от едните и 12 от другите, е 35 лева. Марка - Мotrex. Южнокорейска фирма е това. Не знам какво качество имат. На снимките от сайта базата им изглежда обещаващо, има някакви костюмари на снимки със зает вид. Дано не са китайски, защото ще се одървят без време и все едно нищо не съм правил.

Завчера смених маслото с енеос 10/40. Уж е пълна синтетика, пък не знам. Отдолу като слязох в канала двигателя целия е в клей - смесица от прах и потекло масло. Един вид самоконсервира се. Мисля да не го мия. Където почистих с парцал е свеж метал все едно вчера е направен, така че остава така. Колко ще спада с тези течове оттук-оттам плюс от капачката на маслото си капе доволно и се олива и стича, ще видя. Ще сменя уплътнението че верно изхвърля капки от там.

 

Главата от снимката добре е обработена. Мечта! Браво :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...
  • преди 2 седмици ...

Не са сменени все още. Чакам да се освободи гаража на един приятел, който се занимава с ремонтни работи. В момента гаражът е зает с едно бмв с електрически проблеми и се мъчим да го поправим. След него ще вкарвам за смяна на тези гумички.

Преди няколко дни минавайки покрай сервиз за ремонт на автомобили видях един V6 от сузуки ("джип"-ка). Собственикът каза че разходът на масло е стигнал 1 литър на 500 километра и затова го ремонтират. Самият монтьор каза, че освен гумички са отишли и сегментите. А разходът на масло при мен е нещо подобно. Засега имам към 3.2 литра масло за доливане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

руска/украйнска /добавка за мотор Реактив 8000,и пушенето през гумичките на клапаните приключва....от опит...има нещо което ги размеква.../пробвах с бардал не става.../но не растът нови сегменти...:/

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 1 час, kd5332 написа:

руска/украйнска /добавка за мотор Реактив 8000,и пушенето през гумичките на клапаните приключва....от опит...има нещо което ги размеква.../пробвах с бардал не става.../но не растът нови сегменти...:/

След което за кратко време приключва и целия двигател.

Изобщо не слагайте тези неща!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Българина, най-обича да компенсира нещо което е физически амортизирано, с добавка. Да запуши нещо пробито с добавка. Да затапи луфтове с по-гъсто масло.  Ако има начин и дървени чепове ще набие по мотора.... Разбира се, не рядко са и разочарованията от подмяна на компоненти с евтини алтернативи от които се вадят типичните заключения, че нещо докато върви не бива да се бута... Много интересен е и момента, че описаното често се наблюдава повече при по-заможни хора :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...