Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Привет на всички. Дълго се рових ходих на какви ли не майстори но нищо…. 
Имам следния проблем колата е Спейс Стар 2003г 1.9 102кс.

от преди месец започна да ми прави някакви мизерий с температурата. При леко изкачване ( магистралата към тунел Витиня) най често там става. При включена 5та предавка с около 120-130к.ч. Колата почва да губи мощност и вдига температурата. Няма никакви индикаций на таблото нищо не свети нищо не изписва. Антифриза е сменян миналата година. Температуения датчик и буксата към него са сменяни преди 3 дена. Но проблема остава. При получаване на проблема слизам отварям капака перката върти, горен и долен маркуч на радиатора са еднакво врели,антифриза е на ниво. Само първия път когато ми направи проблема се беше покачило нивото и преля през клапана на капачката. От тогава си прави проблема но нивото не се вдига. Моля за помощ как да пткрия проблема и решение. Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

При така обяснените симптоми става въпрос за гарнитура на главата.

По-малкият проблем може да е капачката на радиатора.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При къси растояния или равен път няма никакви проблеми. Загрява си колкото трябва и стрелката не мърда нагоре въобще. Но като и дойде повече зор и почва да прави мизерия. Вчера карах по магистралата посока витиня съа 160км.ч нарочно да видя дали ще дигне близо 5-6км си седеше нормална температурата и аз почнах да намалям и на 120кч някъде хоп изведнъж педала съм го натиснал почти до долу обаче няма мощност и гледам температурата над средата и отбих веднага. По какво да разбера дали е гарнитурата за смяна

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Когато се изкачва автомобила под наклон охладителната система е под напрежение. За това "надува" и прелива в казанчето на разширителния съд.

Губи ли антифриз?

Радиатора проверихте ли? 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Щом няма теч,  значи няма спукани тръби или маркучи.

Радиатора може да е запушен някъде и да грее колата.

Отлагания от ръжда и мръсотия също могат да блокират потока на течност в системата.

Ако не се окаже и това се отива на проверка на гарнитурата на главата от КОМПЕТЕНТЕН механик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че щом и 2та маркуча долна и горна точка са еднакво врели значи би трябвало да циркулира водата през радиатора

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 4 минути, alex96 написа:

Мисля че щом и 2та маркуча долна и горна точка са еднакво врели значи би трябвало да циркулира водата през радиатора

...но може да е запушен някъде радиатора (отвътре или отвън) и да не охлажда добре.

При натоварване включват ли се перките? Термостат? Ако и това не е,  е гарнитура - 100%. Имал съм точно такива проблеми преди години.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами перката като слезна при загряла кола и си работи върти здраво. Термостат утре предстой да го сменям. И дали да не източа антифриза и да промия радиатора хубаво. Въпреки че антифриза в казанчето е чист на сълза, няма боклуци няма масло в него няма утайка нищо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Да. Виж също така, като изстине колата на сутринта и отвори капачката на радиатора и виж дали антифриза е до горе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се връщам от въпросната отсечка на която пробвам колата. Градусите навън са около 20 колата на 5та със мръсна газ няма никакви проблеми дори не вдигна и градус над 90. Странна работа

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

С тези тестове само се тормозиш излишно. Трябва да я натовариш под сериозен наклон например Витиня. Тогава пак ще почне да прави така.

Така или иначе ще си покаже какво и е. Още е в ранна фаза и прави номера.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ами то изредихме всички причини и датчиците мисля.....

Остава да я наблюдаваш и да изключваш възможните причини.

Дано не е гарнитура на главата, но и от нея да е не е драма, ако не е спукан блока.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Зависи от много неща. Колко ще ти иска майстора за ремонт и какво точно ще сменяш.

Задължително трябва нова гарнитура и да се "челоса"  главата. Строго препоръчително е да смениш маркучите, антифриза.... и т.н.

Водна помпа сменял ли си? На този модел не са скъпи, а правят проблеми.... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...