Премини към съдържание

Тампон двигател E52A (заден)


dreadx

Препоръчано мнение

Някой може ли да ме светне с какво и как може да се замести заден тампон на двигателя на Galant E52A? - по каталог ми излиза MB911266.

Звънях в един магазин за японски авточасти и казаха, че могат да ми доставят такъв тампон единствено от марка "TENACITY", ама не можах да намеря по форумите мнения от доволни клиенти, които да са си купили тампони TENACITY и реших да не рискувам.

Ако ще си монтирам части със съмнително качество, по-скоро бих пробвал един номер: дето се очиства хубаво гумата от стария тампон и после се отлива нов тампон от полиуретан за лепене на стъкла. По американските форуми твърдят, че става много добре. Даже доста ми се иска да пробвам какво ще стане, но после ще трябва да го чакам пет дена, докато стегне полиуретана, а колата през това време естествено ще стои разглобена. Или трябва да намеря някой да ми подари стар такъв тампон за рециклиране, който да подготвя предварително - но няма такива шансове май.

Накрая реших, че ще си търся по размер втулка, която да се набие на преса в старата планка от оригиналния тампон. Но понеже още не съм свалил стария тампон, дори и нямам точни размери на втулката, за да знам какво да търся. Намерих размери от някакъв онлайн каталог : вътрешно ф10.5мм, външно ф71.5мм, дължина 56мм.

1. Кажете моля, ако имате идея втулката с какво може да се замести - например от Тойота, или пък от Пежо..? А от Galant по-късна година дали са същият размер втулките за този тампон?

Също има ли някакви други възможни усложнения при смяната? - на две места прочетох, че като тръгнали да развиват болтовете на задния тампон, са се скъсали някои от тях и станало доста по-сложно..

2. Втори въпрос: Всичко тръгна от десния тампон (този откъм скоростната кутия). Видях, че седи изместен и опира в единия край - викам си: скапан е. Доставиха ми такъв същият от един магазин наблизо (RBI за 28 лв. - пълен комплект с крепежната планка). След това тръгнах да свалям от колата десния тампон. Отвих 4-те гайки и напречния болт, и после се оказа, че не мога да го извадя, защото шпилките стърчат по-високо и няма как да извадя планката, без да спусна поне още 1 см. надолу двигателя, което може да стане ако откача и задния тампон (примерно). Така видях и задния, че е закъсан. Но това нормално ли е, да не излиза тампона откъм скоростите, без да откача още някой тампон и да спускам двигателя надолу? В книжката не пише, че тампонът на скоростите закача в шпилките, а напротив пише, че излиза нормално. Ако някой е сменявал, моля, нека да напише дали е така, за да разбера дали има и още нещо криво в цялата работа?

---

edit: size.name е много полезен сайт, в който може да се търсят части по размер. За заден тампон май ще стане FEBI 45060 за по 13-14 лв. от Citroen/Peugeot, след като се разстърже малко на струг старата втулка на задния mitsubishi тампон (без да се избива от планката) и след това новият тампон трябва да се набие в нея + подлагане на някоя и др. шайба ф10, понеже дължината при скобата към двигателя трябва да се докара до 56 мм.

FEBI 45060 - ширина[mm]:53,0, вътрешен диаметър [mm]:10,0, външен диаметър [mm]:67,0

Другата простотия, която ми хрумна беше с една екзотична втулка от Toyota, която свободно ще си влезе в старата втулка на тампона и може да се фиксира с някакво сериозно лепило "течен метал" (ама не с Поксипол). Обаче въпросната Тойота е от 1988 и ако някой изобщо има такава Тойота, то сигурно и в Тойотския форум си мислят такива неща, както и аз тук сега, понеже части за нея няма.

В крайна сметка мисля да пробвам онова с полиуретана, понеже както може би отдавна сте забелязали, много ме тресе някакво нездраво любопитство към DIY работите, а пък тампони ще си закупя оригинални, за в случай, че не стане. Може ли само да ми кажете по ваши наблюдения, ако е скъсан задния и десния, дали да очаквам, че и предния няма да е наред, или да си измеря височината? - по книжката май даваха, че ако напречният болт е на разстояние (45 мм?) от основата, значи е добре. И ако може нещо да ми отговорите по втория ми въпрос, все ще ми е от полза.

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега, ние като единствен вносител на TENACITY (Тайван) от около 15 год. мога да ти кажа само да си купиш един такъв НОВ тампон за д-ля, вместо да правиш някакви невъзможни побългарени и едва ли ефективни работи. Цената му е 63,00 лв и все още има наличност. Ти сам си реши дали си струват всички упражнения.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...