Премини към съдържание

Замяна на скоростна кутия


Препоръчано мнение

Здравейте,

Има ли опция за замяна на кутията на 1.3 двигател (френска) с такава от 1.6? Че май това е единственото френско в тая кола и само то създава по-големи ядове...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 10 часа, milenjs написа:

Те пък и скоростните кутии на Митсубиши са едни цветя, също като спирачките им...

Когато се правят такива изказвания е добре да се подходи с необходимите аргументи, иначе постовете са безсмислени.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 часа, Светльо Ангелов написа:

Когато се правят такива изказвания е добре да се подходи с необходимите аргументи, иначе постовете са безсмислени.

За спирачките мисля че няма какво да се каже, просто не спират. Да не говорим че кривят дисковете. Като се кача на някоя друга кола да карам - Тойото, Хонда, Нисан първите пити ще изкарам пътниците през предното стъкло докато свикна. За френските да не говорим, ползвах и една Алфа - докато пипнеш и залепва. Шока е като се кача на Митсубишито след това - на първия стоп или кръстовище като ми потрябва спирачката и я натисна -винаги в първия момент ми се изправя косата че не са наред и не спират. Е след 10-на натискания свикваш че просто толкова си спират. На Колт, Вагон, Галант, Оутландер - все така са си. Сега по нови като година (5-6 годишни) не съм пробвал, може и да са оправили нещо.

Скоростите - На всичките Митсубиши които съм имал дават проблем в скоростите. Най-вече прословутите лагери. Оригинален лагер, купен от ратола за 40-50 000 е с нарушена циментация. Износват се и синхронизаторите, почват да изключват някои от скоростите, отделнно не влизат гладко....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Вече повече от 20 години обяснявам, че спирачките  особено на старите коли са проблем на собствениците, които не ги подържат.

Тъй като карам тестови коли на Мицубиши вече 17 години, нито една кола в гаранция от 3 години не ми е кривила дискове! Факт!

Както и една от личните ми автомобили Галант с най-малките дискове.

Спирачното усилие е субективно - зависи от настройките на фирмите производители.

Това че я усещаш на педала леко, не означава че колата спира добре.

Това се изчислява със спирачен път.

Това че лагерите на старите коли от над 15 години се изхабяват от фирмите производители Мицубиши ли са ви виновни?

Или Koyo или NTN са виновни, които трябва да ви гарантират безпроблемен лагер над 250 хиляди километра?

Има и нещо много важно, което трябва да се знае!

Моля прочетете го внимателно!

Когато колата криви дискове повечето собственици сменят дисковете и си мислят, че проблема ще се разреши.

Причината обаче ВИНАГИ или почти ВИНАГИ не е от дисковете.

Тъй като спирачната (и охладителната система) на автомобила е сложна и свързана с компоненти помежду си трябва

КОМПЕТЕНТЕН И ТЪРПЕЛИВ механик, който да потърси и отстрани всички причини, включително и окачването, защото то влияе много за кривенето.

Да не говорим изобщо, че повечето хора изобщо не обслужват спирачките си и скоростните си кутии! Факт.

Чак когато започнат да "вият" лагерите в скоростните им кутии или да кривят дискове се сещат, че има проблем.

Започват се безсмислена смяна на дискове производители, като се търси предимно за второ вграждане ATE, TRW, Brеmbo, и т.н.,

с очаквания, че ако са малко по-скъпи и по-оригинални ще се оправи проблема.

Започват се слагане на добавки и какви ли не примеси в скоростните кутии, вместо да се сменят лагери или синхронизатори, които не са никак скъпи.

Скъп е труда на майсторите, които искат луди пари да свалят кутиите.  Някой даже са се самозабравили, но това е друга тема.

И после какво остава? Ами много лесно. Започват се обвинения към Мицубиши. Естествено, че те са виновни.

 

 

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 1 час, Miroslav написа:

Когато продавахме нови автомобили Мицубиши, почти нямаше Галант, Паджеро или Паджеро Спорт, което да можеше да измине и 90 000км без да изкриви дискове - все пак на чисто нов автомобил в гаранционния срок с фабричните накладки и дискове не знам какво може да бъде направено и подържано за да се избегне този проблем. Разбира се голяма част от тези проблеми възникват от по-агресивното шофиране, но за мен факта си е - спирачната система не е правилно изчислена и проектирана. А относно лагерите на главините, там също има връзка, в голяма част от случаите с лагери на главините, които се повреждат за по-кратък период от време (100-120 000км) автомобила е имал проблем с кривене на дискове.

Тогава можем смело да обобщим - спирачната система на марка автомобил не е изчислена, когато даден модел преминава под 90 или 130 хиляди километра без кривене на дисковете. 

Ако обаче премине 10 години, респективно над 200 хиляди километра без да изкриви дисковете е добре изчислена (слагам ги по 20 хиляди километра на година).

Накратко - всички други марки автомобили ДО ЕДНА (без Мицубиши) имат изключително ефективни спирачни системи, които преминават по 300 хиляди километра без да кривят дискове. :)

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 2 часа, Miroslav написа:

Погледнете само с какъв размер са задните накладки на Мицубиши Аутлендър след 2008-ма година - дори някои велосипеди за планинско използват по-големи накладки.

Така е - прави си Миро.

На снимката задни накладки и спирачен диск (203мм.) от велосипеда ми най-висок клас Shimano SLX.  :)

Untitled1.png

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 8/14/2021 at 1:42 PM , FearSoft написа:

Здравейте,

Има ли опция за замяна на кутията на 1.3 двигател (френска) с такава от 1.6? Че май това е единственото френско в тая кола и само то създава по-големи ядове...

Да, но първата, втората и диференциала са малко по-дълги и ще се кара по-лошо. При всички модификации на 1.3 кутията е JB3 - 241, а при 1.6 е  JB3 - 244 (пак е на рено). Пише го някъде около пробката за пълнене. Какъв точно ви е проблема с кутията ? 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 8/22/2021 at 10:26 AM , gak написа:

Какъв точно ви е проблема с кутията ? 

Ами вие лагер. Най-вероятно наа вторичен вал. Ще я давам за ремонт другия месец, но ме предупредиха, че е възможно и валът да се е прецакал, а май няма откъде да се намери... Та си търся алтернатива, за всеки случай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Здравейте! 

Възможно ли е да се монтира 6 степенна ръчна скоростна кутия на Мицубиши Спейс Рънър 2000г ,2.0 , 16 V , SOHC, 136 к.с. ? 

И ако може ,от кое Мицубиши става ? 

Благодаря Ви предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...