Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подлудиха ме тези спирачки.....


Препоръчано мнение

Това е мит, колега - много е трудно да изкривиш диск в буквалния смисъл на думата (като горещ тиган, което дъно се огъва) докато е на колата без да има някакви механични удари. Доста по-вероятно е да се спукат преди да се огънат ако говорим за топлина и рязко охлаждане.
Това, което ние наричаме кривене, всъщност е локализирано изцяло на челото/лицето на диска и може да се причини от много фактори - ниско качество на изработка и материал на диска, лоша работа на спирачните апарати, лоши накладки и т.н.

On 8/7/2021 at 1:17 PM, didooo6 said:

Покарай няколко десетки км ,последните няколко , ти да си знаеш , да са без спирачки , после  пипни с ръка диска : ако е горещ, както си мисля , значи някъде нещо задържа и ти нагорещява диска . При горещи дискове и най-малкото пръсване/локва ,е предпоставка за кривене . 

Наскоро сменях предните ми дискове и накладки , спрях се не на оригиналните , а на АТЕ , явно бяха с  косъм по-дебели (комплекта от накладки и диск) , та се наложи да махна пластинките SHIM PADS -иначе опираха над допустимото . 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Мода да изкажа мнение за паджеро 3, където дисковете също консуматив и лично за 6 години съм сменил 3 комплекта с накладки (АТЕ). Последните се изкривиха на около 12-13 000 км., така и продадох колата :( . Спреш ли рязко с висока скорост и си ги убил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 2 часа, chasovnik написа:

Мода да изкажа мнение за паджеро 3, където дисковете също консуматив и лично за 6 години съм сменил 3 комплекта с накладки (АТЕ). Последните се изкривиха на около 12-13 000 км., така и продадох колата :( . Спреш ли рязко с висока скорост и си ги убил.

В този случай са необходими спортни комплекти.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че не съм спирал от висока скорост, в момента са на 2000км и тресът вече зверски на почти всички скорости. Уикенда бяхме на Влас затова и не съм предприел още нищо, нооо днес вече имах чувството, че едва ли не нещо ще се откачи от това тресене, чак се притесних и съм карал с 90-100 докато се прибера. Тя така и не спира въобще ефективно. А бе ужас....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сряда в 9.00 я карам. По предварителни разговори с приемника уж са дисковете, нищо че са нови, но щели да замерят с индикаторен часовник и главините и т.н. Ще докладвам за развоя на събитията в последствие. Още един път благодаря на съфорумците изказали становище по темата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Нека търсят първопричината, а не причината за кривене на дисковете -> супорти, водачи, главини, окачване - всичко.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаа, официалното становище на сервиза е, че предна лява главина е крива с доста отклонение и оттам идвали вибрациите. Ще я сменят заедно с лагера, защото така се правило. Поръчах да сменят и водачите на спирачните апарати. Та тъй де. Дано всичко е наред. Ще споделя развоя на събитията, като си взема джипката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А тука вече май са познали,че толкова дискове все криви...А иначе за водачите е интересно да споделиш после дали са намерили точния размер,а и имал ли си тракане преди в спирачките.

Аз съм с АТЕ дискове и накладки от около 20 000 км и наскоро се появи тресене във волана,но понякога,не винаги.Днес карах около 200км и нямаше тресене,после сина подкара и при едно спиране тресеше,а преди това доста км не бяха ползвани спирачки.

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тракане в спирачките съм нямал, нито задържане по моя преценка. Не знам как се е изкривила тая главина или голяма дупка или някой я е млатил с чук ако е сменял лагер преди това. Дано са познали... Но съм сигурен, че спирачки не съм прегрявал, нито съм задържал педала натиснат в спряло положение освен на светофар. То от тва ако се кривяли дискове, колегите с автоматици кво да кажат. Та чакам засега. Обявиха ми цени главина 80лв, лагер пак толкоз. Не оспорвам, щото ако аз си занеса частите и пак има фал, ще кажат ти си ги донесе.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за спирачките, според мен има голямо значение какви накладки си избираме. Универсални няма. Когато са меки спират добре на градски къси отсечки, но ако имаме спортен маниер на шофиране с често прибягване до педала на спирачката и то предимно агресивно, такива накладки определено не са подходящи. Ще прегреят, ще засмърдят и дисковете се напичат. Да не говорим какво става при дълго планинско каране с такива накладки. В един момент така се нагряват дисковете и накладките, че оставаме тотално без спирачки. С твърди пък докато не позагреят спирачният път се удължава чувствително. Отделно че имат склонност да свирят.

Та трябва да се търси среден вариант най-често. И при мен нови оригинални дискове след 3000 км усетих, че започнаха да бият. Най-доволен съм бил от евтино закупени Бендикс, произведени от Honeywell. Следващият път ще опитам с Ате, преди отново да си взема Бендикс. Но става така че с едни накладки сменям по 3 комплекта дискове. Дайте координати на стругар, който ги стърже сравнително старателно.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 19 минути, Stanislav Konstantinov написа:

Дайте координати на стругар, който ги стърже сравнително старателно.

Тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха, аз ходи точно в този сервиз миналата седмица - да прегледат моите дискове. Но ми казаха, че (след две престъргвания преди това) вече няма материал за шлайфане. И евентуално ще трябва да се ориентирам към смяна на дисковете. А още съм с оригиналните, на 130 хил. км. (лансер).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е това, аз затова и отидох на преглед, изглежда съм уцелил мястото, но то ми е удобно. Притеснява ме, като следя темата, че въпросът с дисковете изглежда се оказва доста комплексен и трябва да се обмисли добре, да се намери подходящ майстор и т.н. Моите дискове издържаха толкова време, защото карам предимно по магистралата, като дори тогава рядко ползвам педалите. Така или иначе, темата е на дневен ред и при мен.

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

На Лансера и аз ги смених по спомен на толкова километри. Сложих АТЕ и накладки и дискове, като преди това се обслужиха както трябва, всичко - от до и колата заспа вече втора година нямам проблеми.

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи моите дискове доколкото знам ги качват на специална машина, не е струг мисля. Иначе преди години на първият ми Нисан бях сложил Zimmerman дискове с pagid накладки. Интересно беше, че старите накладки и дискове бяха с щампа Hitachi. На служебния X-trail t32 ориг.накладки изкараха 57000км на колкото е и колата.Сега е с textar накладки и спира даже по-добре.Караме я много и градско в тия жеги, автомат е , и няма никви вибрации все още. Явно и качеството на заводските дискове е супер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тъй, току що си взех колата, главината с лагера са сменени, апарати проверени за задържане, водачи сменени, дисковете проверени и минати на машината, направен стенд. Всичко е ок по окачване. Покарах я вече 25км, биене, тресене, вибрации няма. Предупредиха ме 300км поне да стъпвам леко и кратко ако може на педала, което си го знам де. Дано вече всичко да е наред за в бъдеще. Всичко ми излезе сега 300лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

И при мен проблемите с тресенето са подобни.След смяна на дискове -trw , за известно време почти изчезна, после отново се появи.Преди да сменям отново, ще прегледам всичко за луфтове или разбити неща .Дори ги носих на стругар за престъргване, и той каза, че метала е странно мек, все едно чугун.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи все още нищо генерално не мога да кажа след описаните по долу премеждия, защото съм изминал 800 км само и засега нямам никакви вибрации и тресене. Дано и занапред е така!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, da bomb написа:

Значи все още нищо генерално не мога да кажа след описаните по долу премеждия, защото съм изминал 800 км само и засега нямам никакви вибрации и тресене. Дано и занапред е така!

....засякох часовника да видим кой колко ще изкара....:tongue:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...